KESKENMENON JÄLKEEN KUUMEILEVAT -LOKAKUU
Uudistettu AKTIIVINEN kuukausiketju meille,joiden ohi haikara lentää kurjalla tavalla.Vie jo annetun pois :(
Vauvan kaipuun lisäksi jälkeen jää suru ja pelko,ja entäs sitten se uusi raskaus...????
Tervetuloa mukaan juttelemaan ja saamaan ymmärrystä samoin kokeneilta!
Laita viestiin nimimerkkisi ja muut tiedot jotka haluat,esim monettako lasta yritätte,keskenmenojen määrä,oma ikäsi...
*Nippe82
29 v,(esikoinen) yritys 02/10 alkaen
kkm 08/10,tm 04/11
*Anir
35v,lapset -04 -06, kolmas toiveissa, mies kääntänyt kelkkansa vauvatoiveen suhteen. Km 07/10
*JaSu84
27v,(esikoinen) yritys alk 07/10, tm 10/10
PLUSSA 5/11
*agartha
38v (toinen) kkm 3/11
*Nirppi (esikoinen) km 1/11
*minttu09
24v (toinen) km 5/11
*herpertti
32v (kuudes) km -00, -04, 2/11 rv 18+5
*Mussum
31v (ensimmäinen) km 06/11
*Oivakaima 25v (toinen) km kevät/11
*20Vilmiina07 (toinen) km 3/11
*Beekay 32v lapset -07 ja -09 km 07/11
*Simona tm 09/11
Kommentit (34)
Jos yhtään lohduttaa niin seuraan yksinpuheluasi täällä ja jännitän kanssasi. :) Onnea tulevaan inssiin! Vaikka siinä ei huimat mahdollisuudet olekkaan niin mahdollisuudet kuitenkin. Ystävän kautta olen seurannut tätä hoitopiinaa läheltä ja heillä inssi on tuottanut tulosta kahdesti. Toivottavasti teilläkin. Tuosta miehen pidättäytymisestä en osaa sanoa mitään, mutta muistaakseni munasolu säilyy hedelmöityskykyisenä 24 tuntia ovulaatiosta, joten varmaankaan ei ole liian myöhäistä keskiviikkona, vaikka ovulaatio olisi tiistaina (?). Sitä en muista (enkä nyt jaksa googlata) miten nopeasti miehen siittiöt uusiutuvat. Tsemppiä keskiviikkoon!!!
adalat
Kyllä minäkin käyn Nippe täällä välillä lukemassa, mutta en aina jaksa kirjautua. Eikä sitä asiaakaan oikein ole. Mulla ei menkkoja näy tuulimunan jälkeen. Tm oli reilu kk sitten ja kuvittelemastani oviksesta tulee pian pari viikkoa. En kyllä uskalla mitään raskaustestejä tehdä, ei siellä kuitenkaan ketään ole, ja jos on, niin eipä pysy kovin kauan. Väsyttää kyllä kovasti, mutta se voi olla muutakin kuin raskausoire.
Onnea matkaan Nippe! Muistan kuulleeni, että sperman laatu pysyy hyvänä, jos se saa kehittyä pari kolme päivää. Eli jos joka päivä varastot tyhjenee, on tuotos jotenkin lievempää.
Nippe, mä kans täällä vielä seurailen teidän kuulumisia ja nyt oli pakko tulla toivottamaan teille mahtihyvää tsemppiä inssiin!
Mä samoilla linjoilla Simonan kans, et pari kolme päivää olis hyvä miehen pidättäytyä, niin simpat olis "parhaillaan" sillon. Ainakin meillä kävi niin, kun aateltiin et kokeillaan niin et mies oli 3 pvää purkautumatta, niin johan alko meilläkin tapahtumaan.. tiiä sit mikä muu siihen autto.
Mut siis, toivon kaikkein parasta teille inssiin!
Ai niin, sellanen pikkujuttu, et meidän plussa olikin sit tuplaplussa. Pieni ylläri oli kyllä! :)
Pupuliini+hattivatit 13+4
Simona: Ymmärrän kyllä kirjoittamisen vähäisyyden, kun jos ei oo mitään "uutta", niin ollaan roikuttu täällä jo niin kauan, välillä aina hetken poissa, mutta palattu aina tänne takaisin. Meillä tosin on ihme kyllä tässä parissa viikossa tullut kaikkea uutta näiden lääkkeiden ja inssin myötä. Mutta pari viikkoa tässä nyt pitäs odotella luget ja disperiinit apuna. Tosin usein ei tarvitse odottaa kuin viikko ja menkat tulevat... Miten maltat olla testaamatta?
Pupuliini: Tervehdys pitkästä aikaa! Mukavia uutisia teillä! Voi kun meillekin tulisi tuplaplussa, tai no sama kun tulis edes se plussa ;) Tosin nyt oli kaksi johtofollia, toinen oli jo lähtenyt matkalle ennen inssiä ja toinen näytti olevan irtoamassa hetkellä millä hyvänsä. Onnea odotukseen! Ja ihanaa, että kaiken tämän koettelemuksen jälkeen olisi tulossa "tuplaonni".
Tänään siis eka inssi takana, jännitti kamalasti saanko aamulla bussissa kuljetettua simpat "ehjinä" pesuun. 1,5 tunnin bussimatkan simpat viihtyivät hyvässä kunnossa rintojeni välissä ja nyt toivotaan vain parasta! En tiedä miten ajan saisi kulumaan, kaksi viikkoa on pitkä aika. Toisaalta en uskalla edes toivoa onnistumista, toisaalta toivon sitä niin kovasti. Mutta lääkärin kanssa puhuttiin (oli taas se kiva lääkäri), että ei oo pakko käydä inssissä enää, jos ei aikatauluihin sovi, vaan voidaan suoraan siirtyä sitten tammikuussa koeputkihoitoihin. Ajattelin lähinnä, että vois ainakin femareita tän loppuvuoden käyttää ja sit vaikka johonkin kiertoon vielä fostimoneja lisäksi, mutta jos kotosalla hoitais noi peittojen heiluttelut...
Hiljaista tuntuu tässä pinossa olevan ... Tultiin just matkalta etelän lämmöstä ja piti tietty heti tulla kurkkimaan.
Jännät ajat Nippe teillä meneillään. Onnistumisen mahdollisuus on pieni, mutta mahdollisuus kuitenkin on olemassa!
Pupuliini: Wau ja tupla-Wau. Tsemppiä odotukseen!
Täällä elellään kp 23 ja kovasti taas toivotaan. Kroppa on kyllä ihan hassun oloinen. Etelässä iski vissiin joku tulehdus kun rinnat on nännipihan ympäriltä aivan täynnä finnin tapaisia näppylöitä.
Tai sitten se on hormonaalista, uusia ovuloimattomuuden jälkeisiä oireita kenties. Olen ihan varma, että en ovuloinut tässäkään kierrossa eikä meillä siis taaskaan ole tärpännyt.
Aina tietty saa haaveilla.
Vilmis: Joo täältä on kaikki kadonneet, enkä oo yksin viittiny mitään kirjotella, kun eihän tässä inssin jälkeen oo muuta kuin kahden viikon odottelu ;) Tervetuloa takaisin tänne ankeaan syksyyn. Vois nyt edes plussauutiset piristää tätä meidän syksyä! Eli pp 8 menossa, sorruin kyllä tänään testaamaan, mutta nega mikä nega (tosin eihän vielä vois mitään näkyä, korkeintaan se pregnyl antaa väärän positiivisen tuloksen)... Tiedän, että ei oo tärpänny, mutta kun tää epätietoisuus on kamalaa. Mieluummin haluisin heti tietää, että ei onnistunu, kun toivoa ensin kaksi viikkoa ja sitten pettyä...Mulle tuli muuten jossakin raskaudessa alussa rintoihin nännipihan lähettyville finnejä tai jotain... kai hormonit tai jotain teki sen, kun ei ikinä oo moiseen törmänny. Eli jospa teilläkin ois onnistunut?!?!?
PP10 ja nega testattu tänäänkin, ei kyllä oo mitään raskauteen viittaavia oireita, enkä kyllä jaksa edes uskoa/toivoa onnistumista. Oikee testipäivä ois siis ensi keskiviikkona...
Simona: Mitä sinulle kuuluu? Kuinka oot toipunu keskenmenosta?
Ihanaa että tää pino yhä täällä!! Plussatsemppejä ihan jokaiselle!!!
Helene 19+0
Mietiskelin tuossa, että minä voisin laittaa uuden pinon pystyyn kun marraskuu alkaa. Vai onko meidän hiljainen porukka vielä sitä mieltä, että pino kootaan?
Nippe: Tsemppiä pahan mielen ja pettymyksen keskelle! Mutta muistathan, että vasta keskiviikko kertoo ihan oikean totuuden! Ei testissä vielä haamuakaan ole vaikka herkällä testillä testaisitkin, teidän inssistä on vasta 10 päivää!
Helene: Mitä sun raskauteen kuuluu? Kaikki hyvin?
Mä täällä kieriskelen suurien haaveiden keskellä ja koitan toppuutella itseäni. Iltapahoinvointi on taas alkanut. Tai no ei sitä ole ollut kuin vasta eilen ja nyt tänään, mutta silti. Rinnatkin on kipeät, kuten tosin aina ennen menkkoja. Mutta ne rintojen finnit mua eniten mietityttää ja siksi olen taas niin tyhmä, että toivontoivontoivon.
