2000€ sairaalamaksut, apua?
Jouduin osastolle pitkäksi aikaa, maksukatto on noin 600-700,- muistaakseni ja tullut toki täyteen, mutta toki kuluja (vähän pienempiä toki) tulee senkin jälkeen.
Saako sairaalamaksuihin mitään "avustusta", esim. Kelalta tai sossusta, vai onko jo "kaikki" huomioitu noissa maksuissa?
Tiedän ja ymmärrän, että se mulle maksettavaksi jäävä summa on pieni osa siitä todellisesta kustannuksesta mikä sairaalapäivästä tulee, mutta tuntuu hurjalta maksaa tuollainen reilun parin tonnin pompsi kerralla kun olen nyt saikulla + karenssissa ja tulot vain lapsilisä kolmesta lapsesta 351,50,-.
Mites tuo sossu? En ole koskaan asioinut. Kun miehellä palkkatuloja ja säästöjä, niin katsooko ne että sen pitäisi maksaa?
Kommentit (25)
Elätkö yhdessä miehesi kanssa vai miksi ajattelet että hänen ei pitäisi osallistua kustannuksiin?
Kyllä, saman katon alla. Meillä on omat tilit ja rahat, minusta olisi ihan luonnollista että maksaisin itse "omat" kustannukset, nyt näyttää vain siltä että se ei onnistu...
säähän olet raskauden takia siellä. Kyllä se on sitten miehenkin kustannus. Miksi sulla on karenssi, eikä tuosta syystä pitäisi saada sairaslomaa?
Niin siis maksukaton täytyttyähän sinun ei tarvitse maksuja maksaa.
Totta kai tarvitsee. Osastopäivän hinta on silloin noin puolet normaalihinnasta. Vauvoista ei sitten tarvitse maksaa, kun syntyvät. Näin minulle kerrottiin.
säähän olet raskauden takia siellä. Kyllä se on sitten miehenkin kustannus. Miksi sulla on karenssi, eikä tuosta syystä pitäisi saada sairaslomaa?
Olen hoitanut ennen sairaslomaa omia lapsia kotona, joten Kela napsauttaa karenssia 55 arkipäivää. Ah, niin reilua...
Niin siis maksukaton täytyttyähän sinun ei tarvitse maksuja maksaa. Juttelepa sairaalan sossun kanssa.
osastomaksu 15 eur päivältä
Juttelepa sairaalan sossun kanssa.