Karonkan jatkojen pukukoodi?
Kommentit (13)
Olen ollut juhlavassa hame + paita -yhdistelmässä, enkä mokannut. Itse karonkkaan laitan aina täyspitkän iltapuvun.
Päivällä on väitöstilaisuus, illalla on karonkka, jonne pukeudutaan juhlavaatteisiin (usein pitkiin ja mustiin, riippuu vähän alasta). Jos karonkasta lähdetään jatkoille, niin eikö niille mennä samoissa vaatteissa kuin itse karonkkaan?
Tsekkaa vaatekoodi väittelijältä itseltään.
pitkä puhu, jonka ei tartte olla maahan saakka, mutta jatkoilla sen ei tartte enää olla tumma, vaan voi olla kirkkaitakin värejä.
Ja siis karonkkaan kutsutaan pienempi väitöstyöhön liittyvä porukka ja jatkoille usein enemmän ihmisiä, ja jatkojen jatkot on sitten ne mihin lähdetään jos jonnekin lähdetään.
Päivällä on väitöstilaisuus, illalla on karonkka, jonne pukeudutaan juhlavaatteisiin (usein pitkiin ja mustiin, riippuu vähän alasta). Jos karonkasta lähdetään jatkoille, niin eikö niille mennä samoissa vaatteissa kuin itse karonkkaan?
Karonkkaan ei kutsuta kaikkia, mutta väittelijä järjestää myös n "Karonkan jatkot" jonne kutsutaan isompi porukka. Myös sellaisia, jotka ei niin läheisesti ole kirjan teossa mukana olleet. siellä ei niin tarkka pukukoodi kuin itse karonkassa. Karonkkaan toki pitkää mustaa, jatkoille kai vapaampi hameen pituus..
vain lähimmät kaverit (jos edes niitä), perhe ja tietenkin työyhteisö. Karonkan jatkot alkavat virallisen illallisen jälkeen ja sinne kutsutaan kaikki kaverit serkun kummin kaimasta lähtien. Tarjolla yleensä vain juomaa ja pientä purtavaa, ei illallista kuin itse karonkassa. Toki ne, jotka on kutsuttu karonkaankin ovat juhlatamineissa koko illan.
Päivällä on väitöstilaisuus, illalla on karonkka, jonne pukeudutaan juhlavaatteisiin (usein pitkiin ja mustiin, riippuu vähän alasta). Jos karonkasta lähdetään jatkoille, niin eikö niille mennä samoissa vaatteissa kuin itse karonkkaan? Tsekkaa vaatekoodi väittelijältä itseltään.
vain lähimmät kaverit (jos edes niitä), perhe ja tietenkin työyhteisö. Karonkan jatkot alkavat virallisen illallisen jälkeen ja sinne kutsutaan kaikki kaverit serkun kummin kaimasta lähtien. Tarjolla yleensä vain juomaa ja pientä purtavaa, ei illallista kuin itse karonkassa. Toki ne, jotka on kutsuttu karonkaankin ovat juhlatamineissa koko illan.
ei onneksi todellakaan serkun mummin kaimoja vaan ne, jotka väitöstyöhön yksityisesti liittyivät. Juhlijoita olisi tullut yli 200, mutta ilmoitin, että ei käy edes pienessä mielessä maksaa heidän juhliaan.
Päivällä on väitöstilaisuus, illalla on karonkka, jonne pukeudutaan juhlavaatteisiin (usein pitkiin ja mustiin, riippuu vähän alasta). Jos karonkasta lähdetään jatkoille, niin eikö niille mennä samoissa vaatteissa kuin itse karonkkaan? Tsekkaa vaatekoodi väittelijältä itseltään.
ei onneksi todellakaan serkun mummin kaimoja vaan ne, jotka väitöstyöhön yksityisesti liittyivät. Juhlijoita olisi tullut yli 200, mutta ilmoitin, että ei käy edes pienessä mielessä maksaa heidän juhliaan.
Meidän laitokselta on väitelty jopa ilman koko karonkaa. Tosin se aiheutti aika paljon käytäväpuheita jälkeenpäin. Itse kutsuin jatkoille ystäviäni ja heidän puolisoitaan, jotka eivät olleet millään tavalla mukana väitöskirjaprojektissa. Satun vain viihtymään heidän seurassaan paremmin kuin työkavereiden...
Meidän laitokselta on väitelty jopa ilman koko karonkaa. Tosin se aiheutti aika paljon käytäväpuheita jälkeenpäin. Itse kutsuin jatkoille ystäviäni ja heidän puolisoitaan, jotka eivät olleet millään tavalla mukana väitöskirjaprojektissa. Satun vain viihtymään heidän seurassaan paremmin kuin työkavereiden...
jää se "tieteellinen piiri" aika suppeaksi ja saa omanlaisensa karonkan.
Jos kutsussa ei ole mainittu pukukoodia niin mielestäni vähän vapaampi pukeutuminen kuin karonkkaan. Pitkän puvun kyllä kuitenkin laittaisin koska varsinaisessa karonkasssa olleet ovat kuitenkin juhlavissa täyspitkissä puvuissa. Tumma iltapuku on karonkassa nykyisin ihan hyväksytty, ei tarvitse olla musta (paitsi itse väittelijälle mielestäni kyllä kuuluu musta).
Pukukoodi ilmeisesti vaihtelee aloittain aika paljon. Oon ollut kaksi kertaa karonkassa (ei ollut erillisiä jatkoja vaan kummassakin tapauksessa jakettiin samalla porulla koko ilta pitkälle yöhön asti). Ekalla kerralla olin iltapuvussa ja niin oli kaikki muutkin. Tokalla kerralla laitoin kans iltapuvun ja olin nolona kun kaikilla muilla olikin polvipituiset kesämekot.
Pukukoodi ilmeisesti vaihtelee aloittain aika paljon. Oon ollut kaksi kertaa karonkassa (ei ollut erillisiä jatkoja vaan kummassakin tapauksessa jakettiin samalla porulla koko ilta pitkälle yöhön asti). Ekalla kerralla olin iltapuvussa ja niin oli kaikki muutkin. Tokalla kerralla laitoin kans iltapuvun ja olin nolona kun kaikilla muilla olikin polvipituiset kesämekot.
Kyllä minusta tietyt akateemiset perinteet kuuluu säilyttää ja ainakin varsinaisen karonkan pukukoodi on tumma tai juhlapuku eikä mikään kukkaleninki.
Itse opiskelin luonnontieteitä HY:ssa. Meidän laitoksella porukka piti ison karonkan (kutsuttiin pakolliset työtyypit, läheiset opiskelukaverit + perhe) jota jengi tuki ostamalla illalliskortteja (20-35 e). Jatkot sitten jossain baarissa, sinne ei kutsuttu erikeen vaan sinne tuli karonkkavieraista ne jotka halusivat. Pukuna naisilla iltapuku, tosin kesällä useimmat pitävät lyhyempää (mutta polvet peittävää) juhlamekkoa.
Pitkää, mustaa, vai mitä?