Gallup:minkä vuoksi synnytys käynnistetty?
onko perinteinen syy ollut raskausmyrkystys? raskausdiabeetes? vai kenties mikä?
-neitoperhonen ja Toukka 37+4
Kommentit (21)
ja toivoimme jo kovasti lapsen syntyvän. Tämä siis Belgiassa, ei taitais Suomessa olla toivoakaan...
matalien matalien napavirtausten ja lapsiveden vähyyden vuoksi.
..uhkasi juuri tuo raskausmyrkytys. viikkoja 37+6 ja valkuaista 3plussaa ja vereenpaineet n.100/200 ja painoa=turvotusta tullut 3kiloa! 3ssa päivässä.. tutkimuksen jälkeen olin jo 4 cm auki ja kertoivat että olis varmaan vuorokauden sisään lähtenyt itsekseen tulemaan. puolikas sytotec? riitti.
...käynnistettiin viikolla 38! Ja toist kertaa en haluaisi, kesti ensinnäkin 3 päivää ja sit ku alkoi tapahtumaan, niin todella tapahtui. Ennenkaikkea se oksentaminen oli kurjaa!!!
toinen synnytys käynnistettiin rv 39+0 esikoisen ison koon (4460g ja 53 cm) ja synnytyksessä tulleen vamman (Erbin pareesi) vuoksi, sekä myös hirvittävän synnytyspelon (johtui juuri tuosta ekasta synnytyksestä) takia. Huomenna ä-polille arvioon, että käynnistetäänkö myös tämä kolmas, kun paino arvio rv 36+6 oli jo 3300g...
Kohta kolmen äiti rv 37+5
Mulla käynnistettiin molemmat ison koon vuoksi.Eka oli 4360 ja 53 cm ja toka 4120 ja 52 cm.Ekalta murtui solisluu
Menossa oli 39+2. Tulehdusriski ehkä hieman normaalia korkeampi ja lääkäri päätti käynnistää. Tässä ilmeisesti aika paljon eroja sairaaloiden välillä, itse synnytin Naistenklinikalla.
Esikoinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia 39+4. Tipan laitosta
11 1/2 tuntia ja tyttö oli maailmassa. Ei jäänyt traumoja, ponnistus kesti 12 min, 3650g ja 50cm!
Nyt toinen tulossa, 38+4 ja toivon jo pian pääseväni sairaalaan....
Mulla käynnistettiin synnytys, koska vauva meni niin yliaikaiseks. Viikoilla 42+1 menin sairaalaan käynnistykseen ja 42+2 poika syntyi. Oon ihan varma, että ei kyllä olis tullut itekseen. Kohdunsuu oli vielä ihan kiinni ja kanava 2,5 cm. Ei ollut edes laskeutunut/kiinnittynyt.. Poika nyt 1v8kk.
eli pelkäsin etten ehdi sairaalaan. Lisäksi kontrollissa samaisena aamuna painoarvio oli isohko ja paikat valmiinoloiset synnytykseen. Käynnistettiin siis rv 39+2.
Lastenhoidollisten, miehen töitten ym. syiden takia. Ja tämä on ihan Suomessa.
raskausviikolla 42+0 yliaikaiskontrollissa lapsiveden vähyyden vuoksi. Poika oli 4550g/54cm.
kypsyttelyyn, koska verenpaineet oli korkeat eikä lapsivettäkään liiemmälti ollut - lisäksi kierron mukaan oltiin jo pari viikkoa yli lasketun ajan.
Lopulta päädyttiin sektioon 34 tuntia myöhemmin etenemättömän synnytyksen takia (25 tuntia vesien menon jälkeen), avauduin tuon 34 tunnin aikana vain 3 cm. Nyt on synnytystapa-arvio rv 37+2, jotta ei päädyttäisi samaan rumbaan...
Milla rv 32+1
koska maksa-arvot oli koholla ja tästä johtuen (?) vauvan sydänäänikäyrä ei ollut ihan hyvä.
Suurin syy käynnistykseen oli ehkä kuitenkin se että olin jo 7cm auki,ilman supistuksia siis.Eli kohdunsuu aikalailla kypsä...;)
Minulla oli myös raskausdiabetes joten poika oli jo hyvän kokoinen (4160g ja 52cm).
Ensimmäinen 36+1. Vedet menneet 24 h aikaisemmin mutta synnytys ei edennyt.
Toinen 38+5 vauvan pahenevan munuaisvian takia.
lähinnä jatkuvien sappikipukohtausten ja lopulta vuorokausia kestävän kohtauksen vuoksi.
Haluttiin vaan jouduttaa kun kohdunsuu oli 3 cm auki. Viikkoja 40+2, hätäsektioon päädyttiin 16 h alatiesyynytysyrityksen jälkeen. Syynä äidin uupumus (epiduraali ei tehonnut, supistukset kauheet kuten käynnistyksessä yleensä) ja vauvan sydänäänten romahtaminen.
Jäi traumoja, mutta nythän niitä on opiskellessa hyvä työstää:)
Heikkojen uterina-virtausten, korkean verenpaineen ja vähäisen lapsiveden vuoksi.
koska lapsivesien menosta oli kulunut vuorokausi, toinen käynnistettiin viikolla 41+5 äidin uupumuksen vuoksi. Toivottavasti komas (jos sellainen tulee) syntyisi omin avuin.
Molemmat raskauteni käynnistettiin, toinen viikolla 37 ja toinen viikolla 36 vaikean raskaushepatoosin vuoksi.