Paras (paakkuuntuva) kissanhiekka, marketista tai eläinkaupasta?
Joo eli siis mielelläni kuulisin muiden mielipiteitä ja kokemuksia kissanhiekoista, että mikä olisi paras. Riippuu varmasti käyttäjästä, mutta haluaisin siis hiekan, joka pitäisi mahdollisimman hyvin hajut ja olisi paakkuuntuva eikä mielellään saisi olla hajustettu.
Olen ymmärtänyt, että mikrohiekat pitäisivät parhaiten poissa hajut ja tällä hetkellä meillä on käytössä eläinkaupasta ostettu extreme classic.
Ihan ok toisaalta, ainakin parempaa kuin marketista kokeilemani.
Niin ja meillä on siis kaksi narttukissaa, jotka molemmat ovat leikattuja.
Kommentit (70)
Cattia. Edullista, imee hajut hyvin, saa joka marketista tällä pienellä paikkakunnalla.
Mä oon kokeillut kaikkea ja palannut pelletteihin. Inhoan sitä jos vessa haisee tai joka paikassa on hiekkaa. Pelletti muuttuu puruksi kun siihen pissataan ja ne purut keinottelen pois päivittäin.
Ja saa heittää kakat vessanpyttyyn saman tien, eikä ne jää roskapussiin löyhkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin kissalla myös katettu pissa-ltk.Pitää vessassa ja siellä asioidessa alkaa aina yököttämään kun kamala haju.Se katettu juttu pitää paskankin niin tuoreena että haisee pitkään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kaveris ei siivoo sitä ja sillä on joku huono hiekka.
Mulla on pelletit ja siivoon aamupaskat saman tien enkä jätä niitä muhimaan niin että katit saa paskaa kaivella kun menevät pissalle. Yök!
Vierailija kirjoitti:
on käytössä Rainbow'n puupelletit, eikä haise pissa. Tosin ei paakkunukkaan, mutta paljon parempaa kuin mitkään hiekat.
Pelletit ehdottomasti parhaita. Pesee hiekat 6-0.
Joo ja rautakaupoista saa 30kg säkin jollain 7 eurolla.
Hankkijalta lähinnä hevosten kuivikkeeksi tarkoitettu edullinen Puukuiturouhe Strohfelder Brilliant toimii hyvin myös kissoille.
Silikageelihiekka on paras, vaikka ei paakkuunnukkaan. Ei tule hajut läpi ja imee tosi hyvin kosteuden. Itse siivoan laatikosta päivittäin keltaiset rakeet ja ulosteet. Hiekan vaihdan noin 1 kahdessa viikossa. Kissa tykkää ja minä tykkäään. Plus ei kantaudu.
Meillä on lindocat hiekkaa sekoitan halpaa karkeeta ja hajustettua mikroa sekaisin. Suosittelen miksiä tuo karkea on edullista ja hajustettu kalliimpaa, mutta ei koko asunto haise laventelille kun haju tulee vain paakkuihin.
Vierailija kirjoitti:
Extreme classic!
Nykyään pölisee aivan hirveästi, vaikka markkinoidaan pölyämättömänä. Aiheutti sitten astmaoireita sekä kissalle että omistajalle.
Mistähän löytyisi hyvä oikeasti pölyämätön kissanhiekka? Jopa Everclean tuntuu pölisevän omaan nokkaan liikaa ja aiheuttaa hengenahdistusta, vaikkei varsinaista astmaa olekaan.
Nämä paras sitä ja paras tätä keskustelut on aivan naurettavia. Joku voi kiihkoissaan halua sellaista kissanhiekkaa, ettei se näy, kuulu, haise tai maistu miltään, mutta se vaan maksaa 10000€/pussi.
Toiselle riittää se, ettei tuotokset lillu astian pohjalla. Ja pussi maksaa mahdollisimman vähän.
Kumpi näistä on nyt sitten yleismaailmallisesti se 'paras'?
Aivan turhaa keskustelua/jankkaamista.