Todennäköisesti menkat kuitenkin vyöryy päälle ensi keskiviikkona, mutta siihen saakka saa haaveilla.
t. Vilmis kp 26/27-31
Ps. Taidan olla niin pöhkö, että testaan huomenna aamulla. En jaksa märehtiä kun juuri sen estämiseksi kaapissa on testejä vino pino.
Helene: Kiva, että sinäkin käyt aina katsomassa kuulumisia, tosin mitään uutisia ei ole ainakaan kohdallani odotettavissa ja kaikki muut on melkein kaikonneet täältä...
Vilmis: No testaa ihmeessä! Mie taidan testata huomenna jälleen ois pp 12. Vaikka ei oo edelleen tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, eikä odotuksia onnistumisesta, haluisin vaan tietää negasta... ettei turhia toiveita elättele, vaikka luovuttanut olen... teksi jo mieli luovuttaa koko touhu kesken, mutta vois vanhana sitten harmittaa... kun asiaahan ei voi enää 60 v korjata ;) Mutta sinun oireet ovat "lupaavia".
Ja unohtu, että sopii mulle enemmän kuin hyvin tuo uusi pino marraskuulle, jos viitsit väsätä. Mun tietotekniset taidot on aika rajoittuneita... No jos muita ei täällä enää näy, niin kirjotellaan me edes joskus kuulumisia ;)
Ei saisi varmasti ilostua kun löytää tästä aiheesta keskustelua, mutta nyt vain niin tunnun kuuluvani joukkoon.
Meillä on yritetty saada esikoista alulle jo toista vuotta ja lopulta se loppukesällä onnistui. Iloa kesti n. 8 viikkoa ja siihen tyssäsi, kesken meni. :(
Lohduttauiduimme sillä, että raskaus on edes mahdollinen. Nyt se tuntuu laihalta lohdulta kun päällimäisenä on pelko uudesta raskaudesta.
Siis älkää ymmärtäkö väärin, uusi raskaus olisi maailman ihaninta! Pelko onkin sitä kohtaan, että mitäs jos se taas menisi kesken? Miten sen kestäisin? Murehtisinko itseni sairaaksi, mitä uskaltaisin edes tehdä?
Ei ole järki mukana näissä peloissa, sen tiedostan. Mitään en niille silti mahda.
Ja se uusi raskaus, se on kuitenkin suurin toiveeni.
Tervetuloa mukaan Mrs Mars tähän ei-niin-kivaan pinoon joka kuitenkin on ihana paikka jakaa omia tuntemuksiaan, ilojaan ja pelkojaan. Ajatusten ja tuntojen jakamista varten tämä on olemassa!
Tiedämme kaikki pinolaiset, että keskenmeno(jen) jälkeen uusi raskaus olisi kaikkien toiveiden täyttymys. Mutta taustalla on mahdollisesti silloin suuri pelko siitä, että annettu taimi otetaan taas pois.
Mulla olisi ens sunnuntaina ollut laskettu aika jos kaikki olisi mennyt hyvin. Hiljaiseksihan ajatus siitä vetää. Ja niin kovasti toivon, että taas nämä oireiluni olisivat jotain todellista. Ja kuitenkin jo valmiiksi mietin, että miten sitten pystyisin olemaan pelkäämättä jokaista nipistystä.
t. Vilmis
Ps. En sitten testannut tänä aamuna, sain hillittyä itseni. Katsotaan onko tarvetta vielä keskiviikkona.
Taidan olla höperöksi tulossa, kun yksikseni tälle palstalle kirjoittelen. Minne kaikki on kadonnu, vai eikö tapahdu mitään uutta?!?!!?
No täällä kp 12 ultrassa käyty ja h-hetki ois nyt käsillä, 2 hyvännäköistä ja kokoista follia lääkärin mukaan ois kasvanut (femarit + fostimon ansiosta) ja tänään pistän sitten sen irrotuspiikin, tai no mies pistää... Keskiviikkona ois sit eka inssi. Onneksi nyt sattui ekaa kertaa naislääkäri, joka oli ymmärtäväisempi. Kerroin toiveesta, että ei jaksettais näitä lumehoitoja (inssejä), joissa on huono onnistumismahdollisuus ja haluttais suoraan koeputkihedelmöitykseen. Lupasi kirjata toiveen ylös ja tähdätään nyt tammikuussa aloitettavaksi koeputkihedelmöitys, jos ihmettä ei sitä ennen tapahdu. Nyt sitten inssin jälkeen luget ja disperiinit käyttöön ja sitten piinailu alkaa...
Tietääköhän kukaan, että pitääkö miehen pidättäytyä ennen inssiä, kun en tajunnut kysyä, eikä siellä mainittu asiasta, kun simpat hyvät? Arvelin vaan, että entä jos ovis tapahtuukin jo tiistaina, että onko sitten keskiviikkona myöhäistä tehdä inssiä ja jos ois varmistellut kotosalla...