Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusakatemia? Millainen koulu?

Vierailija
30.09.2011 |

Vuodessa ilmeisesti pystyy kouluttautumaan sisustussuunnittelijaksi. Aika lyhyeltä tuntuu, luulin että koulutus kestäisi kauemmin?

Kellään kokemuksia tuosta koulusta? Minulle ihan vieras, huomasin vaan, kun Martina Aitolehti kertoo aloittavansa opiskelut keväällä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensimmäisen "pitkän" kurssin,jonka sisältö oli aivan ala-arvoinen. Mitään lisäoppia en sisustusalaan saanut. Täysin valmistelematonta opetusmateriaalia tai materiaali puuttui kokonaan. Lähetettiin sitten perässä,jos muistettiin.Aikataulut muuttui jatkuvasti ja opetus oli huonoa,tyyliin,"googlatkaa nämä"ja tehkää kotona.Toisin sanoen perusopetus puuttui.Kaikki käytiin hyvin pintapuolisesti läpi.Yrityskäynnit oli paras osio.Rahastusta,Nythän siellä on osa opettajista vaihtunut..

Vierailija
2/16 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin saman. Eikä tuo vuotta kestä, vaan sivuilta laskin, että n.4kk. (Maaliskuun puolivälistä syyskuun alun todistustenjakoon ja juhannuksesta elokuuhun ei ole opetusta.) Olisi tosiaan kiva kuulla kokemuksia. Minulle haiskahtaa vähän "rahat pois ja turha todistus käteen"-meiningiltä. Kuulostaa tosi heppoiselta, mutta varmaan Aitolehdolle ihan omiaan, saanee mahdollisia alan hommia sitten julkkisstatuksellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös joskus tutustunut vastaavien kurssien esittelyihin niistä kiinnostuneina. Näille kursseille löytyy monia kiinnostuneita oppimaan uutta. On ihmisiä jotka osaavat lukea kurssieittelystä oikein, että kyseessä ei ole ammattitutkintoon valmistava koulutus, vaan että kyseessä on sisustussuunnittelun kaikki perus osa-alueet avaava ja niihin pureutuva kurssi. Kukaan ei sen perusteella valmistu sisustussuunnittelijaksi vaan voi haluamallaan tavalla ammentaa kurssista lisäammattitaitoa joko aiempaan koulutus- tai työkokemukseensa sitä lisäten tai uusia lisäopintoja vielä tueksi läpikäyden. Että siinä olen samaa mieltä, että 4 vuotinen sisustussuunnittelun pääaineopiskelu esimerkiksi muotoiluinstituutissa tai ammattikorkeakoulussa on todellakin aivan eri asia, mutta kukaan ei minusta noissa kursseissa väitäkään niiden olevan sama asia. On vain lukijoita, jotka rivien välistä olettavat näiden tarkoittavan samaa ammattivalmiutta. Tarkkuutta ihmiset, ennenkuin alkaa arvostelemaan.

Ja mitä hintaan tulee, niin 4 vuotisen ammattitutkintoon valmistavat opinnot kustantaa valtio ja kansalaiset (yhtä lailla kalliita koulutuksia, vaikka sitä ei itse summana nää) ja nämä lyhytkurssit ovat yksityisten yritysten tarjoamia kaupallisia ja siis maksullisia kursseja.

Vierailija
4/16 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeytin.tosi huonoa opetusta.älkää menkö

Vierailija
5/16 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos 4 kk:ssa tai edes vajaassa vuodessa oppii taidehistoriasta, asumisen historiasta, sommittelusta, väriopista, materiaaleista, akustiikasta yms. asumiseen ja sisutamiseen liittyvästä mitään kunnolla. Mutta ehkä on kiva jos oppii asetterlmaan sohvatyynyjä kivasti ja arvioimaan sisustuslehtiä? Ehkä opintoihin sisältyy luokkaretki asuntomessuille? Joillekin se voi riittää, eivät halua muuta. Mutta että tuon tason koulua kutsutaan akatemiaksi, anna mun kaikki kestää! :D

Vierailija
6/16 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosi sitten Sisustusakatemian 4 kk kestäneen sisustuskurssin Helsingissä. Aika pintapuolisesti siellä käytiin asiat läpi. Ainakaan sen kurssin perusteella ei kyllä sisustussuunnittelijaksi voi alkaa. Sopii ehkä paremmin harrastajalle.

