Kotitekoinen ruoka säilyy kylmässä VIIKON!
Tiesitkö sitä?
Täällä niin moni aina kyselee, että voiko sitä tai tätä syödä, kun se on tehty toissapäivänä. Jos ruoka on säilytetty oikeaoppisesti kylmässä, niin KYLLÄ VOI!
Kommentit (8)
No mun kotitekoinen janssoninkiusaus kyllä oli homeessä jo 5. päivänä vaikka jääkaapissa olikin.
tai olet säilyttänyt sitä huoneenlämmössä liian pitkään.
ohis
No mun kotitekoinen janssoninkiusaus kyllä
Vierailija - 24.09.11 01:03 (ID 13464608)
oli homeessä jo 5. päivänä vaikka jääkaapissa olikin.
on ollut kyllä vikaa eli esim. jäähdytyksessä ym.
esim. kala- ja jauheliharuoat olisivat jo melkoista riskipeliä, vaikka tuo +1 asteinen lämpötila kaapista löytyisikin (harvalta löytyy). Samoin esim. sienissä tapahtuu sellaisia muutoksia, että en enää viikon vanhaa sienikastiketta söisi.
Joitakin ruokia voi varmaankin turvallisesti syödä viikonkin vanhana, mutta minä ainakin vaadin ruoaltani myös muita ominaisuuksia
no ei voi noin yleistäen sanoa esim. kala- ja jauheliharuoat olisivat jo melkoista riskipeliä, vaikka tuo +1 asteinen lämpötila kaapista löytyisikin (harvalta löytyy). Samoin esim. sienissä tapahtuu sellaisia muutoksia, että en enää viikon vanhaa sienikastiketta söisi.
Joitakin ruokia voi varmaankin turvallisesti syödä viikonkin vanhana, mutta minä ainakin vaadin ruoaltani myös muita ominaisuuksia
mä luin juuri ruokamyrkytyksiä aiheuttavasta Bacillus cereuksesta, joka kestää kuumennustakin, joten enpä söisi viikon vanhaa.
Enkä kyllä näe mitään syytäkään jättää mitään vanhenemaan viikoksi jääkaappiin.
"kypsä ka la ja kypsä jauheliha on ihan eri juttuja kuin raaka ruoka-aine"
no eivät ole. Kaikki niissä olevat mahdolliset taudinaiheuttajat eivät kuole kuumennuksessa, vaan iloisesti lisääntyvät vielä jääkaapissakin.
oli homeessä jo 5. päivänä vaikka jääkaapissa olikin.