Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta tämä nykyinen taloustilanne?

Vierailija
27.09.2011 |

Joka paikassa toitotetaan näkymien synkkenemisestä ja yt-neuvotteluista yms. Itse hieman mietityttää miten selvitään jos mieheltä loppuu työt. Meille on tässä vauvakin tulossa piakkoin, kolmas lapsi ja on asuntolainaa yms.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mieti sitä. Ei vain jaksa kiinnostaa.

Vierailija
2/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä on uutisissa peloiteltu milloin milläkin. Nyt menee sitä paitsi ihan hyvin pitkästä aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikana, mitä itse olen täällä elellyt.. takana on yt:eitä meilläkin useat sekä miehen että omassa firmassa, ja paljon muutakin. Parasta panostaa omaan osaamiseen ja kehittää sitä, mitä haluaa tehdä (on sitten töissä tai kotona, tämä ei ole mikään urapuheenvuoro, olen itsekin ollut myös kotiäitinä). Elämässä on niin monenlaista tärkeää, ja vaikka se on klisee, raha ei loppupeleissä edes ole se tärkein asia. Turha murehtia taloudellisia asioita etukäteen, ainakin niin kauan kun niille ei mitään itse voi.

Vierailija
4/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on yrittäjä ja lainaa hänellä muhkeasti. Miestä ahdistaa, itseäni ei. Oikeastaan tympäisee koko ajan kotona kuunnella, että voi voi, jos ei tule tilauksia... Totta taloudessa menee nyt huonommin, mutta ei tuohon epätoivoon saa ajautua, ennen kuin siinä oikeasti on. Pitää vain kiristää vyötä ja olla varovainen, ettei nyt esim. vaihda autoa uuteen ja tee jotain suuria remonttihankintoja, jos on epävarma omista tuloistaan. Saan itse tarvittaessa lunastettua talomme omiin nimiini, jos oikein huonosti menee.

Itselläni ei työt lopu (sairaanhoitaja) ja opiskelen työn ohella maisteriksi.

Vierailija
5/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomi omalla toiminnallaan edesauttaa sen syvenemistä. Persut ja SDP omilla EU vaateillaan on aiheuttanut laman kiihtymisen koko Euroopan alueella.

Älkääpä siis enää ensikerralla äänestäkö ääriaineksia omaavia puolueita.

Vierailija
6/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme ole uskaltaneet ottaa isompaa asuntolainaa. Tyydymme asumaan nykyisessä, jonka laina on pian maksettu.

Miehellä on aika varma työpaikka ja hyvä palkka. Minullekin löytyisi varmasti jotain oman alani töitä (hoitoala), mutta viihdyn tostaiseksi kotona.

Muistan vieä 90-luvun laman,vanhempieni asuntolainan, kun rakensivat uuden omakotitalon. Lainan korot nousivat vähintäänkin 14 %:iin. Se tekisi 100 000 euron lainassa jo pelkkinä korkoina 1167 euroa/kk! Ja pankin mennessä konkkaan voisivat vielä vaatia nopeampaa lainan poismaksua.

Vierailija
7/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei erityisen omakohtaisesti. Pienet tulot mutta vakipaikka (ja hyvin varma), pienet menot. Ei lainoja.

Vierailija
8/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten huolestuttaa, että sosiaalietuuksia tullaan tulevaisuudessa leikkaamaan. Mietityttää, miten se vaikuttaisi omaan ja lähipiirin elämään jos esim. asumistukea laskettaisiin, eläkkeitä leikattaisiin, subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta luovuttaisiin, terveyspalveluja heikennettäisiin jne. Mietityttää myös, miten ne lähipiirin lapsiperheet selviytyvät, jotka ovat hankkineet hiljattain asunnon ja ottaneet paljon velkaa.

Vierailija
9/9 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja miehelläni varmasti töitä riittää (sosiaalialalla), meinataan myös ostaa asunto 1,5 vuoden päästä, kun vanhempani muuttavat ulkomaille.

Eihän elämästä tuu yhtään mitään jos vaan rupee huolimaan ja panikoimaan kaikkia keikahduksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi