Ala-asteen rehtori tienaa 4526e!!
Kommentit (34)
Alakoulun rehtori, ollut 15 vuotta, ja palkka alle 3000 e kuussa. Opetusta 25 h/viikko, hallintotöitä pari h. Oppilaita 25, opettajia minä+yksi.
Alakoulun rehtori, ollut 15 vuotta, ja palkka alle 3000 e kuussa. Opetusta 25 h/viikko, hallintotöitä pari h. Oppilaita 25, opettajia minä+yksi.
Oletko sä ihan virkanimikkeeltäsi vain rehtori vai luokanopettaja, jolla on rehtorin tehtävät oman luokanopen toimen ohella hoidettavana?
Ihmettelen vain, sillä noin pienellä koululla ei nimittäin voi ihan virkarehtoria olla, siihen vaaditaan vähintään 12 perusopetusryhmää, joten et ole ihan "kelpoinen" vertaamaan omaa palkkaasi "oikean" rehtorin (siis sellaisen, joka tekee pääasiassa van reksin hommia) palkkaan...
Ja mitä tuon yhden kommentteihin tulee siitä, että lukiossakin opetetaan lapsille perusjuttuja - oletko koskaan vilkaissut mitä esim. fysiikassa, biologiassa tai englannissa (tai ihan missä vain aineessa) vaaditaan viimeisillä kursseilla? En pidä itseäni minään tollona ja maisterin tutkinto sekä hyvä asiantuntijatyöpaikka on minullakin, mutta kyllä jäisi lukiolaiselle oikeastaan kaikki aineet opettamatta jos itse pitäisi asioista tietää niin paljon kuin ko. aineen opettajat omasta alastaan tietävät...
Itse kirjoitin ylioppilaaksi jo 19 vuotta sitten, mutta todennäköisesti nykyäänkin käytetään oppikirjoja. Itse kirjoitin reaalin älläni ihan vaan oppikirjoja lukemalla, mukaanlukien pitkä fysiikka. Ei ollut vaikeaa. Kieletkin piti itse opetella, koska opettajat olivat koko lukioajan joko muodollisesti tai faktuaalisesti epäpäteviä, ja niistäkin irtosi kaikista ällä, joten uskoisin voivani sanoa, että aika perusjuttuja opetetaan vielä lukiossakin. Alunperin puhe taisi tosin olla alakoulun rehtoreista.
Herranjestas! Luulin, että maks 3000e...
esim puheterapeutille tai psykologille (tai on itseasiassa vähän alakanttiin). Myös perus luokanope ei jää paljoakaan tuosta. Miten kukaan tekisi esimiestason hommia tuohon hintaan?
Meidän lasten rehtorilla on koulussaan lähes 500 lasta ja melkein 100 hengen hlökunta. Yksityissektorilla tuollainen 600 hengen organisaation pomo (joka ei ole enää eds keskisuuri yritys Suomessa), tienaa kyllä kepeästi viisinumeroiset summat kuukaudessa.
Mielenkiintoista, itse saan 3900 euroa kuussa ihan tällaisena perus-medianomina, joita palstalla niin halveksutaan. Jos pitävät nuo summat paikkansa niin eipä todella taida olla rehtoriksi tungosta!
mielestäni aika huono palkka...Mahdatko tajuta, mitä kaikkea rehtori tekee?
Ku yks reksi vikitteli mua ja mä aattelin että en ala köyhän kanssa kun täällä aina sanotaan että opettajat on köyhiö ja mä haluan hyvin toimeen tulevan miehen (mulla on 1 lapsi ei miestä) nyt.
Ku yks reksi vikitteli mua ja mä aattelin että en ala köyhän kanssa kun täällä aina sanotaan että opettajat on köyhiö ja mä haluan hyvin toimeen tulevan miehen (mulla on 1 lapsi ei miestä) nyt.
tällänen ysiluokkalainen misucca.
Ehkä sullon vielä saumaa!!11!!!
Mun mies on ala-asteen rehtori ja saa 3900 euroa.
Eli ei tod. saa kaikki alakoulun reksit tota palkkaa.
Mieheni haluaisi rehtoriksi, mutta se tietäisi palkanalennusta. Saa nyt 4100 euroa (luokanopettaja, jolla todella paljon ylitunteja, kerhotunteja ja erilaisia vastuutehtäviä). Jos siis haluaa "edetä" urallaan, täytyy tyytyä pienempään palkkaan ja se ei huokuta.
Mä tienaan ihan rivilehtorina lukiossa 4300e kuussa enkä ikinä suostuisi rehtoriksi, ellei palkka olisi vähintään 7000 euroa kuussa! Juuri palkkauksen ja työn yksinäisyyden takia rehtoreita on tosi vaikea rekrytoida vanhojen jäädessä eläkkeelle.
iltapäivälehden tilastosta.
AHAHAHAHAHHA
Ja sitähän kannattaakin uskoa ja sen perusteella lähteä takki auki kaupungille huutelemaan XD
Kun näitä av-mammuileiden juttuja lukee, ihmettelen päivästä toiseen enemmän miten joku hakeutuu opetusalalle, oli sitten opettajaksi tai rehtoriksi. Tein niin tai näin niin aina menee väärin...