Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella muulla maha/suoli kestää lähes mitä vaan ongelmitta (syömisistä kyse)?

Vierailija
24.09.2011 |

Tuntuu että tosi monella on nykyisin allergia, yliherkkyyt tai muuten vaan herkistelevä vatsa/suoli.

Itsellä ei ole mitään allergitoita, ongelmia ei tuota hiiva, hiilihydraatit, kuitu, laktoosi, kofeiini tms. eikä myöskään mikään yksittäinen ruoka-aine. Voin siis syödä ihan mitä haluan ilman että maha menee sekaisin.

Vatsatauti on mulla ollut 5 kertaa, joista vaan 1 aikuisiällä (olen 35). Ruokamyrkytystä ei ole ollut koskaan. Olen syönyt ulkomaanreissuilla mitä mieli on tehnyt salaateista majoneesiin eikä koskaan ole tullut mitään. Ei myöskään kuumentamattomista pakastevadelmista joita tykkään syödä jogurtin kanssa tai smoothieissa. Olen syönyt eilistä riisiä ja ruokia joita ei ole jäähdytetty nopeasti ja isketty rivakasti jääkaappiin/pakastimeen. Merisairaaksikaan en tule.

Muita vahvavatsaisia? Olisi kiva tietää onko tämä ihan vaan perinnöllistä vai tulosta siitä että en ole kovin varovainen syömisten kanssa (ts. maha on karaistunut), vai molempia. Mies on muuten samanlainen, lapsella (6 v) on ollut 3 kertaa oksennustauti joka pisimmillään on kestänyt kolme oksennusta ja 2 tuntia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maha peltiä.

Vierailija
2/6 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin syödä oikeastaan melkein mitä vain eikä tule mahavaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oltiin ties missä kekkereissä ja kaikki muut jotka olivat syöneet yhtä ruokaa sairastuivat - paitsi minä.

Vierailija
4/6 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä huolimatta olen kahdesti saanut ruokamyrkytyksen. Ne on olleet niin rajuja ja ihan hirveitä kokemuksia, että toivon ettei koskaan enää. Muuten mun vatsani ei kyllä reagoi mihinkään mitenkään.

Vierailija
5/6 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ruokamyrkytystä koskaan, edes toisella puolella maapalloa, vaikka kaikkea olen syönyt.

Mutta jos syön varsinkin iltasella jotain rasvaista, kuten jotain suolaista piirakkaa voitaikinasta tehtynä, voi maha mennä yöllä sekaisin :P

Vierailija
6/6 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kertaa käynyt mulle tuo että muut sairastuu mutta minä en. Maha ei mene mistään sekaisin ja oksennustauti on ollut 2 kertaa elämän aikana (toinen lapsena toinen aikuisena). Ripuli yhden kerran aikuisena.

Oma lapseni on toistaiseksi ollut ihmeen terve myös. Mieheni maha menee helposti sekaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan