ihastunut toiseen!!!
työkaveriin siis. Ollaan tekemisissä päivittäin ja ihastus vaan voimistuu koko ajan. toisesta osapuolesta en nyt varmaksi osaa sanoa, mutta viitteitä on et olis molemminpuolinen jännite kyseessä.
Mitä tehdä? mulla on perhe ja kaikki päällisin puolin hyvin. Mutta nyt alkaa jo haitata perhe-elämää kun ajatukset karkaa koko ajan tähän toiseen ihmiseen. Kokemuksia? mitä tehdä?
Kommentit (10)
Otat tilanteesta ilon irti ja annat sen tuoda riemua arkeen ja perhosia vatsanpohjaan, niin kauan kuin kaikki pysyy moraalisesti oikeana. Haaveilla saa, flirttaillakin, mutta älä tee mitään sellaista, mitä joutuisit katumaan. Tuohan on ihana tunne ja ihana tilanne: sulla on tuo fiilis, etkä kuitenkaan ole tehnyt mitään loukataksesi miestäsi! :) Nauti siitä, sen sijaan, että tekisit jotain ja joutuisit kärvistelemään, että "mitä tuli tehtyä".
suosittelen että puhut/laitat viestiä kohteellesi ja kerrot että hän herättää sussa ihastusta. Muuten se kiusaa sua loputtomiin. Ihastumisen tunne on niin voimakas että se vaikuttaa työtehoon ja kaikkeen. Etenkin siinä vaiheessa kun toinen ei tiedä ja jännite välillä on särkevä. Avoimuus asiassa helpottaa, olen kokenut niin. Suurin osa aikuisista on niin fiksuja että pitää asian omana tietonaan ja suhtautuu rohkeuteesi hyvin.
kuolettavan ihastunut/rakastunut. On mielessä 24/7. En kuitenkaan jättäisi miestäni ja mukavaa elämääni. Olen järki ihminen.
Mitä enemmän näette, sitä arkisemmaksi suhde muuttuu. Paitsi jos kyseessä on kadonnut puoliskosi.
Kopion tämän toisesta ketjusta. Tosi mielenkiintoinen näkökulma suhteista:
""
Suhteissa, kuten elämässä yleensäkin, ongelma on se että opimme jo lapsuudesta lähtien ajatuksia mm siitä minkälaisia meidän tulisi olla ja miten meidän tulisi käyttäytyä. Kopioimme siis roolin jota alamme esittämään. Mutta koska se on vain rooli, niin myös suhteista tulee teatteri, eli epäaito, siis valhe. Tavallisesti tämä tapaoppi on tapahtunut jo niin nuoresta lähtien ja niin kauan, että ihminen uskoo olevansa se henkilö, joksi hänet on kasvatettu. Parisuhteissa siis esitellään rakkautta, mutta se ei ole aitoa.
Suhteet eivät ole ainoa asia mihin ulkoiset ajatukset vaikuttavat, sillä nämä ulkoiset ajatukset alkavat ohjaamaan myös elämän suuntaa, ja vähitellen oma tahto vajoaa tiedottomuuteen.
Olin itsekin eron jälkeen aivan rikki ja tosi hämmentynyt, enkä tiennyt mitä tehdä. Kompastuin sattumalta kirjaan, jonka avulla sain selkeyttä mieleeni, ja ymmärsin miten, niin suhteissa kuin elämässäkin, opitut ajatukset vaikuttavat meihin. Kirja kuvailee ajatusten ja mielen toiminnot todella tarkalla tavalla, ja antaa työkalut joiden avulla tulee tietoiseksi omasta itsestään, sekä omasta alkuperäisestä tahdostaan. Kirjan nimi on Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja ja voin sanoa että omalla kohdallani olen saanut aitoa toimivuutta elämääni. Se on kyllä vaatinut kovaa työtä itseni kanssa, mutta tuloksena on elämä jota tahdon. Kannattaa lukea! Tilasin kirjan täältä: www.alkuajatus.org ""
Puuttuuko omasta liitostasi jotain?
