Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä silmälasien valmistamisessa kestää?

Vierailija
02.10.2011 |

Tuohon aiempaan keskusteluun viittaan.

Siis jos on kiire/hätä saa lasit jo parissa päivässä. Miksi niitä ei aina voi saada parissa päivässä? Saman verran kestää laitta linssi kiinni sankoihin kummassakin tapauksessa....

Käsittämätöntä ihmisten odotuttamista, jokainen joka lasit käy tilaamassa tarvitsee ne, ei kai kukaan huvikseen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se tehdään niille nopeasti toimitettavillekin, eikö?

Saman ajan se hionta kestää mun käsityksen mukaan. Vai tekeekö kone jotenkin hitaammin/nopeammin tarkoituksella?

Vierailija
2/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hiotaan ja muuta. Mutta se tehdään niille nopeasti toimitettavillekin, eikö?

Saman ajan se hionta kestää mun käsityksen mukaan. Vai tekeekö kone jotenkin hitaammin/nopeammin tarkoituksella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai yhden linssiparin hiominen kestä tuntikausia?

Vierailija
4/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä kestää??? Ei kai yhden linssiparin hiominen kestä tuntikausia?

et sä voi olla noin yksinkertainen

Vierailija
5/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitkällä odotuttamisella halutaan ylläpitää imagoa, että silmälaseissa olisi jotain erityisen hienoa ja hankalaa ja siten saadaan aikaiseksi glooriaa, jolla voidaan hintaa pitää suht korkealla.

Uskon että kaikki saisivat lasit muutamissa päivissä, jos kyse olisi pelkästään siitä miten nopeasti ne kyettäisiin tekemään.

Kyse on siis markkinointikeinosta, jolla ylläpidetään jotain entisaikojen hienoutta ja siten hintatasoa.

Eihän se oikeasti voi olla niin, että jatkuvasti on kuukauden jono hiontaan. Jos näin on niin markkinatalous ei toimi.

Luulen että lasien koko ketjuun menisi alle viikko, parhaimmillaan jopa vain pari päivää (rahteinenn kaikkineen), mutta myyjälle sopii hyvin se, että luodaan jono tilannetta ja annetaa siten kuva jostain avaruusraketti tieteestä.

Vierailija
6/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut optikkoliikket hiovat itse, toiset hiovat vain helpoimmat ja monimutkaisemmat lahetetaan hiottavaksi muualle. Osa menee jonnekin Suomessa, osa hiotaan vinkuintiassa. jonojen pituus vaihtelee.

Siksi se kesto riippuu niin tilanteesta. Veikkaan, etta kiireelliset lahetetaan nopeammalla kuriirilla ja menevat jonon ohi.

Vierailija
7/7 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen pari tilataan ja siinä menee aikaa. mutta ei mene kukaan jonon ohi, vaan ne tulee kun tulee....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän