Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taksvärkki päivä 13v poikaani ei kukaan ottanut 10€

Vierailija
28.09.2011 |

töihin, no poika lorvii päivän sitten kotona ja´saa kympin kouluun......

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä taksvärkkimaksu oli 12 e ja se maksettiin suoraan Unicefin tilille ja kouluun palautettiin työnantajan täyttämä lappu.

Poika sai mennä mieheni työpaikalle 'töihin' mutta jos ei olisi päässyt sinne, olisin siivonnut hänen kanssaan talomme kerhohuoneen, ihan pistänyt kunnon hommiin siis.

Vierailija
2/46 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaihtoehtoina mennä tekemään taksvärkkipäivä jonnekin työpaikkaan (tyttö itse on nyt kahtena syksynä kysynyt kaverinsa kanssa paikan), tehdä kotona siivoustöitä sen kympin saamiseksi tai sitten mennä kouluun. Niille lapsille, jotka eivät halunneet osallistua, oli mahdollista mennä normaaliksi koulupäiväksi kouluun enkä taatusti olisi maksanut lapselle kymppiä kotona lorvailusta! Meillä tyttö hakikin siksi kuulemma niin aktiivisesti töitä, että arveli joutuvansa kotona tekemään ihan hirveästi kotitöitä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lapsi saa niitä rahoja itse, miksi pitäisi töitäkään sitten välttämättä tehdä? Moniko tuonikäinen vapaaehtoisesti lahjoittaisi penniäkään hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
4/46 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatöihin ei kukaan ottaisi, haastattelussa jo kysyvät palkkatukioikeutta. Ilmaista harjoittelua kuukausi toisensa perään olisi tarjolla, sitäkin vain valituille...

t. meininkiin kyllästynyt 25-vuotias työtön

Vierailija
5/46 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ottanut poikaa töihin? No, olisko tullut mieleen, että on aika iso riski palkata noin pieni töihin? Ja sitten se kaikki vaiva palkkahallinnon kautta.

Minä ainakin menin taksvärkkipäivänä äidille työpaikalle ja tein kaiken maailman "nakkihommia" sillä taksvärkkirahalla. Ja raha tuli äidin kukkarosta.

Näin se toimii nykyäänkin, eli äidille tai isälle töihin ja vanhempi maksaa.

Vai lorvitko sinä itse kotona ja maksat lapselle nyt samasta "palkkaa"??

Vierailija
6/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä menin kasariaikoina taksvärkkipäivänä aina kouluun. oli siellä muitakin. katsottiin elokuva ja mentiin kotiin. valitsin aina avustuskohteen mukaan että vienkö kotoa sen rahan vai menenkö kouluun. missään töissä en koskaan ollut.

nytkö ne on oikeasti töissäkin teinit?

Vierailija
7/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:49"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2011 klo 15:44"]Mihinkään firmoihin ei pääse taksvärkkinä. Soittelin ysillä mutta huolivat vain tet-jaksoille. Yksi päivä on kuulemma liian vähän ja jotain muutakin ongelmaa oli. Todella harmillista mutta totta :(

Tehtiin taksvärkkinä hommia sitten kotona, sukulaisissa tai naapurissa. Hommaksi löytyi perunan nostoa, ikkunoiden pesua, halon hakkuuta... Kerran pestiin koko talo lattiasta kattoon niin, että äiti toimi työnjohtajana ja kolme lasta puunasi. [/quote]miten yritys voisi maksaa kympin verottajan kannalta?

[/quote]

Yrityksellehän jää siitä Tetistä kuitti. Kyllä se on ihan yrityksen normaali kulu.

Mutta se jonka mielestä lasten on saatava lorvia kotona, koska eivät saa rahaa: Kyseessähän on oikeastaan lapsen koulupäivä, joka vain korvataan työtä tekemällä. Katsoisin sen työnteonkin hyväntekeväisyyden lisäksi opiskeluna. Erityisen hyödyllistä olisi tietty saada työkokemusta jostain oikeasta työpaikasta, mutta hyvää treeniä se siivouskin tms. on.

Vierailija
8/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä ihmisiä, jotka vaan heittelee sanoja peräkkäin ilman mitään järkeä. Otsikko voisi olla vaikka näin: Taksvärkki-päivänä kukaan ei ottanut 13-v. poikaani hommiin 10 eurolla

Toisekseen: Oikeesti hyväksikäyttöä laittaa lapsi tekemään 6 tuntia töitä kympistä! Kuka teistä tekis töitä tuolla tuntipalkalla?

Vierailija
10/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole työtä, se on taksvärkkiä.

Vierailija
11/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lorvin aikoinaan kotona ja vanhemmat maksoi sen 50 markkaa. Omani aion kyllä laittaa tekemään jotain.

Vierailija
12/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin olisin valmis ottamaan päiväksi avukseni jonkun naapuriemme teineistä jos kysyvät. Olen kotona kahden pienen lapsen kanssa, joten mielekästä tekemistä varmasti löytyisi sekä teineille että "hoidettaville". Toisekseen olin töissä päiväkodissa ennen omia lapsiani (ja palaan sinne kohta), sinne otetaan taxvärkkiinkin teinejä jos vanhemmat ovat valmiita maksamaan sen palkan. Aika monta teiniä on minunkin ryhmässä ollut joka syksy, palkan maksu vanhemmille ei ole koskaan ollut ongelma ja teini sekä lapset tykkäsivät. Poikasi kannattaisi kysellä lähipaikoista lupaa saada tullla päiväksi "töihin" ja teidän vanhempien kannattaisi tarjota palkka työpaikan puolesta. Samoin lähi leikkipuistot/asukaspuistot varmasti ottavat samalla periaatteella mieluusti teinin päiväksi seuraansa.

Vierailija
13/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on firma ja sen kaltainen, että taksvärkkiä, tetiä ja kaikenlaista harjoittelijaa on tunkemassa jatkuvasti töihin. Melkein kaikki otetaan pelkästään pr:n takia. Eli ehkä se teini tykkää olla meillä (ollaan ystävällisiä), tulee joskus toiste asiakkaaksi, sen sukulaiset kuulee paikasta ja tulee asiakkaaksi jne. Eli me otetaan se mainoksena ja tietysti niistä on oikeasti hyötyäkin. Jos nyt ulkonäkö on jotenkin niin epämääräinen (asiakaspalvelua), ettei haluta ottaa edes päiväksi siihen, niin kohteliaasti kieltäydytään kalenteria katsellen. Tyyliin... "voi ei, meille minä hoidan nämä ja satun just olemaan silloin lomalla..." Kenellekään ei saa olla töykeä. Sana leviää. En halua, että kukaan sanoo, että meillä oltiin ikäviä, kun kysyi tet:iä, harjoittelua jne.

Vierailija
15/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on härskiä toimintaa tuollainen teetättää 6 tuntia töitä ja lahjoittaa 10 e hyväntekeväisyyteen. Itse en kehtaisi ainakaan laittaa hyväntekeväisyyteen alle 30 euroa, jos nuoren pitäisi tehdä 6 tuntia töitä, sehkä olisi sen hyväntekeväisyyskohteen riistämistä muuten.

Meillä 14 v pojan hommiin kuului taksvärkkipäivänä viedä pikkuveli kouluun, käydä kaupassa, leipoa kakku, tiskata tiskit ja hakea pikkuveli koulusta. Käytännössä tarkoitti, että teki noin 3 tunnin päivän ja sai sitten 15 e hyväntekeväisyyteen. Hyväntekeväisyyteen ne on kuitenkin ne 10 tai 12 e minimirajoja ja jos joku antaa enemmän, niin ei se mitään haittaa.

Vierailija
16/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun lapseni on ollut 6h päivän taksvärkissä päiväkodissa. Hän kävi itse kysymässä pääseekö jos äiti maksaa palkan. Päiväkoti oli sama, jossa hän on aikoinaan ollut lapsena. Teini tykkäsi ja myös päiväkoti kiitteli.

Vierailija
17/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10€ vaa? Me maksettiin 20€

Vierailija
18/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kandee tajuu Se, että mitä meinaa taksvärkki. Moni työllisyystyöllistetty saa n.10€/pvä myös.

Vierailija
19/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hfxvh

Vierailija
20/46 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miksi noin nuorilla on edes taksvärkkipäivä. rahankiristystä.