Uskon vahvasti että nämä ihastukset syntyvät korvaamaan jotain, esim. hellyyden ja huomion puutetta tai jotain muuta.
Omasta kokemusesta voin kertoa että olemme olleet naimisissa kuusi vuotta ja olen itse nyt toistamiseen ihastunut toiseen. Ekan ihastuksen kohdalla olin hämmentynyt ja sekaisin, enkä tietenkään kertonut kenellekkään ihastuksestani. En siis edes ihastuksen kohteelle. Tajusin ihastuksen laannuttua että todennäköisesti ihastuminen oli oire lapsettomuudesta. Se oli henkisesti niin raskasta että "pakenin" haavemaailmaan. Kun aloin odottamaan esikoistamme, tilanne muuttui kuin salamaniskusta.
Tällä hetkellä olen ihastunut uudestaan, eri henkilöön. Luulin että nyt naista viedään, kunnes tajusin että ihastukseni on aivan järjetön: mies on uusi naapurimme, naimisissa oleva isä ja erittäin vahvasti uskossa. Eli ihastuin siis mieheen jonka kanssa ei koskaan voisi tapahtua mitään! Tämä ihastus on oire yksinäisyydestä. Ihastumisen tunne laantui heti kun tajusin tämän ja ymmärsin että avioliittomme jatkumisen kannalta on tärkeää että yritämme selvittää ongelmat jopa ammattiavun kanssa.
Tunnen parin jonka suhde alkoi avioliiton ulkopuolisena suhteena, tällä hetkellä ovat onnellisesti naimisissa ja voin itsekin sanoa että ovat kuin luodut toisilleen.
Toivottavasti osaat tehdä oikean ratkaisun, sellaisen, minkä kanssa pystyt elämään lopun elämäsi, vain sinä yksin tiedät koko totuuden tilanteesta.
Mielenkiintoinen näkökulma tuo kohteelle kertominen. Omalla kohdallani kertominen ei ole tullut mieleenkään. En varsinaisesti halua viedä tilannetta ihastumista pidemmälle. Tosin en aina ole itsekkään varma mitä haluan. Kuitenkin jos kertoisin, hänen suhtautumisensa minuun varmasti muuttuisi. En tosin tiedä miten. Työskentelemme kahdestaan samassa huoneessa joten arkipäivisin tulee aika paljon juteltua. Ihastunut olen ollut jo vuoden verran.
suosittelen että puhut/laitat viestiä kohteellesi ja kerrot että hän herättää sussa ihastusta. Muuten se kiusaa sua loputtomiin. Ihastumisen tunne on niin voimakas että se vaikuttaa työtehoon ja kaikkeen. Etenkin siinä vaiheessa kun toinen ei tiedä ja jännite välillä on särkevä. Avoimuus asiassa helpottaa, olen kokenut niin. Suurin osa aikuisista on niin fiksuja että pitää asian omana tietonaan ja suhtautuu rohkeuteesi hyvin.
siitä kun huomattiin sähkö välillämme. Tunne oli molemminpuolinen. Se on ainoa vahva lataus jota olen kokenut kehenkään ekasta katseesta lähtien enkä odota että tulen samaa kokemaan ehkä koskaan.
Molemmat elää vanhassa parisuhteessa ja kumppani on rakas mutta jos kaikki olisi toisin niin oltaisiin pari. Me jätettiin homma sikseen vaan siksi että molemmilla on kumppanit.
Nyt tunne on syventynyt ihastumisesta rakastumiseksi... Tulevaisuudesta on puhuttu, mutta vakavasti ei ole mitään vielä suunniteltu.
Suhdetta takana reilut puoli vuotta.
mutta anna olla. Usko että niin on parempi. Satutat vaan itseäsi ja muita.