Olen 42 ja odotan kaksosia, uskallanko pitää lapset?
Olen 42 ja odotan kaksosia. Ennestään meillä on yksi lapsi. Eilen yöllä mietein pääni puhki, että uskallanko pitää lapset. Kuntoni on hyvä, eikä ylipainoa ole. Ainut lapsi otettu keisarinleikkauksella, koska sydänäänet alkoivat heiketä. Mitenhän kohtuni kestää kaksi lasta. Ajatuksia kiitos!
Kommentit (8)
jos kerran oot normaali terve. Ei kohdun keston eikä muunkaan suhteen. Lapsilla on suurempi kromosomivikojen riski, mut todennäköisimmen nekin ovat terveitä.
Jos olisin samassa tilanteessa kuin sinä, pitäisin lapset. Jos kuntosikin on hyvä niin eiköhän kaikki mene hyvin.
t. ikäisesi useamman lapsen äiti
Kyllähän sinä pääset kunnollisiin tutkimuksiin jo ikäsi ja kaksosraskauden takia.
Onnittelut! Varmasti kehosi kestää, miksei kestäisi jos olet hyvässä kunnossa. Itse huolestuisin enemmän omasta jaksamisestani kun vauvat ovat syntyneer. Olen saman ikäinen ja keskenmeno puoli vuotta sitten. Taidamme jäädä yhden lapsen vanhemmiksi (aika alkaa loppua kesken), joten erityisonnittelut sinulle :)!!
Toisen syntyessä olin melkein 45. Ei ollut kummankaan kanssa mitään ongelmaa. Ei odotusaikana, ei vauva-aikana, ei muutenkaan. Joten tottakai pidät lapset! Ethän sinä mikään ikäloppu vielä ole.
raskaus vielä ihan alussa? Nyt ihan rauhallisesti eteenpäin. Jos ovat erimunaisia, niin usein se toinen saattaa mennä kesken raskauden alkuvaiheessa. On todella yleistä. Jos alusta selviätte eteenpäin ja lapset ovat terveitä, niin Onnea vaan. :)
Jos haluatte lisää lapsia, niin rohkeasti tulevaisuutta kohti. Tämä kuitenkin voi iän puolesta olla se viimeinen mahdollisuus. Kyllä ne lääkärit pitävät teistä hyvää huolta ja raskautta seurataan tiiviimmin kuin yksösraskautta.
...sinulla on kuin 32-vuotiaallakin. Ja jos et ole kovin ylipainoinen tai jos et tiedä sairastavasi sydän- ja verisuonitauteja niin muukin elimistösi kestänee raskauden rasitukset ihan hyvin.
t. 44-vuotias äsken äidiksi tullut, vauvoja tosin tuli vain yksi kerrallaan.
jos puhuisit ihan lääkärin kanssa.