HELMISIMPUKAT 2012 -Lokakuu
Kommentit (24)
Kivaa uutta kuukautta meille kaikille! :)
Uskomatonta mutta totta, niin se vauva vaan muuttaa meillekin vähän yli neljän kuukauden päästä!!
Kiitos Aoteroa uuden pinon aloittamisesta :).
Täällä kaikki ihan mallillaan. Puoliväli juuri ohitettu ja keskiviikkona olisi se rakenneultra. Masukin on alkanut kasvaa ja potkut tuntua entistä vahvemmin. Ei vielä kunnolla masun ulkopuolelle, sitä odottelen kyllä innolla.
Meillä on edelleenkin hankinnat ihan vaiheessa. Luulen että me ajoitetaan ne aika loppuvuoteen. Sain mukavan soiton yhdeltä kaverilta viikonloppuna, kun hän kyseli halutaanko erilaisia vauvantarvikkeita - kaikkihan meille käy :). Hankittavaa on aikas paljon niin kaikki otetaan ilolla vastaan.
Keskiviikkona sitten toivottavasti minäkin pääsen kertomaan kumpi meille on tulossa. Vaikka se sukupuoli on totta kai toissijainen, on kiva päästä miettimään nimiä. Ja helmpompi tehdä niitä hankintojakin kun tietää vähän värimaailmaa :).
Sailis 20+3
Niin sitä vaan taas uuta kuuta alotellaan ja vauvan tuloon ei pitäisi olla kun 4 kk! Ihanaa :)
Sailis, tosi kätevää kun on tuttuja jotka oikein ottaa asiakseen tarjota entisiään kiertoon, niin saapi helposti ja halvasti hommattua tavaraa :)
Meilläkin aika paljon on tullut tuttuje/sukulaisten kautta tavaraa, mikä yllätti ihan itsenikin että eihän tässä tarvitsekkaan uutena ostaa kaikkea. Mikä on tosi hyvä!
Eilen kasattiin jo pinnasänky makkariin, niin saan rueta mallailemaan vauvalle omaa nurkkausta/seinää. Olen jo ihan mielettömän innoissani! Vauva nukkuu siis sitten toistaiseksi samassa huoneessa kunnes joskus vuoden päästä ruetaan katselemaan isompaa.
Nyt on sitten aikaakin vähän mietiskellä, että mitä laittelis ja minne kun napsahti kaksi viikkoa sairaslomaa selän ja työn raskauden takia. Pitää ottaa siis vähän iisimmin.
Onko täällä muita joilla on ollut jotain pistäviä tai vihlovia kipuja masussa tai järkyttävää selkäsärkyä? Jäi semmoinen fiilis lääkäristä, että ei oikein ymmärtänyt vaivojani kun puhuin paineesta vatsassa ja välillä pistää oudosti. Ei ollut täysin suomea puhuva lääkäri joten oli vähän ymmärrysvaikeuksia puolin ja toisin :/
Onneksi sentään tyttö potkii kovasti monta kertaa päivässä, taitaa olla aika aktiivinen tapaus, mutta hyvä niin. Tietääpähän että siellä se mukana pysyy :)
Ja tosiaan tarkistin, niin samaan osotteeseen olen laittnut sen edellisenkin, 17.8.
Järkyttävä flunssa täällä ja selkä on kipeä kun mikä. Eilen illalla supisti oikeen kipeesti! :O Valivalivali. Pahoinvointi sentään alkaa hellittää.
NöpönÄiti 20+2
Lokakuuta vain minunkin puolesta.
Meilläkin kauan odotettu virstanpylväs takana eli rakenneuä. Käynti oli erittäin kliininen, mitään ylimääräisiä adjektiiveja ei viljelty, vaan rakenteet katsottiin ja todettiin kaiken olevan ok.
Olen tuon lasketunajan ilmoittanut ketjuun pariinkin otteeseen, mutta ymmärrettävästi on mennyt ohi.. Eli meillä siis la 9.2 ja tuo piti edelleen paikkaansa.
Täällä hankinnoista pitäydytään edelleen. Ehkä joulukuussa vois jotain pientä hankkia.
Tänään tunsin vaavin liikkeet ensimmäisen kerran ja ne olivatkin sitten oikein selkeät; ei mitään hipaisuja. Mulla on istukka etuseinässä ja vaimentaa liikkeet tehokkaasti.
Nuunuu: mulla on ollut jnkin verran vihlovia ja pistäviä kipuja alavatsalla. Välillä niinkin voimakkaita, että on vedet tullut silmiin. Itsellä vihlonnat ovat olleet jaksottaisia eli useampana päivänä peräkkäin ja sitten ovat pitkään poissa. Joskus pitkän ja kiireisen työpäivän jälkeen alaselkää on poltellut, mutta myös ao. oire ollut ohimenevää. Neuvolassa kun kerroin alaselän kipuilusta niin terkka passitti minut pissakokeeseen :/ No ei ollut virtsatulehdusta ei.
-Onni2012-
Onni2012 lisätty vihdoin ja viimein listalle. Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Meillä ultra on vasta huomenna. Palailen sen jälkeen paremmalla ajalla. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin.
Aotearoa ja pikkukuutonen 21+1
Huomenna olisi toinen ultra tiedossa. ja tämmöinen panikoija kun olen niin jänskättää taas niin kauheesti, onko kaikki hyvin,jienne. mutta Huomenna onneksi taas mieli rauhoittuu ainekin vähäksi aikaa.. :)
mamma 19+1
Ja mikä tärkeintä, rakenteteet olivat kunnossa ja pikkuinen elossa. Olen niin onnellinen! Edellisen yön suunnittelin jo pienen hautajaisia, pelotti oikeasti niin paljon.
Thunder: mitä sinne kuuluu? Joko ultra oli?
Donna83: onnea tämänpäivän ultraan!
Aotearoa ja Siru 21+3
Ihanaa Aotearoa, onneksi olkoon hyvistä uutisista!
Muille myös onnittelut ultrauutisista/onnenpotkut ultraan!
Meillä kanssa oli eilen mukava masuunkurkistushetki. Kaikki oli kunnossa ja poika näyttäisi tulevan. Oikein söpökin vielä :))))
Sailis 20+6
Rakenne ultra takana. Aluksi meinasin säikähtää, kun ultraaja kyseli niin tarkkaan edellisen raskauden vaivat ja kasvaimesta yms. Mutta kaikki pitäisi olla ok. Mitat vastasivat viikkoja. Paino arvio 453g, hematoomaa ei näkynyt ja ennenkaikkea kasvaimia ei näkynyt. Istukka edelleen lähellä kohdunsuuta, joten joudun käymään uudelleen ulltrattavana 28-30 viikoilla. Katsovat vielä myös sydämmen uudelleen, vaikka siinä ei nyt näkynyt mitään ihmeellistä. Sanoi että näkyvyys sinne nyt heikko, joten tarkistetaan myöhemmin vielä...
Mua on tässä jo pidempään ihmetyttänyt tuo laskettu aika. itse saan laskureilla 12pv, kuten myös neuvolassa.. Niskapoimussa laittoivat kumminkin 14pv ja vastasi silloin 12pv viikkoja.. en ymmärrä, pitänee selventää asiaa neuvolassa..
Mutta yleensä ottaen kaikki hyvin ja odotus jatkuu :)
Thuder 21+6
Sailis ja Thunder. Onnea!
Minäkin innostuin ja kaivoin ultran jälkeen pienen pienet vauvanvaatteet varastosta ja nyt pesukone on pessyt vaaleanpunaisia ja liiloja vaatteita pari päivää. Siellä ne saavat lipaston laatikossa odotella toivottavasti vielä useamman kuukauden, mutta niitä on niin ihana jo hypistellä ja ajatella millainen käyttäjä niille saadaan..
Aotearoa ja Siru 21+6
Thunder: Meidät pistettiin samaan kontrolli ultraan juuri tuon istukan alhaisen paikan takia. Sanoivatko teille siitä muuta? Itse jäi vähän avoimeksi että mitä se alhainen paikka sitten meinaan, kun vastaus oli vähän juu-jaa.
Oletteko muut jo hankkineet mitä kaikkea valmiiksi? Itsestä tuntuu että täällä ei ole vielä mitään saatu aikaseksi vauvaa varten. Tosin eikös tässä aikaakin vielä ole :-)
Ompas jännä kun minulla ekan ultran mukaan oli istukka alhaalla, eikä siitä edes kerrottu mitään. Kuulin sitten jälkeenpäin, että voi vaikka vaikuttaa synnytykseen. Nyt selvisi sitten rakenneultrassa, että istukka onkin takana ylhäällä. Sanoi ultraaja, että mitähän lie tämä ensimmäinen hoitaja on mietiskellyt.
Meillä on tuota tavaraa jo kertynyt jonkin verran, rattaatkin saatetaan saada jo ensiviikolla kun käytettynä ostetaan tutulta :)
Noista isommista ostoksista enää puuttumatta matkasänky, vanna ja miksikä sitä lie oikealta nimeltä sanotaankaan, Kantoreppu/liina härdelli? :D
Ultrassa käyty kaikki on hyvin. Tyttö ilmeisesti tulossa. Oon vain miettiny kun ei paljoo masussa tunnu liikkeitä, ultrissakin ollut niin rauhallinen että pitänyt hieman "herätellä" että saa kunnon mitat. Onko normaalia että vaavi on niin rauhallinen? vai pitääkö pelätä jotain aivovajaatoimintoja tai muita??
Mamma 20+1
Mulle sanottiin, että jos itstukka on kohdunsuusta alle 1.5cm niin alatiesynnytys ei ole mahdollinen. On ilmeisesti pahasti tiellä ja pää ei mahdu oikein tulemaan.. Muuta tietoa en saanut :)
Thunder
Neuvolas käyty.. Perusjutut, verenpaine 126/75,pissa puhas, Hb.tä ei mitattu, koska viimeksi 144 siis todella hyvä :) Painoa kertynyt siinä määrin(1.3kg/vk), että salaatti tarpeita jääkaappi nyt täynnä.. jos seuraavalla kerralla tullut painoa yhtä paljon, kait joudun erityis seurantaa edellisten toksemia juttujen takia. Lisäksi huomiselle varattu sokerirasitukseen aika.. raivotarjonnassa siellä pötköteltiin ja sydämmen sykkeet huiteli 135-159 tienoilla.
Lisäksi keskusteltiin pelkoasioista ja suunniteltiin psykiatrilla käyntiä. Mutta itse en vielä näe sitä tarpeellisekis.. Toistaiseksi maalaisjärki voittaa pelot :) Lisäksi viikot tarkistettiin.. Neuvolan papereihin jääny, johonkin lasketuksi ajaksi 12pv ja järjestelmä antoi viikkoja enemmän kuin olisikaan. Nyt olisi vanhan mallin mukaan menossa 23+1.. Muutama päivä sinne tänne :)
Täällä on hankinnat alkutekijöissään, eli mitään ei ole hankittu. Hoitopöydän olen varannut, mutta sekin on vielä hakematta. Taitaa hankintojen aloitus mennä äitiysloman alkuun. Tässä on nyt opiskelut loppusuoralla ja pitäisi näyttöä valmistella, joten täytyy keskittyä töihin ja opiskeluun nyt, jos se aika rientäisi hieman nopeampaa :)
Thunder 22+6
Onko muilla alkaneet jo harjoitus supistukset? Täällä on ekat tulleet ja saivat kyllä säikähtämään.
Tietääkö kukaan muuten Malicasta tai Helmikuunhelmestä, heistä kun ei ole kuulunut? :o
Täällä odotellaan seuraavaa neuvolaa, runsaiden potkujen kera :)
Mulla on ollut niitä jo jonkun aikaa. Niitä tulee joku 3-5 kertaa/päivä. Tänään lääkärikäynnillä lääkäri kyselikin, et onko ollut harjoitussupistuksia. (Täällä Floridassa käydään siis aina lääkärin luona.) Lääkäri selitti, et ne on ihan normaaleja kunhan ei ole kovia kipuja, tule kovaa paineen tunnetta alapäähän tai verta. Mulla ne tuntuu sillälailla, et maha menee ihan kovaksi vähäksi aikaa mut ei ne satu tai mitään.
Heddy ja Jeppis v. 24+2
Täälläkin pari viikkoa sitten rakenneuä:ssä käyty ja siellä kaikki näytti olevan ihan ok ja tyttö olisi tulossa :).
Mulla on myös tullut harjoitussupistuksia noin 2 viikon ajan. Joinakin päivinä niitä tulee kovastikin ja toisina päivinä vähemmän. Kivuliaita ne ei ole, mutta terkkari ja lääkäri meinas, että jos niitä tulee kovin tiheästi, niin lepoa sitten enemmän. Jotenkin ne silti huolestuttaa, vaikka terkkari ja lääkäri vakuuttelikin, että ei tarvitse huolestua.
Hankintoja ei olla juurikaan vielä tehty. Haluaisin kyllä jo kovasti, mutta jotenkin en vielä uskalla. Mutta kyllähän tässä vielä ehtii.
Sanna_84, rv 22+2
Täältä on näköjään kaikki kadonnut facen puolelle. Itse kirjoittelen mieluummin anonyyminä joten jatkan täällä pölöttelyä aikani kuluksi.
Tänään taas polilla. Vauvat on 890g ja 780g. Aikamoisia jötkäleitä sanoisinko. 3 viikossa tuplasivat painonsa. Nyt on suurin kasvukausi meneillään ja sen takia supistukset on normaaleja. Kaksosodottajille supparit ei ole suositeltavia, joten sain supistusten estolääkityksen. Sain myös loppuajalle sairauslomaa ja käskyn levätä.
On tää kivuista huolimatta todella ihanaa aikaa tää odotusaika :)
Miro77 24+6
kun lokakuu on alkanut. Taas ollaan kuukautta lähempänä pienten helmiemme syntymää :)
Aotearoa ja pikkukuutonen 20+5