Joudutko vastentahtoisesti asumaan Helsingissä
tai muualla pääkaupunkiseudulla, koska töitä ei vaan löydy muualta?
Vi--ttaa ihan hulluna, kun joutuu asumaan täällä, mutta kun ei vaan löydy hommia muualta. Prkl. Haluaisin muuttaa johonkin keskikokoiseen kaupunkiin. Helsinki ahdistaa.
Kommentit (15)
Tai olen pariin otteeseen ollut ulkomailla työkomennuksella, mutta täällä on kotini. Ja, eikä täältä voi muuttaa vaikka haluaisikin. Kun kerran on päässyt halvalla asuntoon kiinni, niin jos täältä luopuu asunnosta, ei varmaan ikinä enää pääse takaisin tavallisella palkalla.
Ja vielä ihan keskustassa, todella mageessa asunnossa, en muuttaisi täältä enää mistään hinnasta pois!
olen asunut täällä yli 10v enkä vieläkään tunne kaupunkia kotikaupungiksi. Olen vain vieras täällä. Ulkopuolinen.
Meillä tilanne se, että miehen työt ovat pääasiassa helsingissä. toistaiseksi siis asutaan täällä pääkaupungissa, mutta minä en suostu loppuelämääni viettämään täällä. vakavasti harkitaan jotain lohja/mäntsälä/vihti/porvoo/sipoo-akselia.
ettei niitä voi tehdä muualla kuin Hgissä. Asutaan siis espoolaislähiössä ja kuristutaan megalomaaniseen asuntolainaan. Olen asunut täällä jo vuodesta 2004, enkä vieläkään tunne oloani kodikkaaksi. Vähitellen on täytynyt kuitenkin hyväksyä se, ettei Länsi-Suomeen taida enää olla paluuta, ellei miehen työkuviot radikaalisti muutu. Muuten pitäisinkin täällä asumisesta, mutta tämä on kaukana kaikesta minulle tärkeästä (paitsi perheestäni), ruuhkainen ja kallis paikka.
ystävät ja työpaikka, jopa kesämökki, en halua muuttaa minnekään muualle.
jos vaan saisin tuon miehen mukaan. Hänen töitään kun ei oikein muualta saa.
ettei niitä voi tehdä muualla kuin Hgissä. Asutaan siis espoolaislähiössä ja kuristutaan megalomaaniseen asuntolainaan. Olen asunut täällä jo vuodesta 2004, enkä vieläkään tunne oloani kodikkaaksi. Vähitellen on täytynyt kuitenkin hyväksyä se, ettei Länsi-Suomeen taida enää olla paluuta, ellei miehen työkuviot radikaalisti muutu. Muuten pitäisinkin täällä asumisesta, mutta tämä on kaukana kaikesta minulle tärkeästä (paitsi perheestäni), ruuhkainen ja kallis paikka.
en muuttaisi täältä minnekään.
Ja eiköhän ap:kin löytäisi muita hommia jostain muualta jos todella haluaisi. On se kumma kun pitää väkisin asua täällä ja kitistä.
en muuttaisi täältä minnekään.
Ja eiköhän ap:kin löytäisi muita hommia jostain muualta jos todella haluaisi. On se kumma kun pitää väkisin asua täällä ja kitistä.
Kyllä todella haluaisin, mutta ei löydy. Siis oman alan työtä.
Länsi-Suomeen taida enää olla paluuta, ellei miehen työkuviot radikaalisti muutu. Muuten pitäisinkin täällä asumisesta, mutta tämä on kaukana kaikesta minulle tärkeästä (paitsi perheestäni), ruuhkainen ja kallis paikka.
siihen megalomaaniseen asuntolainaan, mieheskin voisi vaihtaa hommia toisiin hommiin kun rahat riittäis vähemmilläkin hommilla.
Valintakysymys tämäkin.
Kyllä todella haluaisin, mutta ei löydy. Siis oman alan työtä.
Mä vaihtaisin vaikka hommia jos haluaisin pois jostain.
Ja Helsingissä, enkä missään typerissä wannabe-kaupungeissa kuten Espoossa tai Vantaalla.
Työni on täällä eikä hommaa voi Suomessa muualla tehdä, mutta vaihdan työtä sitten jos ei maisema miellytä.
..mutta kun kaupunki on aivan liian kallis, kaikkia sen palveluita emme todellakaan tarvitse enkä pidä siitä, että täällä on niin paljon syrjäytyneitä katukuvassa. Miehen työ on kuitenkin täällä, samoin suku ja ystävät- ei siis mitään järkeä muuttaa.