Kehtaanko "ängetä" kaverille yökylään?
Tilanne on se, että olen menossa muun syyn takia kaverilla käymään perjantaina töiden jälkeen (matkaa 1,5 h per suunta) ja haluaisin kovasti jäädä ottamaan muutaman siiderin, eli siis käytännössä yöksi.
Miten kehtaan ehdottaa sitä? vai pitäisikö mun vaan odottaa jos kaveri ehdottaisi? Kaveria en voi meille kutsua kun hän ei pysty järjestämään eläintensä hoitoa.
Tuntuis vaan niin hölmöltä kysyä että voisinks mä jäädä yöks :D
t: 33-v teini :D
Kommentit (8)
odotettava, ehdottaako kaveri ensin sitä siideriä.
Toisaalta voit myös sanoa "Hitsi kun haluttaisi juoda siideriä, mutta harmi kun on autolla liikkeellä". Jos kaveri ei tähän reagoi tarjoamalla yöpymistä, et voi itse enää ottaa asiaa esille.
Että ajattelit juoda muutaman siiderin ja kysyt voitko olla yöllä siellä.
Voiko aikuinen ihminen oikeasti hävetä jotain tuollaista? Jos et kysy etukäteen niin kenties kaverisi tekee muita suunnitelmia.
Ei voi olla näin vaikeaa...
vaan ja anna toiselle mahdollisuus kieltäytyä hienovaraisesti eli soitat nyt ja kysyt ja jos ei käy niin sanot sen olevan ok ja vierailulla sanot ettet oisikaan voinut jäädä jonkun syyn vuoksi...näin mä tekisin.
voi olla miettinyt varallesi tekosyyn, minkä takia ei voi ottaa sinua yöksi, onhan tilannekin selkeä: tuntien päässä kotoa, pe-alkuilta.
mä voisin ainakin omilta kavereilta kysyä, että otetaanko muutamat siiderit perjantaina..ja et jos sitten voin jäädä yöksikin kun en voi enää ajaa himaan.
Ja mun kaverit kyllä uskaltaisi sanoa jos ei huvittaisi tai jos on muuta menoa.
Soitat nyt jo ja kysyt että oisko kivempi saman tien jatkaa iltaa pitemmän kaavan mukaan. Eiköhän se siinä ihan itsestäänkin käy selväksi, että yösija ois siinä tapauksessa tarpeen.
koska sun täytyy vielä ajaa kotiin... eiköhän se kaveri siinä vaiheessa kutsu yöksi jäämään ja kappas, sullahan "sattui" olemaan hammasharja ja puhtaat alkkarit mukana...