Mitähän neuvolassa sanottaisiin, jos minä kolmen lapsen äiti
kysyisin olisiko heidän kautta jotain apua kun neljäs raskaus ei ala? Yritystä melkein vuosi ja ikää melkein 40.
Kommentit (13)
lapsettomuushoitoja jos lapsia on 0 tai 1
Voin olla toki väärässäkin. Se ei estä tietty tk-lääkäriä tekemästä jotain ihan perustutkimuksia, mutta varsinaiset lapsettomuushoidot saat hakea yksityiseltä, jos haluat (ja on aika kiire, jos haluat)
lapsettomuushoitoja jos lapsia on 0 tai 1
Voin olla toki väärässäkin. Se ei estä tietty tk-lääkäriä tekemästä jotain ihan perustutkimuksia, mutta varsinaiset lapsettomuushoidot saat hakea yksityiseltä, jos haluat (ja on aika kiire, jos haluat)
että kaksi lasta. Eli jos on kaksi lasta, niin hoitoja ei tipu. Maksimimäärä, mitä tekevät hoidoilla, on myös kaksi lasta.
Yksityinen on sitten asia erikseen.
Hoitoja annetaan hoidettavan vian mukaan. Eikä niitä lääkkeitäkään jaella kuin karkkeja.
Oisko kuitenkin pieni reality check paikallaan? Sulla on kolme lasta ja ikää sen verran, että varmaan ihan toi äiti luontokin yrittää jo jotain kertoa...
Ei siis voi vain ehdottaa, että niitä ois kiva kokeilla. Niitä annetaan muistaakseni ovulaatiovaikeuksiin, eli ensin tutkittaisiin onko sille tarvetta.
Mielestäni kuitenkin noihin tutkimuksiin pääsee julkisellekin, vaikka olisikin lapsia. Vain varsinaisiin koeputkihoitoihin on sitten se lapsiraja. Neuvolassa noita ei kuitenkaan hoideta, eli todennäköisesti saisit korkeintaan puhelinnumeron, josta kysellä lisää.
eli suosittelisivat välittömästi kääntymään yksityisen klinikan puoleen.
Neuvolassa noita ei kuitenkaan hoideta, eli todennäköisesti saisit korkeintaan puhelinnumeron, josta kysellä lisää.
Eli lyhyesti sanottuna: ellet halua maksaa yksityisen puolen kalliita laskuja (Kela-korvauksia on turha enää odottaa), jonotatte hyvän tovin tutkimuksiin pääsyä. Sittenkin lääkäri voi todeta, ettei mitään hoidettavaa ole.
naiselle ei ole vielä pitkä aika. Neuvolassa asiaa ei kuitenkaan hoideta, vaan sinun on syytä hakeutua terveysasemalle tai yksityiselle gynekologille, jossa esim.lab.kokeita ja perusselvitystä terveydentilastasi voidaan tehdä.
Ei se gyn.käynti paljoa maksa ja kyllä siitä KELA-korvaukset tietenkin saa, ihan kuin mistä tahansa muustakin käynnistä. Saahan sitä ihan vaikka käy vain muuten vain tarkastamassa, että kaikki on ok gynekologilla ja siitä korvaukset saa. Julkisella puolella 40v. taitaa juuri olla se ikäraja ja kaksi lasta tosiaan.
Tsemppiä!
Itse sinuna aloittaisin siitä, että kävisin omalla gynekologilla perustutkimuksissa ja juttelemassa asiasta.
Eli lyhyesti sanottuna: ellet halua maksaa yksityisen puolen kalliita laskuja (Kela-korvauksia on turha enää odottaa), jonotatte hyvän tovin tutkimuksiin pääsyä.
Minun tietääkseni Kela ei rajaa, minkä ikäisen hedelmöityshoitoja korvaa. Sen sijaan hoitokertoja rajataan.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kela+on+tiukentanut+hedelm%C3%B6itys…
Toivon syvästi, ettet mene tukkimaan hoitojonoja. Tällainen aloitus tuntuu suorastaan sylkäisyltä vasten kasvoja: ole onnellinen, että sinulla on JOPA kolme lasta. Minä antaisin kaikkeni, jos saisin edes yhden.
Terveisin eräs, joka on yrittänyt yli kaksi vuotta ja jolle ei suoda yhtäkään lasta
Toivon syvästi, ettet mene tukkimaan hoitojonoja. Tällainen aloitus tuntuu suorastaan sylkäisyltä vasten kasvoja: ole onnellinen, että sinulla on JOPA kolme lasta. Minä antaisin kaikkeni, jos saisin edes yhden.
Terveisin eräs, joka on yrittänyt yli kaksi vuotta ja jolle ei suoda yhtäkään lasta
Kyllä sinut aina etusijalle huomioidaan ja myös muut aivan lapsetttomat, ei niitä jonoja noin vain tukita. Sinun voi olla vaikea ymmärtää, että jokaiselle lapsettomuus myös vaikka lapsia jo olisi on hankala tilanne.
Toivottavasti saat lapsen!
kuin 30-vuotiasta kolmen lapsen äitiä. Eivät he voi tehdä asikkaansa puolesta valintoja.