Onko teillä muilla tällaista lasten huutoa ja itkua vuorokauden ympäri?
Uhmaikäinen herää klo 7 kiljumaan: mä haluun sitä, mä haluun tätä, tänäänkin. Vauva herää tähän kiljumiseen ja alkaa itkeä. Uhmaikäinen haluaa ihan tauotta jotain ja esittää toiveensa huutamalla, mutta mitään mitä pyydetään tekemään, ei tee. Ei anna harjata hiuksia, ei suostu menemään suihkuun, ei suostu pesemään hampaita eikä suostu syömään. No tänään päätin ottaa sitten kolmeveestä mittaa ja antaa hänen purkaa energiaansa painimalla mun kaa, ettei juoksisi ja kiljuisi ja paiskoisi ovia koko ajan. Aloitettiin 7.30 painiminen ja se jatkui ruokataukoja lukuunottamatta klo 17 asti, jolloin minä pyörryin uupumuksesta. Klo 21 taapero pyörtyi lattialle juostuaan ja kiljuttuaan sitä ennen 2 tuntia yhteen menoon. Kannoin sänkyynsä ja peittelin. Samalla nukahti vauva, kun meteli lakkasi. Olen 13 vuotta lasteni hysteeristä kiljuntaa suoraan korvaan kuunneltuani saanut jo tinnituksen. Korvat soivat jatkuvasti. 2 h nyt hiljaista ja tunnin päästä vauva herää itkemään maitoa. Herää n. 4-6 kertaa yössä. Onko muilla lapset näin energisiä ja vähäunisia, ettei vanhemmat tahdo pysyä perässä?
Kommentit (12)
mutta tuommoiseen pyörtymispainiin ei ole vielä menty.
vaan ärähdän kuin karhu. Jo vaikenevat. Toki saavat välillä meuhkatakin, mutta rajansa kaikella! Hulluksihan sitä tulee.
eikä yhdekään kanssa ole ollut tuollaista. Vanhin nyt murkku eikä mitään ongelmia hänenkään kanssaan. Miten te oikein kasvatatte (tai ette kasvata) lapsia jos meno on tuollaista? Eihän sitä kestä lapsikaan. Miten pärjäätte murrosikäisen kanssa jos ette yhtä pikkulasta saa rauhoittumaan?? Taitaa lapsi hermostua tuosta metodistanne entisestäänkin. Jotain toimintatapoja vois varmaan muuttaa.
uhmiksen huutaa, äläkä kiinnitä siihen mitään huomiota. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.
Eli käyttäydyt ihan normaalisti, juttelet tasaisella äänellä ja hoidat hommat ihan tavallisesti (ruokailut yms.).
Ei ne loputtomiin jaksa rähistä, jos kukaan ei kiinnitä asiaan mitään huomiota.
ja desibelit nousi sataan taas.Hitsit. Maitoa hautumaan.
Ap
Eli huomaa se lapsi jo ennen karjumista
aamulla ja iltapäivällä, kun lähti taju väsymyksestä. Tyttö hyppi mun päällä ja kiljui isi herää, isi herää! Painitaan!
Ap
Ja tyttöä kehutaan ihan joka asiasta, esim. hienosti lauloit ja osasit kaikki säkeistöt ja hienon piirustuksen teit ja oikein reippaasti riisuit ja puit vaatteet ja kun osaa painaa oikeaa hissinnappulaa, hänelle taputetaan ja hurrataan kuorossa. Mitenkähän tyttöä voisi enemmän huomioida ja kannustaa? Hmm..? Tuntuu, että tyttö kaipaa tauotta huomiota. 5 sek välein sanoo kato sitä, kato tätä!
Ap
ja vuorottelemaan yövalvomiset vauvan kanssa. Koko kylä kasvattaa. Naapurin apu on paras apu.
se on se auktoriteetti mikä vaientaa huutamisen.