Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

parisuhteen kommunikaatiosta

Vierailija
26.09.2011 |

Ollaan vauvan kanssa kamalassa räkätaudissa ja sen lisäksi on ongelmia käden toiminnan kanssa. On siis sekä kipuja että liikerajoitteita. Eilen pyysin miestä auttamaan hiustenharjaamisessa kun en itse kivulta siihen pysty. En pysty avaamaan pilttipurkkeja, höyläämään juustoa, vaipanvaihto hankalaa ym näin esimerkkinä arjen hankaluuksista.

Jos mies asuisi tällä planeetalle se tajuaisi kuinka hankalaa mun on arkea pyörittää ja että olen jo flunssan takia väsynyt.

Kuitenkin sille näyttää kaikki asiat tulevan yllätyksenä vaikka olisin juuri sanonut sille suoraan tai on nähnyt jonkin konkreettisen tilanteen joka hankala. Äsken ehdotin että hän voisi valmistaa salaattia mutta ei ottanut eka kerralla kuuleviin korviinsa. Toisen kerran sanoin taas asiallisesti ja ystävällisesti ja siihen tiuskii et "ai sua sit vai väsyttää". Hermostuin ja sanoin että "joo, vittu! Ei pysy veitsi kädessä että voisin salaattia pilkkoa."

Tästä seurauksena että mies kiukutellen teki salaatin samalla piiloagressiivisesti naljaillen kuinka saamaton mä oon. Nielin oman ärtymykseni ja pyysin anteeksi että tiuskasin/kirosin johon mies katsoi asiakseen pitää luennon siitä kuinka lapsi oppii kiroilemaan kun puhun niin rumasti. (Meillä ei siis todellakaan joka lauseen yhteydessä kiroilla vaan poikkeustilanteessa kun hermostun. Mies ei koskaan kiroile edes suututtuaan.)Sen jälkeen ihmetteli että miksi en voi pyytää häneltä nätisti ja että hän ei haluaisi elää mun kanssa mutta lapsen takia joutuu sietämään mua.

Annoin nuokin kommentit mennä korvasta ulos ja yritin jotain normaalia jutella tyyliin televisio-ohjelmista johon mies mökötti ja vaihtoi huonetta. Nyt se sitten tuolla möksii kunnes tulee jossain vaiheessa tallomaan mua taas lyttyyn. Mä kun en koskaan saisi hermostua mistään herra täydelliselle. Mulla ei ole mitään mahdollisuutta purkaa omaa ärtymistäni sillä olen koko ajan kiinni vauvan hoidossa. Mies ei ota yhtään huomioon että muakin voisi pelottaa/ahdistaa ja väsyttää tää arki kun olen uudessa tilanteessa ja täytyy opetella elämään "ilman" toista kättä. Loukkaa se että yritän olla sovitteleva mutta mies ei tule yhtään vastaan. Hän ei koskaan pyydä mitään anteeksi vaikka joskus toteaakin että teoreettisesti on mahdollista että hän on minua loukannut sanomisillaan.

Mitä mieltä olette tästä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehestä on tullut tuollainen? Kai se on muuttunut tai muuten et olisi tehnyt sen kanssa lapsia.

Vierailija
2/4 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän osaa purkaa tunteita muuten kuin käyttäytymällä lapsellisesti. Tietääkö hän tilastasi riittävästi (ihan faktaa, siis), oletteko käyneet yhdessä lääkärillä jne. Onko hänellä siis edellytyksiä eläytyä muuttuneeseen perhetilanteeseen? Oletan, että vammasi on pitkäaikainen tai pysyvä, kun kirjoitat, että olet uudessa tilanteessa ja sinun täytyy opetella elämään "ilman" toista kättä. Haastava tilanne teille molemmille.

Flunssa paranee kyllä, älä ainakaan flunssaisena tuhlaa voimiasi riitelyyn. Viet vain ne pilttipurkit yms. miehen eteen ja odotat että hän avaa ne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa:

On muuttunut. Sairastaa masennusta joka aika ajoin pahenee. Silloin tuo mökötys ja omiin oloihin vetäytyminen korostuu entisestään vaikkakin on varmaan ihan luonteenpiirrekin. Muutos tapahtui kun lapsi syntyi. Aikaisemmin ei riidelty,kinasteltu tai tiuskittu. Lapsen myötä kai dynamiikka perheessä muuttui. Toisaalta olen myös itse väsyneempi kuin aikaisemmin ja ärryn helpommin.

Käsi on vaivannut lähes vuoden mutta ei näin pahana. Voidaan korjata leikkauksella mutta vielä yritetään muita keinoja. Näin pahana ei ole ollut aikaisemmin että sikäli uusi tilanne.

Vierailija
4/4 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkais kattelemaan mitään naljailua tai vittuilua, enkä kyllä mökötystäkään.

Tuollaiselle tapaukselle on ihan turhaa olla itse korrekti, koska tuommoinen mies ei siitä mitään opi. Muuta kuin sen, että oli oikeassa.

Kunnon raivarit sen sijaan jo saattavat laittaa ajattelemaan, tai jopa se, että nostat lapsen miehen syliin ja itse häivyt vähäksi aikaa paikalta.

Miehet eivät ota vastuuta vaan elävät vaan vapaamatkustajina ellei niitä pakota siihen. (Paitsi ne poikkeukset jotak vahvistaa säännön.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän