Ei, me EI olla lestadiolaisia ja joo, meille saa puhua ihan kuin normaaleille ihmisille, kiitos.
Harvoin suututtaa, mutta nyt tuli jotenkin mitta täyteen. Miksihän joidenkin ON niin vaikeaa käsittää, että on olemassa erilaisia ja erikokoisia perheitä.
Meillä on 5 lasta, joista vanhimmat ovat 5-vuotiaat kaksoset ja nuorin 5kk ikäinen vauva. Ja oikeasti varmaan 99% tuntemattomista olettaa, että olemme lestadiolaisia. EMME ole. Olemme vaan halunneet ison perheen, haaveissani on aina ollut 6 lasta. Kuudennelle on juuri annettu lupa tulla ja jos meille kuudes vauva suodaan, sen jälkeen menen suoraan sterilisaatioon. Se tuntuu niin oikealta määrältä. Ikää minulla on 33v, esikoisten syntyessä olin siis 28v ja siksi en halua aikailla.
Jaksan lasten kanssa hyvin, saan olla kotona kunnes nuorin on 3v (miehen kanssa yhteinen päätös) ja meillä on kaikki siis hyvin. Miksihän ihmeessä joidenkin on sitten niin vaikeaa käsittää tämä meidän elämäntapa.
Kommentit (16)
ottaa ihan rauhallisesti ja keskittyä nyt vaan siihen perheeseesi!
Tämä sun purkauksesi kertoi jo kaiken tarvittavan, olette ilmeisesti lapsirakkaita ihmisiä, mutta miksi sun tarvitsee selitellä sitä?
Nykyään on niin vaikeaa hoitaa edes sitä kahta lasta, että moni jättää yhteen.
Meillä on neljä lasta ja lapsiluku on nyt täynnä, vaikka olenkin joskus haaveillut kuudesta.
Itse en voisi olla vuositolkulla kotona, joten se minua eniten hämmästyttäisi. Mutta viisi lasta ei nyt ole mitenkään kovin ihmeellinen määrä, tosin teillä on lapsilla tosi pienet ikäerot.
Meillä kahdeksan lasta, ei muuta syytä kuin halu saada iso perhe, siis monta lasta (huom. monta yksilöä).
Ja se kommenttien määrä.
Sattuu vielä niin, ettei meillä juuri katsota televisiota, eli ihan selvästi olemme lestoja.
Jos sitä ei joku tiedäkkään, niin kaikenlaisia viittauksia kaneihin, maailmantuhoajiin, ehkäisytaidottomiin... niitä kyllä riittää.
Itse osaan niille nauraa, ja mietin, että kaikenlaisia typeryksiä sitä on puhetaidolla siunattu. Se kummastuttaa, onko todella niin ihmeellistä, että joku haluaa monta lasta.
ja suureksi hämmästykseksi eräillä syntymäpäivillä viittä vaille valmis kätilö kysyi yhdeltä 6 lapsen äidiltä, joka odotti settämättä, että kuinka noita lapsia noin paljon tulee?
Käsittämätöntä! Mitä se hänelle kuului, miksi tämä äiti halusi niin paljon lapsia ja pitikö sitä kysyä kun 10 naista istui saman pöydän ääressä! Minulla ei ole mitään käsitystä edelleenkään tämän perheen vakaumuksesta. Mutta en ole myöskään keksinyt että miksi minun se pitäs tietää... Tämä äiti meni todella vaikeaksi kysymyksestä...
vähän outoa, että joku haluaa niin monta lasta. Ei siinä paljon aikaa jää jokaiselle. Ja kyllä, jotkut (kuten minä) oikeasti ajattelevat niin, että mikä oikeus toisilla on tehdä iso liuta jälkeläisiä tähän ylikansoitettuun maailmaan, ajattelevatko he olevansa jotenkin ylivertaisia geeneiltään? Jotenkin lapsellinen ajatus, että pitää saada kaikki mitä haluaa. Ja entäs jos se viides tai kuudes on vaikeasti vammainen - muille lapsille ei jää aikaa ollenkaan. Tarkoitukseni ei ole loukata, vaan selventää, miten jotkut ajattelevat ja miksi ihmettelevät.
vähän outoa, että joku haluaa niin monta lasta. Ei siinä paljon aikaa jää jokaiselle. Ja kyllä, jotkut (kuten minä) oikeasti ajattelevat niin, että mikä oikeus toisilla on tehdä iso liuta jälkeläisiä tähän ylikansoitettuun maailmaan, ajattelevatko he olevansa jotenkin ylivertaisia geeneiltään? Jotenkin lapsellinen ajatus, että pitää saada kaikki mitä haluaa. Ja entäs jos se viides tai kuudes on vaikeasti vammainen - muille lapsille ei jää aikaa ollenkaan. Tarkoitukseni ei ole loukata, vaan selventää, miten jotkut ajattelevat ja miksi ihmettelevät.
Eihän Suomessakaan läheskään kaikki edes tee lapsia tai jättävät vain yhteen.
Entä sitten vaikka jotkut tekevätkin useamman lapsen?
Kyllä minun mielestäni sinun ajattelutapasi on lapsellinen. :) Anteeksi nyt vain :D
t. kahden äiti :) Eikä muuten tule enempää :)
Kyllä minun mielestäni sinun ajattelutapasi on lapsellinen. :) Anteeksi nyt vain :Dt. kahden äiti :) Eikä muuten tule enempää :)
Kun joku kertoo, miksi ihmettelee suurta lapsilukua, niin leimataan idiootiksi :) Ja parempia selityksiä ei isolle perheelle löydy kuitenkaan, kuin että "mä haluun". Mulle on ihan sama, onko isot perheet Kiinassa vai Suomessa, samaa palloa tässä kulutetaan. Olen lapsesta asti ajatellut, että maailma olisi parempi paikka, jos täällä olisi vähemmän ihmisiä. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa ymmärtää? Jotkut ajattelevat lapsesta asti, että haluavat ison perheen. t.8
Kyllä minun mielestäni sinun ajattelutapasi on lapsellinen. :) Anteeksi nyt vain :Dt. kahden äiti :) Eikä muuten tule enempää :)
Me taidetaan asua nyt Suomessa missä ei ole samanlaisia ongelmia kuin Kiinassa.
Pitääkö polkea jalkaa ja kiukuta ku muut saa mitä haluaa ;) ;)
Ihan rauhallisena olen aina miettinyt näitä asioita :D Ihan kiva, että sellainen, joka on haaveillut monesta lapsesta, saa ison perheen. Siis kiva hänelle - en tiedä mitä hyötyä siitä kenellekään muulle on. Yritin vaan kertoa, miten jotkut ajattelevat, kun oletin ap:n sitä odottavan. t.8
Kun joku kertoo, miksi ihmettelee suurta lapsilukua, niin leimataan idiootiksi :) Ja parempia selityksiä ei isolle perheelle löydy kuitenkaan, kuin että "mä haluun". Mulle on ihan sama, onko isot perheet Kiinassa vai Suomessa, samaa palloa tässä kulutetaan. Olen lapsesta asti ajatellut, että maailma olisi parempi paikka, jos täällä olisi vähemmän ihmisiä. Mikä siinä on niin kauhean vaikeaa ymmärtää? Jotkut ajattelevat lapsesta asti, että haluavat ison perheen. t.8
Varsinkin sellaisten ihmisten kohdalla jotka menevät asiasta sille suurperheen äidille itkemään. Herranen aika, antakaa toisten elää sellaista elämää kuin haluavat.
Varsinkin sellaisten ihmisten kohdalla jotka menevät asiasta sille suurperheen äidille itkemään. Herranen aika, antakaa toisten elää sellaista elämää kuin haluavat.
Kuten jo sanoin, halusin kertoa ap:lle, miten jotkut ajattelevat, koska oletin ap:n sitä haluavan. Ei tulisi mieleenikään mennä sanomaan kenellekään pahasti siitä, että lapsiluku on suuri. Jokaisen oma valinta. Kerroin vaan, miten MINÄ AJATTELEN. t.8
paljoa on, jotka kovasti ihmettelevät teidän valintaa? Ja on mielestäni ihan ymmärrettävää, että osalle tulee mieleen, että olisitte lestadiolaisia.