Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylä- ja alaleuan siirto eteenpäin leikkauksella

Vierailija
25.09.2011 |

Mulle tehdään vuoden sisällä leukojen siirto eteenpäin leikkauksella. Ulkonäkö tulee muuttumaan.

Jännittää, pelottaa, mutta olen myös hyvin toivorikas - josko elämä siitä sitten helpottuu.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla siirrettiin yläleukaa taaksepäin. Ensin piti siirtää myös alaleukaa eteenpäin, mutta oikominen riitti. Alaleuan leikkaus on rajumpi. Olin sairaalassa neljä päivää ja kipeä ja turvoksissa olin. Puolessa vuodessa vyöhyketerapialla turvotus poistui. Kipu loppu noin viidessä viikossa. Oli se kuitenkin sen arvoista vaikka raju leikkaus olikin.

Vierailija
22/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos pystyy elämään erikoisen leuan kans,niin ei ole mitään syytä ottaa turhia riskejä! Ja tuossa voi oikeasti olla jopa hengenlähtö, krooniset kivut ymsyms...En uskalla itse ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläleuan laajennusleikkaus sekä alaleukaan kummallekkin puolelle proteesien laitto edessä tänä syksynä, ai että pelottaa jo valmiiksi mutta kai se on sen arvoista.

Vierailija
24/29 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole uskaltanut mennä. Yläleukaa laajennettaisiin ja alaleukaa siirrettäisiin eteenpäin. Plus hammasraudat tietysti.

Toipuminen olisi rankkaa, riskit on isot ja siinä kohta heräsi myös "esteettinen epäilys", kun lääkäri sanoi, että nenä levenee...

Vierailija
25/29 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytöllä molempia leukoja siirretään 10/2015.
Oireet: paha migreeni, hengitysvaikeudet, ulkonäköongelmat.
Raudat on olleet nyt 10 vuotta suussa- välillä 1 välillä 3 raudat kerralla. Nyt ollaan siinä pisteessä, että on päivämäärä, mitä odottaa!

Vierailija
26/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän aloitukseni vuosien takaa.

Lrukaleikkaus tehtiin keväällä 2012. Sain uuden elämän!

Vaikea uniapnea muuttui kohtalaiseksi. Se ei kadonnut kokonaan (ei sellaista luvattukaan) mutta hengittäminen kävi helpommaksi. Erityisesti se että henki kulkee päiväaikaan esteettömästi, on ollut IHANAA!

Leikkauksen jälkeen päino käväisi 7 kg alempana, mutta nousi sitten taas. Elämässä tapahtui paljon kaikenlaista enkä ole vieläkään osannut olla niin jämäkkä että.olisin tiputtanut painoni. NYT alkaa toden teolla olla sen aika. Koen että olen sen tälle yhteiskunnalle velkaa.

Ulkonäkö muuttui. Paremmaksi! Vinot kasvot suoristuivat hieman. Kun hymyilen, näkyvät hampaat. Kauniit ja suorat, ihanat piparkakkureunat. Etuhampaiden väleissä on uniapnean muistoina pysähtyneet reijänalut.

Leikkauksen jälkeinen ensimmäinen yö oli paha, mutta se oli vain yksi yö ja sekin valkeni aamuksi. Aamulla pystyin jo kävelemään itse lääkärin vastaanotolle käytävän toiseen päähän, kävelin muistaakseni jopa röntgeniin. Mieliala oli korkealla vaikka olin pahasti turvoksissa. Kaverit eivät tunnistaneet minua kun tulivat hakemaan sairaalasta. Toivuin nopeasti. Alaleuassa tunto pysyi koko ajan, yläleukaan se palasi puolisen vuotta leikkauksen jälkeen.

Olen onnellinen. Olen onnellinen siitä että sqin leikkauksen. Mutta ilman niitä väsymyksen harmaiksi maalaamia vuosia en osaisi olla näin kiitollinen ja onnellinen tästä päivästä. Cpap on kaverini edelleen, mutta en ole enää täysin sen käytön armoilla. Kesällä kävin vaeltamassa lasteni kanssa. Minä jaksoin!!! Pystyin viemään perhettäni Metsälapin luonnossa, jaksoin kävellä ja suunnistaa, pystyin nukkumaan teltassa. Olin toki onnellinen päästessäni hotelliin lakanoiden väliin ja cpap:n päähän. Mutta kolme perättäistä yötä maastossa perheen kanssa oli minulle upea saavutus.

Ihana elämä <3 Kiitos lääkäreille, jotka.minua hoitivat ja valoivat uskoa tulevaan. Kiitos kirurgeille jotka leikkasivat, suuhygienisteille jotka tekivät oman tärkeän osansa.

Ap.

Vierailija
27/29 |
21.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä suosiolla nuo leikkaukset ja hae big brotheriin.

Vierailija
28/29 |
05.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö hiton höpö! Itsellä leikkauksesta kaksi viikkoa ja olo kohtuu normaali, muusia ym ruokaa pystyy syömään lähes normaalisti. Toki puremista tulee välttää.

Vierailija
29/29 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin leukojen siirto. Molempia eteenpäin ja yläleukaa kierrettiin, jonnekin päin. Viileitä nestemäisiä ruokia syön, kunnes haavat parantuu 11vrk:n kuluttua ompeleet poistetaan. Vanhaa verta purskuaa leikkaushaavoista, suuta purskutellaa usein viileällä vedellä, verta ei saa niellä. Mustelmat on rintaan asti. Leukoja ei ole tarvinnut sitoa, kupin reunalta saan ruuat juotua. Kipulääkkeinä Burana ja Panadol. Hengitys alkaa olla jo parempaa. Nyt nukun puoli- istuvassa asennossa, kunnes turvotukset kaulalta laskee. Tunnot on tallella ylä- ja alahuulissa. Pientä vihlontaa tuntuu joskus, joka on hermoärsytystä. Hyvin on toipuminen alkanut. Hampaiden oionta jatkuu kuukauden kuluttua...hidasta oleskelua 6vk ja sitten voi tehdä mitä haluaa. Terveisin isomummi67v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme