Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa tämä puheeksi

Vierailija
04.10.2011 |

niin etten ainakaan hirveästi loukkaa miestäni?

Erosimme joskus aikaisemmin mieheni kanssa ja 2 kuukauden päästä palasimme yhteen.

Tarkoitus oli edetä hitaasti ettemme toistaisi niin helposti samoja virheitä kuin aikaisemmin, mutta nyt me eletään taas saman katon alla, eikä se ole hyvä asia, vaikkei riitoja niin hirveästi olekaan.

Haluaisin että mies asuisi omassa kodissaan, eikä olisi koko aikaa täällä.

Sovittiinkin ennen yhteen paluuta, ettei saman katon alle muuteta, eikä oltaisi niin tiiviisti yhdessä ainakaan aluksi.

Olen huomannut että arkemme on aika lailla samaa "p:skaa" kuin ennen eroamme ja minua ahdistaa tilanteemme todella paljon. Asioita jotka hiertävät edelleenkin parisuhdettamme on turhaa ottaa puheeksi, koska mies ei näe niissä mitään vikaa... "Hassua" että hän kuitenkin oli itse se joka tahtoi erota silloin aikaisemmin näiden samojen asioiden takia...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI olette yhdessä jos se ei vaan suju? Sanot että se on loppu nyt.

Vierailija
2/3 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arjessa on samaa paskaa, mies ei halua puhua, ei halua noudattaa sopimuksianne ja olet ahdistunut, niin öötota, missä ne hyvät puolet olivat ja kannattaako oikeasti jatkaa? Miksi sinun pitäisi miettiä miehen loukkaantumista, jos itse voit huonosti, mies halusi eron ja sama paska vaan jatkuu? Älä ole kynnysmatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvältä, että mietit, miten keskustella rakentavasti ja loukkaamatta tieten tahtoen!

Koska kirjoitit, että samat ongelmat tuntuvat vaivaavan edelleen, kuulostaa minusta siltä, että sitä perimmäistä parisuhdeproblematiikkaa ei ole selvitetty - siis missä se villakoiran ydin oikeastaan on, ja ennen kaikkea, mitä sille voi tehdä, minkä pitää muuttua.

Oletteko palanneet yhteen vain siksi että "tuttu helvetti on parempi kuin vieras taivas"? - kysymykseni on ehkä kärjistävä, mutta valitettavasti liian totta monissa parisuhdekuvioissakin. Palataan toistamaan samaa, vaikka se ei toimi, koska muuttuminen on liian pelottavaa tai uhkaavaa, vaikka sitä syvimmältään toivoisikin.

Ehdotan teille ammattilaisen puoleen kääntymistä, esim. perheasiain neuvottelukeskuksissa

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/40D5B401E55B1785C225748000449ACD?Open… tai yksityisillä parisuhdeterapeuteille.

tai osallistumista Kataja ry:n järjestämille antoisille kursseille, kuten esim.

http://katajary.fi/pariskunnille/solmuja-parisuhteessa

Parisuhdeasioita kannattaa työstää, jopa vaikka eroaisi. Työskentely antaa valmiuksia koko elämää varten

terveisin diakoni Meiju

Tikkurilan seurakunta

Vantaan seurakunnat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän