Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pahoinvointi toisen lapsen kohdalla

Vierailija
30.09.2011 |

Mulla oli ihan sairaan kovat pahoinvoinnit esikoisen kohdalla. Oksentelut kesti jonnekki 20 viikolle asti, mut se kuvotus jne oli koko odotusajan. Alkoi viikolla 5 ja synnytyksen jälkeen. Ne oli erittäin rankkoja aikoja, joka myös horjutti mielenterveyttä aika pahasti. Haluaisin kuitenkin toisen lapsen, mutta mietityttää miten kestän sen. Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa raskaudessa kuvotus ja pahoinvointi alkoi jo pari viikkoa ennen kuin kuukautisten piti alkaa = hedelmöityksestä, oksentelu alkoi kun kuukautisten piti alkaa ja sitä kaikkea jatkui noin viikolle 32 asti ja sitten alkoi taas pari viikkoa ennen synnytystä. Oksentelu siis vähintään 20 kertaa päivässä ja kuvotus koko ajan.

Tokan lapsen kanssa pahoinvointi alkoi samaan aikaan ja oksentelin taas, mutta vähemmän, tyyliin kerran aamulla ja joitain kertoja päivällä, ehkä keskimäärin 5 kertaa päivässä ja se kuvotus oli poissa, muuten oli hyvä olo. Jatkui johonkin viikolle 25 asti. Sama juttu kolmannen lapsen kanssa.

Neljännen kanssa taas oksentelin paljon enemmän, ja kuvotusta oli vain noin ekat 12 viikkoa, oksentelua kunnolla sinne jonnekin rv 25 asti taas, mutta loppuun asti oksentelin ehkä kerran päivässä, pääasiassa oli tiettyjä ruoka-aineita, jotka sen sai aikaan ehkä.

Mulle itse oksentaminen ei ole koskaan ollut iso juttu, vatsataudeistakin olen selvinnyt hyvin, siis se itse oksentaminen ei juurikaan satu, jos on jotain mitä oksentaa, ekassa oli kamalinta just se kun usein päivänmittaan sitten oksenteli pelkkiä mahahappoja. Yritän siis vaan sanoa, että en sinänsä osaa "neuvoa", koska mua se oksentaminen ei ole häirinnyt, se kuvotus siinä ekassa oli häiritsevää ja vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä