Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa mä ajattelin, kun halusin lähihoitajaksi?!

Vierailija
29.09.2011 |

Kuten otsikosta voi päätellä ammatinvalinta kaduttaa ja paljon! Nuorena ja lapsettomana tykkäsin vaihtelevista työajoista, mutta nyt perheellisenä olen kyllästynyt vuorotyöhön ja hankaliin työaikoihin. Pelkän aamuvuoron tekeminen poistaisi kaikki lisät, joten se ei olisi taloudellisesti kannattavaa. En halua pienentää pieniä tuloja entisestään.

Itse työkin tympii. Olen ollut töissä pääasiassa palvelutaloissa ja päivystyksissä. Joka paikassa lähihoitajan työ on samanlaista koiran hommaa, kusen ja paskan siivousta. Puhumattakaan väkivaltaisista potilaista ja omaisista. Tämä ei tullut yllätyksenä, jos joku sitä nyt miettii. Nyt olen vain kyllästynyt tähän!

Olen miettinyt alanvaihtoa, mutta en keksi mihin vaihtaisin. Minulla on kohtalaiset paperit lukiosta ja amiksesta huomattavasti paremmat. Haluaisin kokonaan pois hoitoalalta.

Kiitos, että sain avautua! Toivottavasti täältä löytyy joku toinenkin, joka tunnistaisi ajatukseni. Vaikkei hoitaja olisikaan.

Kommentit (246)

Vierailija
201/246 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten otsikosta voi päätellä ammatinvalinta kaduttaa ja paljon! Nuorena ja lapsettomana tykkäsin vaihtelevista työajoista, mutta nyt perheellisenä olen kyllästynyt vuorotyöhön ja hankaliin työaikoihin. Pelkän aamuvuoron tekeminen poistaisi kaikki lisät, joten se ei olisi taloudellisesti kannattavaa. En halua pienentää pieniä tuloja entisestään.

Itse työkin tympii. Olen ollut töissä pääasiassa palvelutaloissa ja päivystyksissä. Joka paikassa lähihoitajan työ on samanlaista koiran hommaa, kusen ja paskan siivousta. Puhumattakaan väkivaltaisista potilaista ja omaisista. Tämä ei tullut yllätyksenä, jos joku sitä nyt miettii. Nyt olen vain kyllästynyt tähän!

Olen miettinyt alanvaihtoa, mutta en keksi mihin vaihtaisin. Minulla on kohtalaiset paperit lukiosta ja amiksesta huomattavasti paremmat. Haluaisin kokonaan pois hoitoalalta.

Kiitos, että sain avautua! Toivottavasti täältä löytyy joku toinenkin, joka tunnistaisi ajatukseni. Vaikkei hoitaja olisikaan.

Hae yliopistoon ja opiskele akateeminen loppututkinto, niin pääset siisteihin sisähommiin, joista vielä maksetaan kunnolla. Mun anoppi kyllästyi 52-vuotiaana lähärin (tai osastoapulainen se kai silloin oli nimikkeeltään) ja haki yliopistoon opiskelemaan kauppatieteiden maisteriks. Pääsi ekalla haulla yliopistoon, opiskeli tutkinnon ennätysajassa 3 vuodessa ja olis opiskellu nopeemminkin mutta kun kaikkia kursseja ei kandivaiheessa järjestetty joka vuosi. Sai työpaikan pari kuukautta valmistumisesta isosta firmasta talouspäällikkönä ja jäi sieltä eläkkeelle 65-vuotiaana muutama kuukausi sitten. Eläkkeensä bruttona 3200 euroa, mitähän olisi lähärinä ollut - tuskin edes 1500 euroa. Eli opiskelu kannattaa aina.

WOW! Todella inspiroiva viesti! Itse juuri harmittelin, että olen 30-vuotiaana liian vanha yliopistoon...

Miksi tuota viestiä on muuten alapeukutettu?

Varmaan linjoilla katkeria ihmisiä, joilla ei rahkeet riitä samaan. Ei lähärikoulutus mitään kaikkein älykkäämpää väkeä vedä.

Ja 30-vuotias on NUORI! Hae ihmeessä yliopistoon!! Tsemppiä :)

Miten joku voi olla noin ylimielinen? 'Lähärikoulutus kaikkein älykkäämpää väkeä vedä.' ... niinpä niin. Miksi kuvittelet pelkän koulutustaustan kertovan ihmisen älykkyydestä? Miksi korostat pelkkää älykkyyttä? Mihin älyn osa- alueeseen viittasit? Ovatko sinun mukaisesti vähemmän älykkäät jotenkin sinua huonompia? Huh heijaa, teitä lapsosia.

Osui ja upposi kohteeseen, ok:)

Unohdin kontekstin AV-palsta, jossa tietenkin lähihoitajatkin ovat kaikki lääkärien tasolla olevia joka älykkyyden osan moniosaajia jotka ihan muuten vaan lähtivät sitten lähihoitajakoulutukseen. Asia selvä 👍

Tässä nyt kukaan muu kuin sinä, puhu lähihoitajista vs lääkärit. Onko sulla jotakin ongelmia joidenkin ammattiryhmien kanssa, kun pitää noin ala-arvoisesti suhtautua? Vinkki:' Viisas ihminen pitää mölyt mahassaan.' Jos, nyt ymmärrät... 

Kauhulla pelkään vanhempieni ikääntymistä tässä maassa, jonne maksaneet veroja varmaan tuhansien lähärien koulutuksen edestä, ja jossa hoitajien tyytymättömyys itse valitsemaansa kusi-paska-koiranvirka-alaan (huom. kommentoijien sanat) kuittaa vanhempien ihmisten oikeuden ihmisarvoiseen elämään. 

Muutama helmi täälläkin näkyy jotka kokevat tilanteen paskaksi ja haluaisivat muutosta, mutta sinä puolustelija voit lähteä hautautumaan sinne katkeruuteesi, jonka motiiveja en edes halua tietää, kiitos vaan.

Varmaan jokainen, tai ainakin merkittävästi suurin osa hoitajista haluaisi omasta tyytymättömyydestään huolimatta, että vanhukset ym. potilaat hoidetaan hyvin huomioiden heidän ihmisarvonsa. Suuri osa hoitajien tyytymättömyydestä alaan kumpuaa juuri sieltä, että vaikka haluaisi hoitaa hyvin se ei ole mahdollista monista eri syistä, jotka varmaan me kaikki tiedämme ja joista on puhuttu jo niin paljon, etten ala niitä enää tässä luettelemaan.

Mutta ei sillä, itsekin olen hoitajana ajatellut, että omia vanhempiani en kyllä koskaan sellaisiin paikkoihin päästä/laita, joita olen nähnyt. Onhan niissä hoitajissakin niitä muutamia huonoja, niin kuin kaikissa ihmisryhmissä, mutta uskaltaisin kuitenkin väittää että ne suurimmat ongelmat tulevat järjestelmästä ja johdon kautta kuin ns. rivihoitajasta.

Kiitos asiallisesta vastauksesta ja juuri tämä järjestelmä pelottaakin. Henkilökohtaisesti on siitä onnellinen tilanne että on valmius maksaa hyvästä hoidosta, mutta olen kuullut niin paljon pahaa yksityisen sektorin hoivasta ja kuulemma julkisella puolella on kahdesta pahasta vähemmän paha.

Huolestuttaa :(

Vierailija
202/246 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae yliopistoon ja opiskele akateeminen loppututkinto, niin pääset siisteihin sisähommiin, joista vielä maksetaan kunnolla. Mun anoppi kyllästyi 52-vuotiaana lähärin (tai osastoapulainen se kai silloin oli nimikkeeltään) ja haki yliopistoon opiskelemaan kauppatieteiden maisteriks. Pääsi ekalla haulla yliopistoon, opiskeli tutkinnon ennätysajassa 3 vuodessa ja olis opiskellu nopeemminkin mutta kun kaikkia kursseja ei kandivaiheessa järjestetty joka vuosi. Sai työpaikan pari kuukautta valmistumisesta isosta firmasta talouspäällikkönä ja jäi sieltä eläkkeelle 65-vuotiaana muutama kuukausi sitten. Eläkkeensä bruttona 3200 euroa, mitähän olisi lähärinä ollut - tuskin edes 1500 euroa. Eli opiskelu kannattaa aina.

WOW! Todella inspiroiva viesti! Itse juuri harmittelin, että olen 30-vuotiaana liian vanha yliopistoon...

Varmaan linjoilla katkeria ihmisiä, joilla ei rahkeet riitä samaan. Ei lähärikoulutus mitään kaikkein älykkäämpää väkeä vedä.

Miten joku voi olla noin ylimielinen? 'Lähärikoulutus kaikkein älykkäämpää väkeä vedä.' ... niinpä niin. Miksi kuvittelet pelkän koulutustaustan kertovan ihmisen älykkyydestä? Miksi korostat pelkkää älykkyyttä? Mihin älyn osa- alueeseen viittasit? Ovatko sinun mukaisesti vähemmän älykkäät jotenkin sinua huonompia? Huh heijaa, teitä lapsosia.

Unohdin kontekstin AV-palsta, jossa tietenkin lähihoitajatkin ovat kaikki lääkärien tasolla olevia joka älykkyyden osan moniosaajia jotka ihan muuten vaan lähtivät sitten lähihoitajakoulutukseen. Asia selvä 👍

Tässä nyt kukaan muu kuin sinä, puhu lähihoitajista vs lääkärit. Onko sulla jotakin ongelmia joidenkin ammattiryhmien kanssa, kun pitää noin ala-arvoisesti suhtautua? Vinkki:' Viisas ihminen pitää mölyt mahassaan.' Jos, nyt ymmärrät... 

Kauhulla pelkään vanhempieni ikääntymistä tässä maassa, jonne maksaneet veroja varmaan tuhansien lähärien koulutuksen edestä, ja jossa hoitajien tyytymättömyys itse valitsemaansa kusi-paska-koiranvirka-alaan (huom. kommentoijien sanat) kuittaa vanhempien ihmisten oikeuden ihmisarvoiseen elämään. 

Muutama helmi täälläkin näkyy jotka kokevat tilanteen paskaksi ja haluaisivat muutosta, mutta sinä puolustelija voit lähteä hautautumaan sinne katkeruuteesi, jonka motiiveja en edes halua tietää, kiitos vaan.

Varmaan jokainen, tai ainakin merkittävästi suurin osa hoitajista haluaisi omasta tyytymättömyydestään huolimatta, että vanhukset ym. potilaat hoidetaan hyvin huomioiden heidän ihmisarvonsa. Suuri osa hoitajien tyytymättömyydestä alaan kumpuaa juuri sieltä, että vaikka haluaisi hoitaa hyvin se ei ole mahdollista monista eri syistä, jotka varmaan me kaikki tiedämme ja joista on puhuttu jo niin paljon, etten ala niitä enää tässä luettelemaan.

Mutta ei sillä, itsekin olen hoitajana ajatellut, että omia vanhempiani en kyllä koskaan sellaisiin paikkoihin päästä/laita, joita olen nähnyt. Onhan niissä hoitajissakin niitä muutamia huonoja, niin kuin kaikissa ihmisryhmissä, mutta uskaltaisin kuitenkin väittää että ne suurimmat ongelmat tulevat järjestelmästä ja johdon kautta kuin ns. rivihoitajasta.

Kiitos asiallisesta vastauksesta ja juuri tämä järjestelmä pelottaakin. Henkilökohtaisesti on siitä onnellinen tilanne että on valmius maksaa hyvästä hoidosta, mutta olen kuullut niin paljon pahaa yksityisen sektorin hoivasta ja kuulemma julkisella puolella on kahdesta pahasta vähemmän paha.

Miksi ihmeessä te tiedostavatkin henkilöt, ette tuo julkisesti mielipidettänne julki, paitsi haukkumalla anonyymisti kaikki hoitoalalle suuntautuvat ja niillä työskentelevät ihmiset vähä- älyisiksi! Hitto, mikä logiikka!!! Eli kuka hitto tässä idiootti on?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/246 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä te tiedostavatkin henkilöt, ette tuo julkisesti mielipidettänne julki, paitsi haukkumalla anonyymisti kaikki hoitoalalle suuntautuvat ja niillä työskentelevät ihmiset vähä- älyisiksi! Hitto, mikä logiikka!!! Eli kuka hitto tässä idiootti on?!

Ja samat valittajat äänestää kok-sdp-keskustan hallitukseen vuosikymmeniä putkeen - tänä vuonna paloi 2-3 miljardia maahanmuuttobisnekseen. Kuinkahan hyvää vanhushoivaa sillä ois ostettu ja miten moneksi vuodeksi?

Oma valinta. (Tai tyhmyys.)

Vierailija
204/246 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt lähäri sijaisuuksia monessa vanhusten paikassaja yhteinen piirre minkä olen huomannut on tekaistu kiire!Lisänä tietenkin huono asenne.Suuressa osassa paikkoja on älytön kiire saada ne mummut ja papat kuivitettua äkkiä,että pääsee kansliaan "kirjaamaan" ja vielä tämä "näin on aina tehty" asenne,uusia tapoja ei hyväksytä missään nimessä ,koska olisihan se hirveää jos sitä aikaa pitäisi antaa oikeasti niille asukkaille.Olen myös tehnyt töitä päiväkodeissa ja niissä jos missä tulee nokkimisjärjestys hyvin äkkiä selville ja "parhaita" työntekijöitä ovat ne jotka ovat koko ajan tekevinään jotain eli lapset riehuu keskenään kun tädit pyörii turhan tärkeinä lippujen ja lappujen kanssa.Tiedän toki että kirjaaminen on työhön kuuluvaa ja tärkeää mutta ei siihen pirkkoliisan pissan merkkaamiseen tai jounipetterin e päivän merkintään tuntikausia mene.En ihmettele ettei hoitajien työtä arvosteta,eihän sitä arvosta hoitajat itsekään.

Vierailija
205/246 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuhygienisti? päivätyö mutta edelleen tietty terveysalalla. Potilaat fiksumpia?

Vierailija
206/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Mietin mitä oikein ajattelin kun opiskelin lähihoitajaksi! Ja mulla oli jo ammatti. Täysin erilaiselta alalta. Mulla oli täysin vääriä luuloja ja illuusioita lähihoitajan työstä.

Suunnittelin vielä, että opiskelisin lisäksi sosionomiksi, mutta jo opiskeluaikana työharjoitteluissa huomasin, että vanhustenhoitajina työskenteli sosionomeja tekemässä samaa työtä kuin lähihoitajat ja kertoivat että saavat lähihoitajan palkkaa!

No suuntauduin lapsiin. Mutta ei, tää ei ole mun ala. Luulin että tämä o työtäjoka ei tunnu työltä, lapsia on kiva vahtia ja hoitaa, laulattaa, askarrella, mutta suurimmaksi osaksi tämä on painajaismaista työtä! Se uskomaton stressi mitättömän palkan eteen.... ei. ei. EI.

Päiväkodeissa lastentarhanopettajan virkaa toimittaat yleensä sosionomit, jotka kuitenkin tekevät tismalleen samaa työtä kuin lastenhoitajat. Saavat kuussa parisataa enemmän. Eli ei kannata sosionomiksi tästä enää kouluttutua.

Onneksi on toinen ammatti. Ongelma vaan, että sillä alalla ei tällä hetkellä niin paljoa töitä...

Hieraisin silmiäni, että minäkö tämän kirjoitin? Mutta tosiaan, sanasta sanaan sama kokemus.

Nyt haluaisin taas vaihtaa alaa, mutta en millään keksi millä alalla olisi töitä + sopisi minulle. Tosin se hyvä puoli, että lukupää on minulla hyvä, joten asianajajan ja lääkärin ammatitkaan eivät ole poissuljettuja.

Ihmettelen vaan, että missä näitä vanhustenhoitajina toimivia sosionomeja oikein on? Kun hoitaja sosionomi ei ole lainkaan, joten miten päätynyt hoitotehtäviin.

Epäilen, että nämä ovat aiemmalta koulutukselta lähihoitajia ja urasuunnittelu amk:n aikana ja jälkeen mennyt täysin päin persettä.

Vierailija
207/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien sairaanhoitajien kannattaisi kyllä muuttaa länteen. Itse muutin viime vuonna Tukholmaan ja palkka nousi 1700 euroa kuussa. :)

Vierailija
208/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin lähihoitaja äitiyslomalla enkä työhöni palaa enää ikinä. Niin hirveä työ.

Olen ajatellut suuhygienistin tai sosionomin opintoja. Kellään kokemuksia noista aloista tai opiskelusta?

Vierailija
209/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin lähihoitaja äitiyslomalla enkä työhöni palaa enää ikinä. Niin hirveä työ.

Olen ajatellut suuhygienistin tai sosionomin opintoja. Kellään kokemuksia noista aloista tai opiskelusta?

Olen sosionomiopiskelija. En tiedä tosiaan miksi joku sosionomi työskentelisi vanhushoitajana, kun meillä opiskelijoillakin työkenttää riittänyt suoritettujen harjoittelujen mukaan.

Osa tekee päiväkodeissa sijaisuuksia, osa taas (loppuvaiheen opiskelijat) sijaistavat lastenkodeissa ohjaajia.

Myös kouluilla sijaistetaan iltapäiväohjaajia ja koulunkäyntiavustajia.

Yhteisopintoja on se tietty määrä, mutta itse valitset sitten, haluatko lto -pätevyyden, suuntaudutko lastensuojeluun tai aikuissosiaalityöhön (työkenttänä mielenterveys, päihde, kriisityö, työttömät, asunnottomat yms). Luoviakin on, mutta itse en niistä oikein perusta.

Työtilanne ainakin pk-seudulla on hyvä, jopa työvoimapulaakin jos ammattibarometriin uskominen.

Vierailija
210/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja voi työskennellä myös suun terveydenhoidossa ns. hammashoitajana. (Jälkimmäinen on nimikesuojattu, vrt. perushoitaja, mutta siis käytännössä sama olla suun terveydenhoidon osaamisalan käynyt lh kuin hh.) :) Peruspalkka kuntapuolella on 300 euroa vähemmän kuin suuhygienisteillä, mutta jo valmiilla lh:lla opinnot kestävät vain vajaan vuoden (vrt. shg 3,5 vuotta). Töitä on ihan kivasti tarjolla. ;)

Vierailija
211/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon työ ennen: jokaisella oli omat asiakkaat, joiden kanssa jopa ulkoiltiin, siivottiin yhdessä ja käytiin kaupassa. Oli aikaa joskus myös kahvitella ( juu ihan totta olen ) ja asiakkaiden elämä kokonaisuudessaan tuli hyvin tutuksi. Päivän aikana asiakaskäyntejä oli ehkä se 6 kappaletta. Viihdyin työssäni ja oli ns.unelma-ammattinikin vielä. Olin ihmeissäni, että näin mukavasta työstä voidaan vielä maksaa!

