Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, vai tekisitkö mitään?

Vierailija
05.10.2011 |

4v tyttäreni on äärimmäisen innoisaan ystävästään (pian 4v myös). Kyselee joka päivä, milloin nähdään ja sanoo tämän olevan paras ystävä. Minua harmittaa se, että tällä tytöllä on tapana kiristää tunteilla, eli joka kerta kiusaa tytärtäni "en oo sun kaveri", "en halua leikkiä sun kanssa", "jos et anna mulle XXX tavaraa et saa olla mun kanssa/ pääse mun juhliin" jne. ihan loputtomasti. Jossain vaiheessa kaikki leikit oli sitä, että toinen sanoi en oo sun kaa ja tyttäreni itki perässä ja ihmetteli miksei hän kelpaa. Edelleen näkyy sama trendi jatkuvan :(

Toisen tytön äiti ei puutu asiaan mitenkään, ainakaan meidän nähtemme. Itse olen selittänyt omalle tytölleni, että antaa toiselle tilaa, ei juokse perässä ja menee leikkimään omia leikkejään - kyllä se kaveri sieltä tulee, kun huomaa ettei toinen seuraakaan. Välillä tämä toimikin vähän, mutta nyt alkaa taas olla samat merkit ilmassa.

Tympäisee jotenkin. Miten te ratkaisisitte asian?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siis kuitenkin molemminpuolisesta ystävyydetä ja toinenkin tyttö kaipaa tytärtämme viikottain ja haluaa tyttäremme seuraa.

Vierailija
2/3 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuosta silloin tule ongelmaa. Ikävä tapa, mutta aika yleistä. Ole onnellinen, ettei omasi harrasta samaa ja tue häntä myös siihen suuntaan, ettei aloitakaan manipulointia. Opeta lasta laittamaan rajoja tuollaiselle ja opeta häntä siihen, että hylkäämisellä uhkailu on väärin, että siitä tulee paha mieli ja että ei pidä myöntyä sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onneksi" emme ole ihan naapureita, joten lapset tapaavat vain kun aikuiset ehtivät kyyditä ja tavata. Tyttöni on herkkä ja aika helposti tuntuu kärsivän tällaisesta tunteilla kiristämisestä :( Kai täytyy vaan jatkaa rajojen opettamista. Kiitos sinulle vastauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan