Mitä lahjaksi vauvalle? Kysyy yksi lapseton ja tietämätön
Vaikka jouluun on vielä aikaa niin pikkuhiljaa ajattelin listailla ostettavia lahjoja, että voi rauhassa katsella ja ostaa jos tulee vastaan.
Musta tuli täti huhtikuussa, eli pitäisi jouluna n. 8kk ikäiselle tyttövauvalle ostella lahjaa. Mitään kokemusta eikä tietoa ei ole vauvoista, joten en tiedä yhtään mitä voisi ostaa. Köyhänä rahat asettaa sen verran rajoituksia, että lahjan pitäisi olla mahdollisimman halpa. Välttämättä mitään ihan perus pehmolelua en kuitenkaan haluaisi ostaa, kun niitä tytöllä on jo yli tarpeiden, eli joku "juju" lahjassa voisi olla.
Jos täällä osattaisi antaa vinkkejä ja mahdollisesti ehkä jopa linkata jotain verkkokauppaa ym. olisin tosi kiitollinen.
Kommentit (11)
Jos, niin tuon ikäisellä on pian tarve muovilautasille, lusikoille ja nokkamukeille. Etenkin nokkamukeja on niin monenlaisia, että on kiva saada lahjaksi muutama erilainen testattavaksi. Posliinilautasia ei kannata ostaa, vaikka ovat ihania, mutta lusikoiksi voi ostaa metallisia, esim. Hackmanin Muumi-lusikat ovat minusta olleet just hyviä yksivuotiasta syöttäessä ja Fiskarsillakin hyvin samanmallisia: http://www.iittalahomeshopping.com/epages/iittala.sf/fi_FI/?ObjectPath=…
on kiva vielä vähän vanhemmallakin lapsella, ainakin meidän 3-vuotias tykkää kuunnella joskus. Eli siis sellainen vedettävä pehmolelu, josta kuuluu joku kappale. Laadukkaammilla hintaa noin 15-20 euroa. Ainakin Sokoksella näin sellaisia ihan vasta.
noita astioita. Aventin taikamuki tai muumilusikat. Siihen vielä vaikka joku muumi-aiheinen ruokailualusta mukaan.
Tai sitten joku lastenlaulu-cd. Ei mitään marketista kahdella eurolla, vaan joku ipanapa tai vastaava.
Leluista kassakone ja ostoskori, tai muoviastiasto.
vanhemilta toiveita. Olen 10 kk vanhan tytön äiti ja just sain kummitädiltä liian pienet housut 2 kpl ja liian pienen paidan.Ja sitäpaitsi minulla on jo liikaa saatuja vaatteita muutekin.
Ärsyttää, kun ihmiset tuovat turhia lahjoja kysymättä. Itse tarvitsen vähävaraisena niinkin yksinkertaisia asioita kuin pesuainetta kestovaipoille, vauvanruokaa yms.
Jos haluat antaa jotain "mieleenpainuvaa" niin silloin varmastikin jokin hyvä kirja on paikallaan.Oma lapseni selaa kaikenlaisia kirjoja - viimeksi 12-vuotiaan serkkunsa tyrannosauruskirjaa mielellään.
VARMINTA on kuitenkin KYSYÄ
Jos, niin tuon ikäisellä on pian tarve muovilautasille, lusikoille ja nokkamukeille. ;
Meidän lapsi ainakin heittelee muoviset astiat,joten piti laittaa aikuisten joita hän ei kääntele,kun painavat enemmän ;)
Jos ei ole paljon rahaa, niin osta 2-3 hammasharjaa ja kiva muki.
Peili on myös kiva lahja
Semmoinen maksaa tavaratalossa alle 30 euroa, ja on ainakin meillä ollut tosi käytetty. Näitä on myös muovisina, ovat halvempia. Samoin 1-vuotias alkaa leikkiä esim Jukka-palikkalaatikolla, Briollakin on sellaisia ja esim muovipurkeilla, joita voi pinota.
Joku ihana lämmin myssy/hattukaan ei olis hullumpi. Semmoinen, mikä menee tammikuusta eteenpäin. Muuten en antais vaatteita, jos en tietäis, mitä tarvitsevat.
Kirja toimii aina.
"Itse tarvitsen vähävaraisena niinkin yksinkertaisia asioita kuin pesuainetta kestovaipoille, vauvanruokaa yms."
Ei tunnu kivalta viedä lapselle lahjaksi jotain pyykinpesuainetta. Eihän se ole lapselle. Kyllä vanhemman pitäisi huolehtia, että on varaa ruokaan ja pyykinpesuaineeseen.
Mutta turhat lahjat on toki ärsyttäviä. Jokainen lapsi kuitenkin tarvitsee jotakin myös itselleen: leluja, vaatetta, pyyhkeen, petivaatteita, astioita, kirjoja, hiekkaleluja tms.
Itse en pienituloisena paljon kysele, pelottaa, että tulee liian kalliita lahjatoiveita. Yritän kuitenkin ostaa jotain hyödyllistä esim. lusikan ja nokkamukin, hiekkaleluja, jonkin kirjan, kauniit lakanat tms.
vaikka ei niitä osaakaan tehdä. Pehmoleluja tulee joka tuutista, että älä sellaisia ainakaan osta.
Minusta on tyhmää marista, jos lahja ei ole mieleen. (itse kyllä ostan vaatteet aina liian suuria, niin että varmasti menee päälle, vauvalle ainakin 3 kk vanhemmalle tarkoitettuja vaatteita esim) Itse ainakin rakastan ostaa vauvatavaroita, ja puolet ilosta on siinä, että saa itse valita ne ihanuudet. Mitä iloa on viedä jotain pesuainetta??
Vaatteita ja astioita ja kaikkea on lapsella paljon. Vanhemmat melko varakkaita ja esikoinen kyseessä ja kaikki on ostettu viimeisen päälle. Tuollaisen soittorasia-pehmolelun ostin ristiäislahjaksi. Tiedän että tuollaisia perusleluja on kamalasti, sillä en halua niitä enempää ostaakaan. Myydäänkö noita vauvojen leluja ihan jossain lelukaupoissa vai perusmarketeissa vai missä?
Kysymisestä ei ole apua, ristiäisiin mm. kyselin toiveita mutta vanhemmat ovat sellaisia että toiveita ei tipu ihan periaatesyistä, joten en viitsi kysyä. Jotain pientä kivaa veisin, ja mielellään tietysti jotain sellaista mitä lapsella ei ole jo. Tuo kuvakirja-vinkki oli kiva, niissä on varmasti niin paljon valikoimaa että vaikka kirjoja jo onkin niin ei ehkä osta ihan samaa mik on jo.
ap
niitä on tosi edullisiakin, ja ovat aina jotenkin opettavaisia ja kehittäviä. Ja niissä lukee, minkä ikäiselle on tarkoitettu. Saa ihan esim. Citymarketeista tosi hyvin.
Brion leluista. Pienen, vedettävän mäyräkoiran saa n 10 eurolla ja 2,5 v lapsi leikkii niillä vieläkin.
Tosi kivoja on nyt esim leppäkerttu, maksaa n 16 - 18 euroa. Prismasta saa halvimmillaan ja tarjouksessa on aina.
Suosittelen lämpimästi.