Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos vien oman paketin kahvia turkkiin...

Vierailija
28.07.2011 |

täytyykö se tullata?

ja vien sen siitä huolimatta, että on junttia!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis sitä paksua makeaa expresson tyylistä tököttiä joka herättää kuolleetkin:) Mä tykkään kovasti, enkä voisi kuvitellakaan vieväni Suomesta mitään (muitakaan) eväitä mukana mihinkään päin maailmaa:) Niitä saa syödä 47 vkoa vuodesta muutenkin...

Vierailija
2/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka aina Turkkiin matkatessaan vievät omat kahvit mukanaan. Itse ajattelin viedä kahvit mukanani seuraavan kerran Kreikan suuntaan matkatessani - kreikkalaista "kahvia", sitä liejua!, ei tosiaan juo pirukaan! Turkissa kävin viimeksi 10 vuotta sitten enkä yhtään muista kahvista mitään...

Mutta tosiaan, 1 kg on useimmissa maissa raja jonka alle saa viedä kasviperäisiä peruselintarvikkeita ilman tulleja

Vierailija
4/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä joudu vaikeuksiin.

Turkkilainen kahvikin on kyllä ihan hyvää. Mutta ne vaan valmistaa sen eri tavalla, siis tavallaan kuten pannukahvi eli porot jää kupin pohjalle ja siitä minäkään en pidä koska jos niitä joutuu suuhun niin maistuu kitkerälle. Pitää muistaa juoda vain puoli kuppia. Tosin niiden kahvi on hienojakoista, aivan kuin jauhoa, ei varsinaisesti poroa. Tiedän koska olen Turkista ostanut kotiin tuliaisena niiden kahvia, ja tavallisessa kahvikeittimessä siitä tulee hyvää, itseasiassa tykkään enemmän kuin suomalaisesta parkkihappokahvista josta saa vain vatsan kipeäksi.

Vierailija
5/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koneessa pitää kortti täyttää, että onko sitä tai tätä, niin olette valehdelleet siihen. kai sen tajuaa, että ei ne joka ikisen laukkua sielä ehi tarkistaa. ottavat pistokokeisiin tai läpivalaisun perusteella suurimpia törppöjä kiinni.

matkustakaa miten haluatte, minä matkustan niin kuin haluan.

Vierailija
6/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen katsonut noita erilaisia sarjoja maitten rajoilta. toiset maat ovat ylitarkkoja kaikkien ruoka-aineiden suhteen. ihmiset saa suuria sakkoja ja tuotteet takavarikoidaan, jos koneessa kyselyyn on vastannut "ei ruokia" ja tullissa huomataankin joku tuliaissapuska, jota ei ole käyty tullaamassa.

Vierailija
7/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei vaan ole välttämättä kahvinkeitintä, joten aika sompailua se keittäminen.

Vierailija
8/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itelle kahvi ei niin väliksi ole, mutta matkaseura vaatii sitä.

Vierailija
9/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen katsonut noita erilaisia sarjoja maitten rajoilta. toiset maat ovat ylitarkkoja kaikkien ruoka-aineiden suhteen. ihmiset saa suuria sakkoja ja tuotteet takavarikoidaan, jos koneessa kyselyyn on vastannut "ei ruokia" ja tullissa huomataankin joku tuliaissapuska, jota ei ole käyty tullaamassa.

Onko ne yhtään verrattavissa 250-500 g kahvipussiin?

Mä olen monesti saanut/ tuonut ulkomailta tuliaiseksi kahvia, eikä se ole tuottanut mitään ongelmia.

Tuore- ja meijerituotteet, hedelmät, yrtit, siemenet tms. voi olla ongelmallisia?

Vierailija
10/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tokihan laitat sen kahvin ruumaan, otat termoskannun, suodatinsuppilon ja suodatinpussit myös mukaan. Varmistat, että huoneistohotellissanne on vedenkeittoon sopiva pannu.

Vierailija
11/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alle kilon kahvia voi viedä/tuoda tullitta, isommat määrät on ongelma. Mutta miksi viedä huonoa suomalaista kahvia Turkkiin jossa on omaa, hyvää tuoretta kahvia???

Vierailija
12/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä alle kilon kahvia voi viedä/tuoda tullitta, isommat määrät on ongelma. Mutta miksi viedä huonoa suomalaista kahvia Turkkiin jossa on omaa, hyvää tuoretta kahvia???

sontaa se kahvi, että ei alas mene.

Vierailija
13/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ennen vain raijannut ruokaa/juomaa mukanani.

vissiin sisälukutaito on aika huono, kun sanoin, että matkaseura ei voi olla ilman kahvia ja kun turkissa kahvi ei ole mitenkään hääviä, joten jos haluaa välttää päänsäryn on jotakin sumppia pakko yrittää keitellä. pannuista ja keittimistä en tiiä ja itelle ei oo väliksikään.

sen niistä sarjoista tajusin itsekin, että tuoreet kasvikset, siemenet, eläinperäiset tuotteet jne. on pahempia, mutta periaatteessa, jos maa vaatii ruuan tullaamista, on tullattava KAIKKI ruuat eli makeisista lähtien. mutta saatte nauraa minulle, ihan vapaasti! kysyin tätä siksi, että en halua jonkun naurettavan kahvipaketin tähen jäähä tulliin kyselyihin vastaamaan.

Vierailija
14/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kohkausta pienestä asiasta. Mikä maa vaatii tullaamista, karkkien tuomista omaan käyttöön. Lopeta huonojen sarjojen katselu =)

Vierailija
15/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä vaaditaan KAIKKIEN ruokien tullaamista, oli se sitten mitä tahansa makeisesta siemeniin.

en minä kohkaa mistään, hymy suupielessä täällä lueskelen, että mitä kaikkea saa niskaan tätä kysyessä. aloitusta tehessä tiesin tulevani leimatuksi juntiksi typerykseksi, joka lomalla kulkee termari kainalossa ja kaurapuuropaketti toisessa, mutta siinäkös luulevat! :D

Vierailija
16/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkipua ei ollut havaittavissa viikon aikana, joten ilmeisesti se paikallinen kahvi ajoi asiansa :) Ja oli ihan hyvääkin :)

Vierailija
17/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä vaaditaan KAIKKIEN ruokien tullaamista, oli se sitten mitä tahansa makeisesta siemeniin. en minä kohkaa mistään, hymy suupielessä täällä lueskelen, että mitä kaikkea saa niskaan tätä kysyessä. aloitusta tehessä tiesin tulevani leimatuksi juntiksi typerykseksi, joka lomalla kulkee termari kainalossa ja kaurapuuropaketti toisessa, mutta siinäkös luulevat! :D

karkkien kanssa ilman tullaamista. Kai ne voi tullata jos väkisin haluaa, mutta aivan hullun hommaahan se on ja ei ketään tullissa kiinnosta sun Mariannepussisi.

Vierailija
18/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta esim. Kanada ja USA on todella tarkkoja maataloustuotteiden maahantuonnista, ja siten liki kaikista ruuista. Se liittyy tarttuvien kasvi- ja elaintautien leviamisen estamiseen ymmartaakseni. Mutta mikset voisi tullissa sanoa etta sulla on kahvipaketti, ja jos siita tulee jotain sanomista, antaa sen suosiolla? Nimittain JOS nyt kahvi olisi kiellettya tuoda maahan niin voit olla aivan varma etta siella on koiria jotka on opetettu haistamaan kielletyt tuotteet (esimerkiksi Kanadassa on noin) ja siina on vissi ero onko yrittanyt salakuljettaa jotain maahan vai ei. Lisaksi Turkki on sen verran "sivistysvaltio" -vaikket sita ehka uskokaan - etta ainakin isommissa kaupungeissa loydat varmasti muutakin kuin perinteista "turkkilaista" kahvia kaupoista...

Vierailija
19/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos koneessa pitää kortti täyttää, että onko sitä tai tätä, niin olette valehdelleet siihen. kai sen tajuaa, että ei ne joka ikisen laukkua sielä ehi tarkistaa. ottavat pistokokeisiin tai läpivalaisun perusteella suurimpia törppöjä kiinni.

matkustakaa miten haluatte, minä matkustan niin kuin haluan.

Vierailija
20/20 |
28.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi