Olen aina ajatellut että psykiatrilla käyvät ovat todella vinksahtaneita..nyt itse sain lähetteen...
"pilkka lankee omaan nilkkaan". Olen aina tavallaan kauhistellut niitä jotka käy psykiatrilla, ajatellut että ovat todella epätasapainoisia henkisesti jne..noh, nyt itse sain sinne lähetteen ja ihan tavallinen äiti ihminen olen..huoh. en osaa ajatella että minä..
Kommentit (26)
Kamalat lääkitykset vaan! Ja luulen että kohta juuri tämmöiset ihmiset pyörittävät tätä maailmaa kun muita ei enää ole niihin tehtäviin.
Satutätikö???
luopua sellaisesta ajatuksesta että on olemassa jotenkin tavallisia ja ei-niin-tavallisia ihmisiä. Helpottaa suuresti omaa minäkuvaa ja suorituspaineita. Kun oikeasti jos alat miettimään asiaa, niin oivallat kyllä että me kaikki olemme sisimmiltämme hyvinkin samanlaisia. Kullakin ongelmansa ja paineensa, toisilla isompia huolia, toisilla pienempiä. Ota tämä positiivisena, sinulle tulee nyt tilaisuus löytää parempi elämänlaatu ja syvällisempi ote kaikkeen. Toivon kaikkea hyvää sinulle!
Yksinkertaisia ovat sellaiset ihmiset jotka torjuvat ja ulkoistavat kaiken vaikean pois itsestään. Ei voi olla kovin viisas ja elämää nähnyt jos jotain psykiatrilla käymistä pitää erikoisena..
Monta kertaa on joutunut ihmettelemään, miten ahdasmielisiä ja lapsellisia asenteita on itseään tosi fiksuinakin pitävillä ihmisillä. Varsinkin sellaisilla sitä täytyy ihmetellä, joilla itsellään koko elämänhistoria on aivan epänormaali, mutta silti jyllää hirveä tarve juuri ulkoistaa "oikeat" ongelmat muille ihmisille.
Ovatko nämä henkilöt kouluttamattomia ja muutenkin sivistymättömiä? Nykyäänhän ainakin valistuneiden ihmisten keskuudessa vallitseva käsitys on, että terapia ei tekisi pahaa juuri kenellekään, ja on nimenomaan fiksun ihmisen merkki tunnistaa ja myöntää itsessään psyykkisen avun tarvetta.Ihmettelen vain, koska en itse tunne ketään, joka yrittäisi lytätä terapiassa käyviä tms. Ovatko tarkoittamasi henkilöt ehkä hyvin vanhoja? Jotkut kouluttamattomat ikäihmisethän monesti kantavat mukanaan tällaisia ennakkoluuloja; aikanaanhan on kovasti pelätty jotain hullunleimaa. Ikävää, jos todella nykyäänkin vielä tällaiseen kapeakatseisuuteen joutuu törmäämään (?).
matginaalivalistunutta varmaan. Kyllä suurelle osalla ihan tavallisia ihmisiä on hyvin vaikeaa myöntää epäonnistuminen, kohdata se ja häpeänsä ja hakea apua. Ihan tänä päivänä. Ihan kaiken ikäisissä.
Sä olet megaläski ahmija ja sait lähetteen mahalaukun pienennysleikkaukseen (laihdutuleikkaus). Tämä edellyttää psyykkisen tilan kartoittamista psykiatrin vastaanotolla, on normaali käytäntö laihdutusleikkaukseen menijällä.
T. Lekuri
olet tuollaisella epä-eettisellä asenteellasi todella epäpätevä lääkärintyöhösi. Toivottavasti kukaan oikeasti apua tarvitseva ei joudu sun kynsiisi.
"pilkka lankee omaan nilkkaan". Olen aina tavallaan kauhistellut niitä jotka käy psykiatrilla, ajatellut että ovat todella epätasapainoisia henkisesti jne..noh, nyt itse sain sinne lähetteen ja ihan tavallinen äiti ihminen olen..huoh. en osaa ajatella että minä..
mitään vinksahdusta useimmilla ole. Mutta tosi moni kantaa sisällään onnetonta oloa, ahdistusta, tuntee itsensä arvottomaksi ja kuluttaa kaikki voimansa yrittäen selviytyä. Joskus pahan olon saa painettua alas helposti, mutta useimmiten se tulee ulos tavalla tai toisella; syömishäiriönä tai muuna itsetuhoisena käyttäytymisenä- joka sitten aiheuttaa lisää häpeää jota pitää salata. Ja näitä ihmisiä on paljon. Mä luulen että suurin osa tasapainoisista ihmisistä on käynyt vaikean tien ja eheytynyt- jonkun avulla. Se mitä näet ei ole aina totta; ihmisillä on valtava tarve korostaa normaaliuttaan, vaikka voisivat kuinka pahoin. Sen sijaan että olet vinksahtanut päästäsi sulla on ehkä sydän särkynyt, luottamus mennyt rikki, et osaa rakastaa itseäsi...? Siitä jamasta ei ilman apua pääse pois. Että tavallaan sä olet saanut mahdollisuuden löytää se oma, uusi, oikea tie. Toivottavasti on hyvä ja asiansa osaava psykiatri; joka oikeasti uskaltaa kohdata sut ja sun hätäsi. Toivotan rohkeutta; uskalla lähteä matkalle, se on aivan varmasti pelottavaa ja tuskallista, mutta kannattaa:)
mutta joo,nuori olen. 23vuotias.Ap