Pidemmästä kurssista tai sen sisällöstä en osaa sanoa mitään. Kouluttaja on varsin uusi alalla, joten ei varmaan ole vielä näyttöä miten kurssin käyneet ovat sijoittuneet työelämään.

Vierailija
7/16 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisustaja nimikettä saa käyttää VAIN sisustajan perustutkinnon suorittaneet. sisustussuunnittelija nimikettä saa käyttää VAIN arkkitehdin koulut käyneet. ottakaa selvää kouluistanne ennenkun haette turhille kursseille. kukaan ei tee 4 kk kestävällä koululla yhtään mitään!

Vierailija
8/16 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minulle on Sisustusakatemian kurssilla annettu ymmärtää, että kurssin jälkeen saa käyttää jopa sisustussuunnittelijan nimikettä, tai jotain muuta, vaikka stailaaja. Ovatko siis neuvoneet väärin...? Kun sisustussuunnittelijan ammattinimike ei ole kuulemma suojattu tms.

Vierailija
9/16 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele koulua. Opetus oli surkeaa ja lähes kaikki asiat käsiteltiin kirjasta. En oppinut juuri mitään vuoden kestävässä ”koulussa”. Opetuksen kuvauksessa luvataan paljon enemmän mitä todellisuudessa sain. Rahastuksen maku, epäpätevä opettaja ja keskityttiin epäolennaisiin asioihin

Vierailija
10/16 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokenus itsellä kurssin käyneenä. Kävin sen aikoinaan Jyväskylässä ja en oppinut kyllä yhtikäs mitään uutta mitä en jo harrastelijana olisi osannut.

Opettaja epäpätevä ja ei osannut ottaa lainkaan kritiikkiä vastaan. Ihan hölynpöly kurssi.

Vierailija
11/16 |
09.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kurssin v. 2011 ja todistuksessani lukee sisustusassistentti. Eli ei suinkaan sisustussuunnittelija. Sitä varten on vähän pidemmät korkeakouluopinnot sitten. Harrastelijalle kurssi oli ihan mielenkiintoinen, vaikkakin tosi kallis.

Vierailija
12/16 |
14.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain koulutukseen, mutta peruutin paikkani tarkemman tutkiskelun jälkeen.

Sähköpostiin tulleen kouluun sisäänpääsyilmoituksen saapumisesta oli 4h aikaa perua annettu koulupaikka, tai muuten joutui maksamaan puolet kurssin hinnasta, eli n. 1450e . JÄRJETÖNTÄ RAHASTUSTA.

Vierailija
13/16 |
02.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin todella lankaan, ja nyt joudun tuon paskan maksamaan. Kalliit oppirahat ..kiertäkää kaukaa! Pakko maksaa tai tulevaisuudessa perintätoimisto kutsuu!!! Toivottavasti loppuu tai tämä maa hukkuu taiteilijoihin🤣Nimerkki Idiootti

Vierailija
14/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sovitteluratkaisu löytyy, kun syy on pätevä. Kannattaa kuitenkin katsoa, että aloittaa koulutuksen oikeista syistä! Nimimerkki Toivoa on

Vierailija
15/16 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koulut, jotka mainostavat itseään "akatemioina", mutteivät anna yliopistotasoista koulutusta, ovat lähinnä koomisia.

Vierailija
16/16 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei pitäisi puhua opintopisteistä, kun niillä ei ole käyttöä. Muuten päättäköön jokainen itse mitä on hakemassa: apinointi missään asiassa ei kannata!🙊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän