Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aaargh..raivostuttava kakara päivähoidossa

Vierailija
28.09.2011 |

Tänään hain tyttöni päivähoidosta, kun pihalla oli n.5v tyttö itsekseen (oli siis varmaankin ryhmänsä ensimmäinen, joka oli tullut ulkoiluun). Kävelimme ohi ja tyttöni hymyili tuolle tytölle ja tuo perhanan pentu sanoo "hei hei kakkapää!". Tämä sai minussa suunnattoman raivoon tunteen ja onnistuin pitämään kieleni kurissa ja sanoin vain moittivalla äänellä, että "no olipas se todella kivasti sanottu" . Siihen kakara sitten näytti kieltä. Ja toisti tuon useamman kerran. Jumalauta, eikö mitään käytöstapoja opeteta??! Kyllä kai tuon ikäinen pitäisi jotain tajuta siitä mikä on oiekin ja mikä väärin. Siinä sitten sai selittää omalle tytölle (3v), ettei isot tytötkään aina osaa olla kohteliaita. Oli pakko purkaa tämä, koska todella musta tuntui, että olisi tehnyt mieli alentua samalle tasolle ja antaa opetus tuolle perkeleen pennulle. Itse saisin hepulin, jos kuulisin että tyttöni joskus tekisi noin. *puuuuuh*. Jopas helepotti :)).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monestakin asiasta tietää, mikä on oikein ja mikä väärin, sana kakkapää ei ehkä kuulunut hänen vääriinsä vielä, ja kun vielä kiittelit kivasti sanomisesta, vahvisti hänen fiilistään ja antoi teille vielä irvistyksen.

Kaipa se vaistosi sun raivon ja samalla tasolla olon, vaikka sinnikkäästi yritit sitä peittää, vaikka et tällä kertaa onnistunutkaan.

Kerroithan jollekin henkilökuntaan kuuluvalle?

Vierailija
2/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käveltiin, niin kuin aina teemme, jos kohtaamme ihmisiä. Ja taatusti ymmärsi mitä kommentillani tarkoitin, joten tuo käyttäytymisen vahvistaminen kommentistani on kyllä aika epätodennäköistä. Näki kyllä ilmeestäni mitä mieltä olen tuollaisesta. Ei näkynyt hoitajaa ulkona, enkä siinä kiireessä lähtenyt sisältäkään hakemaan. Mutta onko tuo semmoinen asia mistä pitäisi sanoa? Vai onko niin yleistä ettei hoitajat siihen puutu? En tiedä, kun en ole koskaan vastaavaan törmännyt. Tämä on ollut hämmentävä viikko tuolla tarhassa muutenkin..eilen yksi poika n.3 v juoksi ympäri pihaa kuin päätön kana ja juoksi ohitseni ja samalla löi nyrkillä jalkaani. Olen jotenkin järkyttynyt tästä kaikesta. Tai sitten olen joku ihan nihilisti äiti, joka ei hyväksy minkäänlaista väkivaltaa tai kiusaamista.. no meitä on moneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika kolmevuotiaana vielä puhui oikeinkin nätisti, mutta nyt liki neljävuotiaana nimittelee kaikkia pissa- tai kakkapääksi, tyhmäksi yms... Olen kieltänyt, antanut rangaistuksia, yrittänyt olla huomioimatta, selittänyt että toisesta tuntuu pahalta, puhunut asiasta tarhassa, mutta vielä ei ole mennyt perille. Välillä on siivosti ja välillä nimittely taas räjähtää käsiin. Onkohan tämä vain joku vaihe vai mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
4/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jo aamusta tervehtii lastani tyyliin "mä en oo sun kaveri". Nimittelee mm. rumaksi, haisevaksi apinaksi ym. Sanoo että tyttöni vaatteet ovat rumia jne. Olen siis itse ollut kuulemassa nämä. Tämä lapsi on ollut meillä leikkimässäkin ja koittaa määrätä aina mitä tehdään, omii kivoimmat lelut ja syö omat ja toisten karkit ym. Ihan siis rajaton tapaus.

Kuitenkin tämän lapsen vanhemmat sanovat, että tyttöni on heidän lapsensa paras kaveri ja ovat jatkuvasti pyytämässä leikkimään. Olen aika ihmeissäni. Oma lapseni on kasvatettu käyttäytymään hyvin ja tuollaisen lapsen seura ei hänelle kyllä kovin hyvää tee.

Mutta niin on että lapset osaavat olla tosi ilkeitä!

Vierailija
5/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille joten varmaan myös sinun tytöllesi kun vähän kasvaa. Mutta on totta että yhä enemmän on lapsia joilla ei ole mitään käytöstapoja. On eriasai sanoa kaveria kakkapääksi mutta jos tekee sen vieraalle aikuiselle kertoo se jo jostakin. Ei ole kunnioitusta aikuisia kohtaan. Valitettavasti tätä on jo paljon päiväkodissa ja vaikka henkilökunta puuttuu ei se hyödytä jos kotona ei puututa. Ymmärrän että olet järkyttynyt mutta valitettavasti tulet näihin asioihin törmäämään vielä useita kertoja lapsesi elämän aikana.

Vierailija
6/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään ei ole hyväksyttävää tuollainen. Mutta sinun on toisen lapsen äitinä mahdoton tiukasti puuttua tuohon, se on pk-tätien hommaa. Siksi olisi hyvä, että kertoisit tuolllaiset toilailut. Ei se ipana varmaan tädeille tuollaisia huutele tai tätien kuullen.

Vierailija
7/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan sanonut yhtä typerästi takaisin että mitä toinen ja ehkä alentunut näyttään kieltäkin takaisin.onneksi en näitä rääväsuita kohtaa...

Vierailija
8/8 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaa aamulla sanoa ensimäisenä toiselle "mä en oo sun kaveri" tai just sanoa heipat tyyliin "heippa kakkamummot".

Tähän todellakin on puututtu ja nyt jo vähentynyt. Ja jos minun poikani tekee noin kun mä en ole paikalla, todellakin saa sanoa pk:n tädeille tai komentaa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä