Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyysin miestä kuorimaan perunoita..

Vierailija
27.09.2011 |

eli valmistin perheelle aterian ja salaatinteko oli vielä kesken. mies kuori jo perunoita ja tein vielä salaattia niin pyysin, kuoritko pari minullekin samalla.

alkoi sitten vittuilu lasten kuullen: huhhuh, en kyllä aikuisen puolesta kuori perunoita, haluatko että solmin kengännauhasi? ynnä muuta ...

minä teen aina melkein kaikki kotityöt, tuntui aika kurjalta... onko teistä niin paha muka pyytää että kuorii samalla itselle?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne perunat kerta pitää kuoria niin miksei sitten jo ennen keittämistä? Meillä syödään joko kuorineen tai ne kuoritaan jo aiemmin.

Vierailija
2/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin temperamenttisena varmaan kilahtanut kunnolla ja sanonut, että ok, tästä lähtien valmistan ruokaa vain itselleni ja lapsille ja sä voit valmistaa oman ruokasi. Mitäpä sitä aikuisia passaamaan.

Prkl kun kävi oikeen ärsyttää ap:n puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne perunat kerta pitää kuoria niin miksei sitten jo ennen keittämistä? Meillä syödään joko kuorineen tai ne kuoritaan jo aiemmin.

Muussi,keitot ym. silloin kuoritaan ennen valmistusta.

Mitä tulee aloitukseen, sanoisin ehkä miehellesi kovan sanan:)

Vierailija
4/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lopettakaa koko perunan syönti, ihan turhaa ruokaa se on muutenkin. Etenkin jotkut kuoriperunat, huhhuh, vieläkö joku semmosia oikeasti laittaa ruoaksi?

Vierailija
5/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta autetaan toista jos toinen apua tarvitsee. Mä oisin varmaan sanonut että jaa, no en mäkään viitsi aikuiselle ihmiselle tehdä enää ruokaa, osaat sä varmaan itsekin.

Vierailija
6/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä toimii yleensä vastavuoroisesti. Kun lapset olivat pieniä ja palottelin heille ruuan lautaselle, niin tein sitä joskus jopa miehellenikin. =)

Arjessa toisen huomioinen on sitä parasta ja kantaa pitkälle.

Vierailija
7/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mieheni pyytäisi minua kuorimaan hänelle perunat, vaikka miehellä olisikin jokin yhteinen työ silloin kesken.

Vierailija
8/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Perunat jotka kuoritaan ennen keittämistä, niin niistä tulee niitä surullisen kuuluisia kumiperunoita mitä koulussakin oli aina..

Vierailija
9/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ttyperää käytöstä mieheltäsi. Keskustele hänen kaNSSAAN suoraan ja kerro miltä sinusta tuntui. Käytä suoria ilmauksia ja pyyntöjä.

Vierailija
10/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyisi itse tuossa tilanteessa että kuorinko sullekin. Samoin minä kysyn häneltä jos näen ettei hän itse ehdi kuoria. Päästään syömään samaan aikaan kaikki kun salaatti on valmis ja perunat kuorittu.

Hämmästyisin ja suuttuisinkin tuollaisesta vinoilusta.

Vierailija
11/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat keitetään kuorineen. Mies oli kuorimassa jo niitä perunoita, niin miksi ei voisi kuori samalla myös siipalle?

Jos v.käyrä nousee perunankuorimisesta niin joku mättää. Tsemppiä ap.eelle!

Vierailija
12/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin temperamenttisena varmaan kilahtanut kunnolla ja sanonut, että ok, tästä lähtien valmistan ruokaa vain itselleni ja lapsille ja sä voit valmistaa oman ruokasi. Mitäpä sitä aikuisia passaamaan.

Prkl kun kävi oikeen ärsyttää ap:n puolesta.

Saatana mikä kyrväke koko ap:n äijä! PErkele, ei mokoma tajua minkä työn ap. on just ensin tehnyt AIKUISEN IHMISEN ETEEN.

Vierailija
13/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Perunat jotka kuoritaan ennen keittämistä, niin niistä tulee niitä surullisen kuuluisia kumiperunoita mitä koulussakin oli aina..

No juu ei tule! Koulun kumiperunat syntyi siitä, kun perunat esikeitettiin ensin, että varsinainen keittäminen olisi ollut nopeampaa. Esikeitto ja sen jälkeinen perunoiden säilöminen nesteessä aiheutti sen, että perunoiden kuori kovettui kumimaiseksi. Ominaisuus ei poistunut "varsinaisessa" perunoiden keitossa, vaan jopa pahensi tilannetta.

Aika käsi saa kotikokki olla, jos saa kotona kuorituista perunoista keittämällä aikaiseksi koulun kuuluisia "kumiperunoita"! :DDDDD

T. eräs, joka osaa kokata perunoitakin

Vierailija
14/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorii vielä perunat koko perheelle valmiiksi. Kerran ei ehtinyt, joten minun oli ihan pakko ihmetellä, että itsekö täällä joutuu perunat kuorimaan ;)

Olisiko ap:n puolisolle perunoiden kuoriminen sen verran vaativaa, että hermot oli tiukilla? Kyllä niitä pieniä palveluksia pitäisi osata tehdä puolin ja toisin.

Vierailija
15/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuorii vielä perunat koko perheelle valmiiksi. Kerran ei ehtinyt, joten minun oli ihan pakko ihmetellä, että itsekö täällä joutuu perunat kuorimaan ;)

Vierailija
16/16 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin oma mieheni olisi ihan oma-aloitteisesti kuorinut perunat myös minulle jos näkee, että minulla on vielä muut hommat kesken. Ja niin teen minäkin hänelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi