Kevyt aihe välillä: kaivoin JOULULEHDET esiin. Ihana fiilistellä!=)
Ts. jouluaiheiset sisustuslehdet esiin, täynnä ideoita joululahjoiksi, -korteiksi, -koristeluiksi jne.
Love it!
Muita?
Kommentit (17)
Joululehdet on kyllä niin ihania, mä kans niitä oon jo selaillu ja kaksi lehteä tilasin etukäteen. Muistaakseni marraskuun alussa tulee. Ihanaa! Mä niin rakastan joulun aikaa, että haluan mahdollisimman aikaisin aloittaa siihen valmistautumisen! Tein myös joulublogin nettiin. Kaikki ei tätä ymmärrä, kun niin monella kauhee joulustressi. Mä oon tehny jo ison kasan joululahjoja ja ostanu lähes kaikki. Haluan nauttia joulusta ilman stressiä ja viimeisen viikon lahjojen hakua. Kohta se joulu jo on!! :)
että muut on ihan yhtä höpsöjä kun mä. Viikonloppuna otin esiin. Muulla on sellanen 30 cm korkea pino joululehtiä ja oon välillä miettinyt että pitäskö niistä leikellä hyvät idikset jotenkin talteen. Ideoita? Tila kun säilytykseen alkaa loppua ja tuppaa tota joulutavaraa tuleen lisää joka vuosi :)
Täälläkin yksi jouluun hurahatanut. Odotan vielä syyslomaani, jolloin kaivan joululehdet.(niitä hankin viimeksi heinäkuulla uusia)
Joululahjaostoksia olen tehnyt vähän, ja ne koitan hankkia ajoissa, mutta haluan myös käydä jouluruuhkissa, nekin on osa tunnelmaani:)
Voi viitata kintaalla ihan kaikelle jouluhössötykselle!
Mutta tiedän että on olemassa ihmisiä, jotka nauttii joulun laittamisesta, me ollaan erilaisia :)
Jouluruuhkissa käyminen on kyllä ihanaa, kunhan ei tartte mitään väkipakolla ostaa! ;D Jouluikkunoiden katseleminen on kans ihanaa! Niitä käydään usein koko porukan voimin ihailemassa. Se, mikä harmittaa, niin tuo, että kaupat on auki sunnuntaisin, kun silloin olis ihana ihan rauhassa niitä ikkunoita katella. Lapsetkin näkee, kun ei ole kauhee ihmispaljous. Mutta ainakin itsenäisyyspäivänä kaupat on kiinni! ;) Silloin on tosi hyvä päivä käydä niitä ihailemassa!
Ihanaa tosiaan, kun on muitakin jouluhöppänöitä! Mä just mietin, kun lehtiä tilasin, että MIKSI en oo säästänyt edellisten vuosien lehtiä? Niistä voisi askarrella ihanan kollaasin/jouluvihkosen, jota sit täyttelee joka vuosi, kun iskee tää höppänyys. Aloitan tänä vuonna, aloittakaa te kans! :)
-tonttu- :)
ARMOA HULLUT TUUNAAJAT JA STRÖMSÖLÄISET.
Meillä on hullu riitaisa suku, joka kerran vuodessa pakottaa itsensä kärsimään toisistaan.
Enkä vittu askartele mitään! STNA
säilyttänyt niitä vanhoja lehtiä, kun en raaski niistä luopua.. ;) Jotain vanhoja joulumainoksiakin on tallessa, kun niissä niin kauniita asetelmia ym. Mutta toi oliskin hyvä idea leikata niistä ne parhaat ja laittaa omaksi kansioksi. Kiitos vinkistä! :)
T: 8
Jokainen saa viettää joulua niinkun haluaa ja inhota, jos siltä tuntuu. Mutta eihän se ole sinulta pois, jos joku muu tykkää näpertää ja nauttia joulunodotuksesta? Jos ihan kauheen hankalaa ja vastenmielistä on sukulaisia nähdä, niin miksi mennä? Silloin voisi viettää itekseen omaa joulua ja yrittää löytää sen joulufiiliksen. Toivottavasti joulumielesi löytyy vielä joskus!
Joulufiilistä minulla ei ole ollut koskaan. Minusta se on hössöttämisen ja raatamisen juhla, jota varten touhotetaan kuin kaistapäiset, suku on pahalla tuulella, emäntä kilahtelee ja seisoo kaksi vuorokautta kauhan ja tiskiharjan varressa. Mummu pissaa housuun, vaari pitelee sydänalastaan, äiti juoksee koko ajan neuroottisena siivoamassa ja kokkaamassa ja kun kaikki on ohi, se kaataa puoli pulloa viiniä naamariin ja nukahtaa sohvalle. Seuraavana päivänä uudet sukulaiset ja sama uudestaan. Tosi hienoa!
Miksi pitää kutsua kaikki sukulaiset kylään? Eikö jonain jouluna voisi kokeilla viettää perheen kanssa vaan joulua? Ja tehdä vaan ne pakolliset jutut? Ei koko aikaa tartte puunata, eikä koko aikaa tartte kestitä vieraita.. Välillä voi oikeesti istahtaa ja nauttia olostaan. Viettää yhden päivän pelkissä yökkäreissä. Kannattaa vaikka kerran kokeilla!
Jos olis jollain jotain hyviä ideoita, niin kuulisin niitä mielelläni!! :)
Joulufiilistä minulla ei ole ollut koskaan. Minusta se on hössöttämisen ja raatamisen juhla, jota varten touhotetaan kuin kaistapäiset, suku on pahalla tuulella, emäntä kilahtelee ja seisoo kaksi vuorokautta kauhan ja tiskiharjan varressa. Mummu pissaa housuun, vaari pitelee sydänalastaan, äiti juoksee koko ajan neuroottisena siivoamassa ja kokkaamassa ja kun kaikki on ohi, se kaataa puoli pulloa viiniä naamariin ja nukahtaa sohvalle. Seuraavana päivänä uudet sukulaiset ja sama uudestaan. Tosi hienoa!
Meillä on joka joulu koristeet ja ruoat laitettuna. Enkä yhtenäkään jouluna ole kilahtanut enkä ollut pahalla tuulella. Koristeita laittelen vähitellen parin viikon aikana ennen joulua. Ruokia ostetaan valmiina, osa tehdään itse. Jos ei joskus huvita tehdä mitään itse, sitten ne saa kaupasta. Jouluksi tehdään aina normaali viikkosiivous, kyllä se tulee vaikka ei joka hemmetin kaappia kuuraakaan.
Meillä ei ole mitään perinnettä että tiettyyn kellonaikaan olisi haudalla käynnit, puuron syönnit, saunassa käynnit ja lahjojen jakaminen. Joskus lahjat on jaettu klo 15, toisena jouluna klo 20.
Kyllä ne paineet ihan itse asetetaan. Paras lahja lapselle olisi rentoutunut äiti, eikä koko suvulle kokkaava hermoheikko akka joka vaan huutaa lapsille. Mikä ihmeen pakko on koko suvun voimin joulua viettää?