No, todellisuus 5 vuotta myöhemmin. Asiakkaita 15-20 päivän aikana, ei ole omia asiakkaita, vaan joka päivä uudet asiakkaat. Monisairaita ja paljon psyykkisiä ongelmia sekä päihteiden käyttöä. Kodit kamalassa kunnossa ja teemme työtä tupakansavussa ja p***n keskellä. Tehdään vain välttämätön, lääkkeet annetaan, ruoka lämmitetään ja hygienia hoidetaan. Sairaanhoidollista työtä on entistä enemmän ja se vie aikaa. Kaikki muu palvelu tulee ostettuna muualta, jos siis asiakkaalla rahaa. Useimmiten ei ole. Ei ole aikaa mihinkään kokonaisvaltaiseen tukemiseen eikä asiat ole todellakaan paremmaksi muuttumassa. Välillä jopa hävettää oma työni, koska ihmiset ovat niin heitteillä tässä systeemissä. Unelma-ammatista tulikin jotain aivan muuta.

Vierailija
212/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaterapeutti, välinehuoltaja. Voisiko välinehuoltajan työn lisäksi tehdä keikkaa vanhuspuolella jos välinehuoltajan palkka huono?

Vierailija
213/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän aloittajalle kuuluu tänäpäivänä?

Vierailija
214/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappeluihin ja kiusaamiseen pitää aina mennä väliin! Jos ei itse uskalla, niin sitten pyytää toista. Vieläkö on noin välinpitämättömiä opettajia, jotka eivät puutu kiusaamiseen vaan jättävät kiusatut susille. Minua kiusattiin raa'asti 9 v eikä kukaan koskaan puuttunut asiaan.

Vierailija
215/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju muutti mielikuvaani lähihoitajan ammatista. Ei enää harmita kun en aikanaan lähtenyt sitä opiskelemaan. Kiitos!

Vierailija
216/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja voi työskennellä myös suun terveydenhoidossa ns. hammashoitajana. (Jälkimmäinen on nimikesuojattu, vrt. perushoitaja, mutta siis käytännössä sama olla suun terveydenhoidon osaamisalan käynyt lh kuin hh.) :) Peruspalkka kuntapuolella on 300 euroa vähemmän kuin suuhygienisteillä, mutta jo valmiilla lh:lla opinnot kestävät vain vajaan vuoden (vrt. shg 3,5 vuotta). Töitä on ihan kivasti tarjolla. ;)

Mietin tätäkin vaihtoehtoa, mutta tulin siihen tulokseen, että en halua toimia vain avustamisessa, siinähän avustaa itse hammaslääkäriä ja haluaisin jotain enemmän kuin lääkärin avustaminen.

Muuten kyllä erittäin hyvä vaihtoehto.

Vierailija
217/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä psykologiksi tai sosiaalityöntekijäksi opiskelu?

Vierailija
218/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju muutti mielikuvaani lähihoitajan ammatista. Ei enää harmita kun en aikanaan lähtenyt sitä opiskelemaan. Kiitos!

Tämä ketju vahvistaa sen että olin fiksu kun lopetin tämän pilipalikoulutuksen kesken aikanaan. Rupupalkan saa helpommallakin vaivalla kuin paskanhajussa päivänsä viettäen.

Vierailija
219/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tietotekniikkaa.Tulevaisuuden ala.

Vierailija
220/246 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen viittä vaille valmis sairaanhoitaja ja jo nyt lopen kyllästynyt hoitotyöhön ja etenkin työkavereihin, työilmapiiri on monilla osastoilla todella surkea! Pari vuotta joudun kituuttaa hoitoalalla vielä valmistumisen jälkeen ennenkun on varaa lähteä uudelleen opiskelemaan, sairaanhoitajanakin olen jo alanvaihtaja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi