Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka rikas täytyy olla, että voi matkustella näin-->

Vierailija
04.10.2011 |

Joka kesä kuukausi ulkomailla putkeen koko viisihenkisen perheen voimin, ihan missä päin maailmaa tahansa (tähän mennessä Ranska, Australia, Yhdysvallat, Saksa).

Joka hiihtoloma koko perhe jossain Euroopan kohteessa viikon.

Pitkin vuotta kolme viikonloppureissua Euroopassa joko vanhemmat keskenään tai jompikumpi vanhemmista osan lapsien kanssa (esim. isä ja pojat tai äiti ja tyttö).

Me joudutaan säästämään jo Ruotsin risteilyä varten, vaikka ollaan keskituloisia. Miehen veli tekee tuollaisia reissuja perheineen, vaikka vaimo on kotiäiti. Miehen veli on joku vakuutusmyyjä tms.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalainen kateellisuus...

Vierailija
2/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumiskustannukset...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten huomannut, että rahankäyttötaidoillakin on merkitystä?

Vierailija
4/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ne suuret tulot, vaan pienet menot...

Mellä ollaan molemmat töissä miehen kanssa. Keskituloisia ollaan, bruttoliksa yhteensä noin seitsemän tonnia, käteen tulee noin 4,5 tonnia.

Siitä menee mökkilainaan seitsemän hunttia, yhtiövastikkeeseen plus muihin asumiskuluihin vajaa 500. Lasten harrastuksiin n. 150 euroa kuukaudessa. Bensoihin ehkä pari, kolme hunttia. Sähköihin ja vakuutuksiin pari hunttia kuussa. Lehtiin, televisioon, kännyköihin ehkä n. 250 kuussa. Hyväntekeväisyyteen viitisenkymppiä. Ruokiin n. 800 (harrastetaan ruuanlaittoa, eikä nuukailla ruokakaupassa). Vaatteisiin ehkä nelisen hunttia. Hygieniaan ja kampaajalle ehkä pari hunttia kuussa.

Kuten huomaat, emme elä säästäväisesti, vaan ihan suht löysällä budjetilla.

Mitä siitä jää? About 600-700 kuukaudessa. Ne me käytetään huvituksiin, mukaanlukien matkailuun. Kesällä ollaan pari viikkoa, syyslomalla viikko, hiihtolomalla tai huhtikuussa toinen. Viikonloppuja kotimaassa kylpylöissä.

Ja oikeasti, omatoimisuus kannattaa. Lennot halvalla ebookersilta tai tarjouksista. Majoitus suoraan hotellista tai vuokrataan asunto.

Nyt esim. ollaan viikko syyslomalla Tanskassa, koska tykkäämme maasta ja siellä on hienosti kulttuuria ja huvituksiakin (Tanskassa syysloma samaan aikaan ja mm. Tivoli on auki). Matka maksaa koko perheelle bensoineen tonnin, ja asumme siis hienossa kolmen makuuhuoneen talossa kaikkine mukavuuksineen. Ei paha.

Ei matkailu ole VÄLTTÄMÄTTÄ kamalan kallista. Toki siihen saa upotettua paljon fyffeä, jos haluaa, mutta kyllä matkalle pääsee pienemmälläkin budjetilla.

Vierailija
5/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten peruskulutuksenne poikkeaa toisistaan? Vuokraavatko talon vai asuvatko huoneistohotellissa vai asuvatko hotellissa?

Vierailija
6/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kokemuksesta että jotkut venyttää penniä ja säästää että pääsee lomille.

Jotkut satsaa kotiinsa, lasten vaatteisiin, omiin vaatteisiin, lasten leluihin. Ihmeen paljon rahaa palaa kaikkiin noihin.

Vierailija
7/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustellaan 7 henkisen perheen voimin aika paljon. Ei me nyt koko kuukautta kesällä olla reisussa, mutta esim. viime kesänä oltiin 2 viikon reissua Euroopassa. Viime talvena olimme joulun Intiassa, hiihtoloman Dubaissa ja pääsiäisen Portugalissa. Myt mennään ensi viikolla syyslomailemaan Kiinaan ja Malesiassa ollaan joululoma. Hiitolomalla sitten Karibialle. Omalla työllä ansaitulla rahalla on kiva avartaa maailmaa!

Vierailija
8/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkka mulla 2200, miehellä 6000. Velat maksettiin pois kuopuksen synnyttyä. Tehdään ruoka itse, matkoilla tietysti syödään ravintoloissa. Ei hassata muotivaatteisiin, ostetaan kunnollisia, jotka ei heti hajoa.

Miinuksena se, että mies tekee yli 40 tuntista viikkoa ja lentelee töissä ympäri maapalloa 1-2 viikkoa kuukaudessa. Mies ei ole koskaan napissut mun rahankäytöstäni, arvostaa sitä, että olen ollut kotiäitinä 8v ja nyt osittaiselle hoitovapaalla koululaisteni iloksi. Tosin ei ole aina niin halukas ulkomaanmatkoille työmatkojensa vuoksi...

Vierailija
9/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko mitään hyväntekeväisyyteen - kai teille jää ylimääräistäkin? Ootteko kuullet HOPEsta? Ajattelin itse lähteä sitä kautta avustamaan suomalaisia köyhiä lapsia.

Vierailija
10/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatteko mitään hyväntekeväisyyteen - kai teille jää ylimääräistäkin? Ootteko kuullet HOPEsta? Ajattelin itse lähteä sitä kautta avustamaan suomalaisia köyhiä lapsia.

Eli kun maksamme 28-40 % tuloistamme "yhteiseen kassaan", niin eiköhän se riitä!

Vierailija
11/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin verotuspäätöksestä, että viime vuonna nettopalkkamme oli 5212 (mies kokopäivätyö, minä 6h). Päälle lapsilisät n. 300 euroa. Näistä maksamme asumiseen 1500 euroa ja 200 euroa eläkevakuutusmaksuja. Käyttöön jää 3812. Kuukauden menot ovat noin 2800. Säästöön pitäisi näin jäädä 1000 euroa /kuukausi

Tämän laskelman mukaan pitäisi jäädä rahaa hyvin käyttöön, mutta esim. vuoden alussa säästöt hupenivat, kun oli pakko vaihtaa auto. Ehkä vuoden päästä rahaa on enemmän käytössä, kun kotikin saadaan kalustettua.

Vierailija
12/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun maksamme 28-40 % tuloistamme "yhteiseen kassaan", niin eiköhän se riitä!

Taitaa olla pääomatuloa enemmistö, jos noin pieni on veroprosentti?

Minä en kyllä paljon elvistelisi kovalla verotaakalla. Maksamme paljon pienemmistä tuloista säännöllisiä lahjoituksia, koska meistä se on moraalinen velvollisuus.

Vierailija
13/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkka mulla 2200, miehellä 6000. Velat maksettiin pois kuopuksen synnyttyä. Tehdään ruoka itse, matkoilla tietysti syödään ravintoloissa. Ei hassata muotivaatteisiin, ostetaan kunnollisia, jotka ei heti hajoa.

Miinuksena se, että mies tekee yli 40 tuntista viikkoa ja lentelee töissä ympäri maapalloa 1-2 viikkoa kuukaudessa. Mies ei ole koskaan napissut mun rahankäytöstäni, arvostaa sitä, että olen ollut kotiäitinä 8v ja nyt osittaiselle hoitovapaalla koululaisteni iloksi. Tosin ei ole aina niin halukas ulkomaanmatkoille työmatkojensa vuoksi...

Vierailija
14/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 18 000 e/v. Todellisuudessa paljon enemmän. Siksi on varaa matkustaa.

Vierailija
15/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pääomatuloa enemmistö, jos noin pieni on veroprosentti?

Minä en kyllä paljon elvistelisi kovalla verotaakalla. Maksamme paljon pienemmistä tuloista säännöllisiä lahjoituksia, koska meistä se on moraalinen velvollisuus.

Kyllä vaan, osa on pääomatuloa hyvinä vuosina omasta yrityksestä, joka on jo maksanut voitostaan yhteisöveron sekä tietysti työntekijöiden ennakonpidätykset ja sotut. Yrittäjät ovat tämän maan suurimmat hyväntekijät! Turismi on muuten aikamoinen elinehto monille eteläisemmille maille, joten meidän matkusteluhan on myös hyvätekeväisyyttä...win-win..;-)

Vierailija
16/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pääomatuloa enemmistö, jos noin pieni on veroprosentti? Minä en kyllä paljon elvistelisi kovalla verotaakalla. Maksamme paljon pienemmistä tuloista säännöllisiä lahjoituksia, koska meistä se on moraalinen velvollisuus.

Kyllä vaan, osa on pääomatuloa hyvinä vuosina omasta yrityksestä, joka on jo maksanut voitostaan yhteisöveron sekä tietysti työntekijöiden ennakonpidätykset ja sotut. Yrittäjät ovat tämän maan suurimmat hyväntekijät! Turismi on muuten aikamoinen elinehto monille eteläisemmille maille, joten meidän matkusteluhan on myös hyvätekeväisyyttä...win-win..;-)

Tai sitten ei. Eikä sitä nyt kyllä voi mitenkään hyväntekeväisyydeksi kääntää, että menette turistina jonnekin ja mennen tullen saastutatte vielä ilmakehää hiilidioksidipäästöillä.

Ja hei, älä viitsi naurattaa. Yrittäjyydessä ei ole mitään, siis niin mitään hyväntekeväisyyttä. Sinä et ole yrittäjä auttaaksesi, vaan kerryttääksesi omaa mammonaasi. Että ollaanpa rehellisiä.

Saatte olla itsekkäitä aivan rauhassa, mutta olkaa samalla rehellisiä. That's all.

Vierailija
17/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas maksan lakimiehille että veroja menisi mahdollisimman vähän. Joka ikinen porsaanreikä hyödynnetään! Siinä säästyy sievoinen summa vuosikymmenin aikana...

Vierailija
18/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tai sitten ei. Eikä sitä nyt kyllä voi mitenkään hyväntekeväisyydeksi kääntää, että menette turistina jonnekin ja mennen tullen saastutatte vielä ilmakehää hiilidioksidipäästöillä.

Ja hei, älä viitsi naurattaa. Yrittäjyydessä ei ole mitään, siis niin mitään hyväntekeväisyyttä. Sinä et ole yrittäjä auttaaksesi, vaan kerryttääksesi omaa mammonaasi. Että ollaanpa rehellisiä.

Saatte olla itsekkäitä aivan rauhassa, mutta olkaa samalla rehellisiä. That's all.

[/quote]

Kuka sun palkan maksaa? Mun mies on yrittäjä, jolle työntekijät ovat kuin toinen perhe! Minä arvostan myös näitä hyvin yrittämisellään ansaitsevia ja muita työllistäviä yrittäjiä.

Vierailija
19/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausipalkka mulla 2200, miehellä 6000. Velat maksettiin pois kuopuksen synnyttyä. Tehdään ruoka itse, matkoilla tietysti syödään ravintoloissa. Ei hassata muotivaatteisiin, ostetaan kunnollisia, jotka ei heti hajoa. Miinuksena se, että mies tekee yli 40 tuntista viikkoa ja lentelee töissä ympäri maapalloa 1-2 viikkoa kuukaudessa. Mies ei ole koskaan napissut mun rahankäytöstäni, arvostaa sitä, että olen ollut kotiäitinä 8v ja nyt osittaiselle hoitovapaalla koululaisteni iloksi. Tosin ei ole aina niin halukas ulkomaanmatkoille työmatkojensa vuoksi...

Vierailija
20/20 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, miten matkustaa. Ja toki myös, missä. Ja mitä muuta menoja on.

Mutta esim. Eurooppaan pääsee matkalla vähän pienemmilläkin tuloilla, kun hyödyntää halpalentoja ja etsii netistä halvan majoituksen. Itse matkustin työttömänä ollessa paljon Itä-Euroopassa. Nykyisin on tosi pienet tulot, mutta kyllä me ainakin yksi viikon matka vuodessa päästään tekemään (perheessä 3 henkilöä), tai sit pari lyhyempää. Ja Viroon ja Ruotsiinhan pääsee hyvällä onnella melkein ilmaiseksi ;)