Kalliit lastenvaatteet
Mitä mieltä olette niistä vanhemmista jotka ostavat vain kalliita merkkivaatteita, kahdet kalliit toppapuvut talveksi yms?
Välillä tulee ihan surku olo siitä että ollaanko me nyt huonompia kun haalarit ostetaan tavarataloista yms.
Kommentit (31)
Ostan lapsille tarpeettoman paljon tarpeettoman kalliita vaatteita.
Hyvä jos puoliakaan ehtivät edes käyttää ennenkuin jäävät pieniksi.
Tosin suosin merkkejä muissakin asioissa kuin pelkissä lastenvaatteissa.
Astioina vähintään Arabiaa, petivaatteina vähintään Finlaysonia, autoina vähintään Volvo ja Mersu...
t: kulissivarakas
Kaikissa lastenvaateblogeissa on aina Tickettii,Po.pia jne.
Sit ku niitä lukee niin tulee itselle paha mieli ettei oo varaa ostaa noin kalliita vaatteita
Mitä sitten!? Jokainen pukekoon kuten haluaa
ja osin uutena- ollaan keskituloisia vanhempia
Mutta huutonettimammat tunnistaa aina.
Niiden lapset kulkee kauppakeskuksissa kiiltävät reimatecit päällä, joihin melkein hintalaput jätetty kiinni, että huomaahan nyt kaikki heidän laatulapsensa ja lisäksi tällä varmistetaan haalarin jälleenmyyntihinta huutiksessa kauden jälkeen.
Näillä samoilla lapsilla on sitten halvimmat markettirytkyt pihalla tai serkuilta 3x kierrätetyt, jotka imee vettä kuin sienet.
Mutta hei, pääasia, että kosteussuojattu reimatecci säilyttää jälleenmyyntiarvonsa :D
Hei ap. pääasia et vaate ajaa tarkoituksensa, merkistä viis.
Jokainen laittaa omat rahansa mihin haluaa, mitäpä se muille kuuluu.
pidän usein vähän hassahtaneina :) Sellaisina, jotka "haluavat ostaa parasta lapselle ja se parasta=kalleinta". Oman kokemukseni mukaan kallein ei aina ole paras.
Mutta huutonettimammat tunnistaa aina.
Niiden lapset kulkee kauppakeskuksissa kiiltävät reimatecit päällä, joihin melkein hintalaput jätetty kiinni, että huomaahan nyt kaikki heidän laatulapsensa ja lisäksi tällä varmistetaan haalarin jälleenmyyntihinta huutiksessa kauden jälkeen.
Näillä samoilla lapsilla on sitten halvimmat markettirytkyt pihalla tai serkuilta 3x kierrätetyt, jotka imee vettä kuin sienet.
Mutta hei, pääasia, että kosteussuojattu reimatecci säilyttää jälleenmyyntiarvonsa :D
Hei ap. pääasia et vaate ajaa tarkoituksensa, merkistä viis.
että Reimatec on nykyään ihan out. Moloa, Ticketiä, Ver de Terreä jne sen olla pitää. :)
missään muualla kuin Suomessa ei ole rikos pukea lastaan kauniisti. Mitä se muiden napaa kaivaa onko naapurin lapselle Ticketti vai Remu?
olen todennut ne toivimiksi ja mitoitukseltaan hyviksi. Ja koska vanhempani aina lahjoittavat lapsille synttärilahjaksi nämä ostamani talvihaalarit, minun ei tarvitse pähkäillä, minkä verran ne maksavat.
missään muualla kuin Suomessa ei ole rikos pukea lastaan kauniisti. Mitä se muiden napaa kaivaa onko naapurin lapselle Ticketti vai Remu?
alesta, ja minusta 70-80e:n hinta LAADUKKAASTA, kestävästä vaatteesta ei ole paha, kun toppahaalariakin käytetään talvella joka päivä. Meillä on kaksi tyttöä, joten vaate kiertää sitten kahdella lapsella. Ihan sairasta kyräillä ja kytätä muita siksi, että on ostanut merkkivaatetta. Ostakaa mitä ostatte, ihan sama. Itse asiassa tuntuu, että ne, joilla EI ole merkkivaatteita, niin niitä tää asia kiinnostaa eniten.
nauttivat valikoida ja ihastella niitä kauniita vaatteita. Nautin itsekin, jos raskin tai sattuu olemaan rahaa. Mutta en koe mitään huonommuuden tunnetta. Mutta koin kyllä silloin, kun olimme itse opiskelijoita ja lapsillamme oli kuluneet vaatteet. Ja saatoin kadehtiakin vähän. Enemmän kuitenkin esteetikkona ylipäätään vaan ihastelin kaupassa kauniita yhteensopivia vaatteita ja olin harmissani, kun en voinut ostaa niitä lapsillemme.
Toinen tuhlaa vaatteisiin, toinen matkoihin, joku harrastuksiin, joku kaikkiin näihin.
Sen, kun vain:)
Ostaisin itsekin Pradanlaukun, jos olisi ylimääräistä. Mutta, nyt käytän sen rahan mielummin ulkomaan matkaan:)
alesta, ja minusta 70-80e:n hinta LAADUKKAASTA, kestävästä vaatteesta ei ole paha, kun toppahaalariakin käytetään talvella joka päivä. Meillä on kaksi tyttöä, joten vaate kiertää sitten kahdella lapsella. Ihan sairasta kyräillä ja kytätä muita siksi, että on ostanut merkkivaatetta. Ostakaa mitä ostatte, ihan sama. Itse asiassa tuntuu, että ne, joilla EI ole merkkivaatteita, niin niitä tää asia kiinnostaa eniten.
Itse pidän kauniista ja laadukkaista lastenvaatteista. Ja tosiaan olen huomannut saman ilmiön. Mulla ei ole hajuakaan mitä muut pukevat lapsilleen päälle, en edes kiinnitä asiaan huomiota. En ihan totta tiedä mitä naapurin lapsilla on päällään; onko Tickettiä vai Lassieta. Mutta hyvin tuntuu ainakin tämän palstan mukaan kiinnostavan, jos naapurilla onkin kalliimmat vaatteet puettu kuin omilla on. Minusta se kertoo jotain itsetunnosta, jos pitää kytätä toisten rahan käyttöä ja vaatteita.
jotka ostavat monet kalliit välikausi- ja monet tavivaatteet ovat mielestäni epävarmoja ihmisiä. Eivät olekkaan varmoja, tuliko ostettua nyt varmasti se in-puku, vai olikohan se kuitenkin tuo toinen..täytyy ostaa molemmat.
Muuten ei niin väliä, onko kallis puku vai ei. Toisilla taitaa olla sitä rahaa niin ettei tarvitse hintalappuun katsoa ja toiset laskevat centtejä vaatekaupassa, sellaista se on.
Kaikesta kauniista ja ihailen kyllä ihania lastenvaatteitakin, mutta koska olemme keskituloisia ja kovasti asuntovelkaisia, niin en halua enka voi laittaa lastenvaatteisiin paljoa rahaa. Esteetikkona yritän haalia niin hyviä väriyhdistelmiä ja laatua kuin mahdollista, alesta, huutonetistä ja kirppareilta ja välillä ompelen itsekin.... Minusta meidän pojat on aina kauniisti puettuja ja ehkä persoonallisemmin kuin ne, joilla on aina uudet Popit tai Ticketit päällä. Joskus ostan jonkun kalliimmankin vaatteen, koska ne ovat usein laadukkaita, mutta yleensä ajattelen että olisi hölmöä laittaakaikki rahat lastenvaatteisiin jotka ovat niin lyheyen aikaa käytössä.
aivan ihanat välikausivaatteet ja talvihaalarit lapsille netistä tilattuna.
Mutta älä sure, ette ole tietenkään huonompia. Jos tykkäätte niistä tavaratalohaalareista niin mikäs siinä!! Myydäänhän sielläkin vaikka mitä teccejä, vai?
Itse ostan, koska on mahdollisuus ostaa, mutta meillä niitä kaikkia kalliitakin käytetään ihan surutta. Sitä en ymmärrä, että panostetaan johonkin huippuhyvään haalariin ja sitten sitä ei voi edes käyttää. Jos se haalari on oikeasti laadukas, niin kyllä se sen käytön kestää. Ja mua ei kyllä kiinnosta, mistä muut ostaa lastenvaatteensa, voi ne silti ostaa marketistakin vaikka olisi rahaa ostaa muualta, ei kaikkia kiinnosta niin paljoa mistä lasten vaatteet on ostettu. Katseleeko kukaan ylipäätään missä retkuissa muiden lapset kulkee, ei minun nenää ainakaan kaivele minkä merkkisessä haalarissa naapurin Liisa ulkoilee. Jokainen ostaa sieltä mistä huvittaa. :)
Noita ticketejä myydään huutonetissäkin ihan hulppeaan hintaan. Siis miten jotkut maksavat käyetetystä haalarista jonkun kuosin takia melkein saman hinnan kuin mitä uusi maksaa..