Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuristi ja heitti seinään.

Vierailija
26.09.2011 |

Siinäpä se kaikessa karuudessaan.

Tulin punttikselta, olin hyvällä tuulella ja höpötin miehelle miten mahtavalta tuntui tehdä liikkeitä, kun joutui pinnistämään kaikki voimansa. Mies, jota mikään minuun liittyvä ei kiinnosta, totesi vaan että "sä teet liian isoilla painoilla, et hallitse tota treenausta.." mulla petti hermo, aloin jäkättää miehelle et mikä siinä on että mitään hyvää ei mies koskaan keksi musta tai mun harrastuksista, että aina pitää olla lannistamassa. Mies räjähti: heitti ensin mun silmälasit seinään ja kävi päällee huutaen vitun ämmää jne. Mä sanoin miehelle et vittu mä haluisin lyödä sua nyt - mitä en siis tehny- niin mies nosti mut kurkusta puristaen seinään. Jäin lattialle kakomaan swn jälkeen ja nyt kurkkuun sattuu niellä.

Pieni 3 v tyttäremme kuuli sänkyynsä kaiken.

Ja ei, ei ollu eka, toka, kolmaskaan kerta. On ollu mustaa silmää, raapimajälkiä naamassa, ranteet mustana. Minä en ole uskaltanut lähteä. Olen ajatellut aina että kyl tää loppuu joskus. Joo, se loppui nyt.

Mies ei omaa minkäänlaisia hermoja. Räjähtää sekunnissa mitättömistä asioista, on tosi aggressiivinen ja käy helposti päälle. Mä puolustaudun, yritän rimpuilla irti, mies sanoo että oon yhtä syyllinen.

Nyt mä kaipaan apua: miten saan vireille eron? Miten saan uuden asunnon? Mitä tehdään vanhalle asunnolle joka obn fifty- fifty meidän molempien omistuksessa? Miten mä pärjään; mulla ei ole minkäänlaista turvaverkkoa, vanhemmat asuu toisella puolella maapalloa ja ystävät mies on karsinut elämästäni. Mulla ei ole ketään. Olen 100 % yksin. Tai on mulla paras: mun tyttäreni.

Asun espoossa, mistä mä aloitan tämän koko rumban?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi apua! täältä komppi muille ja lähde nyt vielä kun ei ole pahinta tapahtunut... näitä tarinoita on surullisen paljon. Itse pääsin pois väkivallan varjostamasta (ja sen pelon) suhteesta. Lapsemme oli vasta 1 1/2 -vuotias, enkä halunnut jäädä enää suhteeseen kun näitä kiinnikäymisiä ilmeni.

Eli tavarat kainaloon ja turvakotiin, se on teille paras paikka juuri nyt. Kaikki asiat järjestyy kyllä, sieltä saat parasta apua. Voimia!!!! t. nykyään hyvässä, onnellisessa suhteessa ja kolmen lapsen onnellinen äiti :)

Vierailija
22/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla vetämässä, ollut kohta 1,5 vuotta koska olen ajatellut että kun saan asunnon voin lähteä. Yhtäkään asuntoa ei ole tarjottu. Olen lannistunut tästä, ajatellut että ei tilanne ole niin paha, kun kerta ei kaupunkikaan katso aiheelliseksi hankkia mulle asuntoa.

Kiitos VALTAVASTI viesteistänne. Kaipaan niin paljon tukea sillä pelkään _ ihan kamalasti_.

T:ap

Ota ap neuvoista vaarin. Etenkin ysi ja kolmetoista puhuvat upeasti järkeä. Toimi, odottamisen aika on ohi.

Voimia. Lähdettyäsi tulet 100% varmuudella toteamaan, että päätöksesi oli oikea!

T. Itsekin väkivaltaisessa suhteessa ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tulisin välittömästi hakemaan sut ja veisin sut ja tytön vaikka korvasta sinne turvakotiin.

Mä tiedän mistä mä puhun, koska mä olen ollut samassa tilanteessa ja tyhmintä mitä voit nyt tehdä on jäädä kotiin pelkäämään.

Joka viides suomalainen nainen on kokenut väkivaltaa nykyisessä parisuhteessaan. Ruokakunnan sisäisistä pahoinpitelyissä 70 prosenttia kohdistuu naiseen, 15 prosenttia mieheen ja 15 prosenttia lapseen.

Väkivallan tekijä ei yleensä tarvitse teolleen mitään syytä, sanoo Espoon turvakodin johtaja Heli Raja-Halli.

"Riittää, että Flora-paketti on väärässä asennossa."

Raja-Halli johtaa pääkaupunkiseudun suurinta turvakotia Espoossa.

"Usein uhrit luulevat, että väkivalta on heidän syytään. He pohtivat, ovatko vaikkapa nalkuttaneet. Mutta väkivalta ei ole koskaan heidän syynsä. Väkivalta on aina tekijän valinta – ja se loppuu hyvin harvoin itsestään", Raja-Halli sanoo.

Jatkuessaan perheväkivalta yleensä raaistuu ja alkaa toistua yhä useammin. Parisuhdeväkivallan seurauksena Suomessa kuolee vuosittain 20–30 ihmistä.

Vain kuusi prosenttia perheväkivaltaan syyllistyneistä miehistä on hakenut siihen apua. Malli siirtyy vanhemmilta lapsiin. 40 prosenttia väkivaltaa lapsuudenkodissaan nähneistä miehistä on ollut väkivaltainen myös omassa parisuhteessaan.

Vierailija
24/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla vetämässä, ollut kohta 1,5 vuotta koska olen ajatellut että kun saan asunnon voin lähteä. Yhtäkään asuntoa ei ole tarjottu. Olen lannistunut tästä, ajatellut että ei tilanne ole niin paha, kun kerta ei kaupunkikaan katso aiheelliseksi hankkia mulle asuntoa. Kiitos VALTAVASTI viesteistänne. Kaipaan niin paljon tukea sillä pelkään _ ihan kamalasti_. T:ap

lapsesi kanssa odottamassa kun ukko tulee kotiin??

Et ole kommentoinut turvakotiehdotuksiin mitenkään, saatikka lähtenyt sinne kauheassa pelossasi, miksi?

Älä leiki ap oikeasti vakavilla asioilla!

Vierailija
25/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli aluksi ihana mutta yhteenmuuton jälkeen alkoi väkivalta. Ensin se oli karjumista ja tuuppimista ja kännissä haukkumista ja itkettämistä. Sitten pian ihan selvinpäinkin alkoi heittelemään tavaroita ja repimään hiuksista ja lyömään. Lähdin monesti yöllä karkuun ja soitin hädissäni jonkun kaverin hakemaan mut luokseen.

Viimeinen niitti oli se kun mies kerran kuristi mua niin että taju lähti. Luulin että kuolen. Kun heräsin hän pakotti seksiin. Seuraavana päivänä kun hän lähti töihin, mä lähdin pois. Otin mukaan vaan laukkuni ja pari henkilökohtaista tavaraa ja vaatetta. Jos olisin jäänyt, olisin nyt varmasti kuollut. Lapsia ei onneksi ollut.

Olin kokoajan sitä mieltä, että väkivalta oli syytäni. Että olin ärsyttävä ja sellainen, joka ei ansaitse hyvää kohtelua. Mutta onneksi silmäni avasi ihan tavallinen, kiltti mies.

Ap, lähde karkuun nyt! Miehesi voi tehdä muuten jotain peruuttamatonta pahaa.

Vierailija
26/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuessaan perheväkivalta yleensä raaistuu ja alkaa toistua yhä useammin. Parisuhdeväkivallan seurauksena Suomessa kuolee vuosittain 20–30 ihmistä.

Vierailija
27/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tuesta kiittelyviesti ole enää totta...

Sanoo että kaupungilta ei ole TARJOTTU asuntoa?!? Eikö asuntoa haeta itse ihan mistä sen sattuu saamaan?

Muutenkin ihan mauton pila koko viesti. Mutta tosin totta tuhansissa suomalaisperheissä. Älä siis ap viitsi leikkiä.

Vierailija
28/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viestisi vaikuttaa hieman epätodelliselta. Sinulla on tytär, joka on sinulle parasta. mutta altistat sen ja itsesi tällaiselle? Toivottavasti tämä ei ole provo.

Itse lähtisin lasteni kanssa lätkimään heti jos mieheni minuun kerrankin koskisi, koska toinen kerta ja kolmas jne. tulisi varmasti. Huono äiti olet, sori.

Vierailija
29/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta ajatella itsesi ulkopuoliseksi tilanteeseen. Mitä jos joku tekeisi noin ystävällesi, käskisitkö lähtemään? Entä jos joku mies tulevaisuudessa käyttäätyy noin tytärtäsi kohtaan? Olisiko se ok? Miksi tuollainen käytös on sinua kohtaan ok?

Kun olet lähtenyt, tulet miettimään miksi kestit henkistä ja fyysistä väkivaltaa.

Tsemppiä!

Vierailija
30/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutat pois, niin älä missään tapauksessa mene myöhemmin enää yksin hakemaan tavaroitasi yhteisestä kodistanne. Ota aina joku toinen aikuinen mukaan. Juuri tuollaisessa tavaranhakutilanteessa on moni väkivaltaisen miehen ex-vaimo kuollut.

Vierailija
31/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viestisi vaikuttaa hieman epätodelliselta. Sinulla on tytär, joka on sinulle parasta. mutta altistat sen ja itsesi tällaiselle? Toivottavasti tämä ei ole provo.

Itse lähtisin lasteni kanssa lätkimään heti jos mieheni minuun kerrankin koskisi, koska toinen kerta ja kolmas jne. tulisi varmasti. Huono äiti olet, sori.

mitä perheväkivalta on.Etkä varmasti itsekään lähtis ekalla tokalla tai kolmannella kerralla.

Vierailija
32/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutat pois, niin älä missään tapauksessa mene myöhemmin enää yksin hakemaan tavaroitasi yhteisestä kodistanne. Ota aina joku toinen aikuinen mukaan. Juuri tuollaisessa tavaranhakutilanteessa on moni väkivaltaisen miehen ex-vaimo kuollut.

Olen kuullut, että jotkut naiset ovat joutuneet hakemaan tavarat muuttaessa poliisin kanssa, kun muuten ei olisi onnistunut.

Vierailija
33/33 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka väkivaltaisuutta on ollut ennenkin?! Miksi pitää kerjätä ehdoin tahdoin verta nenästään?

Ap on minusta osasyyllinen tuohon sotkuun. Olisi pitänyt lähteä ajat sitten eikä jäädä sinne tuollaisen aikapommin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän