Mitä varten mun tuore kollega yrittää ohjata mua työpaikalla?
Hän on siis ollut talossa nyt viikon päivät ja voi Luoja... Ensinnäkään, hänen asemassaan olevalle ihmiselle ei kuulu olla huolissaan muiden töistä tai muuten kiinnittää niihin sen ihmeempää huomiota. Kunhan tekee omat hommat, se riittää.
No, nyt se on muutaman kerran ohjeistanut mulle milloin mitäkin melkein kädestä pitäen vienyt tekemään jotain, mikä ei 1) ole mun, vaan toisen kollegan homma enkä rupea hyppimään muiden varpaille, 2) kuulu meidän kummankaan huoleksi, koska meillä on omat hommamme kuten kaikilla muillakin.
Ääh, mitä tekisi? Hänet on perehdytetty ja olen itsekin sanonut että ei tarvi huolehtia, kerran jopa pomo joutui puuttumaan hänen sanomisiinsa ja vääntämään rautalangasta, että ei se ole tuon vaan tuon työ ja älä huolehdi yms. En ole kiinnittänyt huomiota tekeekö tällaista myös muille, meitä on parikymmentä tässä työyhteisössä.
Kommentit (8)
Miten suhtautui pomon sanomisiin?
sen enempää mitä ohimennen kuulin kun pomo kuuli mitä hän mulle sanoi. Mulla kun oli ne omat hommani hoidettavana ;)
meidän työpaikalla on yksi, joka aiemmin työskenteli helsingissä (okei, alan arvostetuimmassa työpaikassa noin periaatteessa) ja ainakin muutaman vuoden sitä kesti, kun se kaikille (alemmille, samanarvoisille ja korkeammille) lätisi niitä hki-juutujaan ja opetti, miten asiat tulisi hoitaa ja tehdä (ihan triviaaleja juttuja). kyllä ne siitä ajan saatossa rauhoittuu.
luoda kontaktia muihin ja tuo on hänen tapansa?
Tai jos hänellä on tarve näyttää, että hänkin osaa.
kuinka taitava on, mutta ei oikeasti tarvitsisi puuttua muiden tekemisiin. Todella ärsyttävä tapa joka tapauksessa!
kääk, sait besserwisserin kollegaksi
meidän työpaikalla on yksi, joka aiemmin työskenteli helsingissä (okei, alan arvostetuimmassa työpaikassa noin periaatteessa) ja ainakin muutaman vuoden sitä kesti, kun se kaikille (alemmille, samanarvoisille ja korkeammille) lätisi niitä hki-juutujaan ja opetti, miten asiat tulisi hoitaa ja tehdä (ihan triviaaleja juttuja). kyllä ne siitä ajan saatossa rauhoittuu.
Mutta tuntuu pitävän itseään vähän parempana kuin onkaan...
mutta kuulostaa pelottavalta.
Ei taida olla kaikki inkkarit kanootissa, jos ihminen ylipäätään kehtaa alkaa neuvomaan työkavereitaan työnteossa jos on ollut viikon töissä!
Mitä voit tehdä on ainakin varautua siihen, että jotain ongelmia hänestä voi tulla. Kannattaa suhtautua mahdollisimman neutraalisti ja pitää välimatkaa. Ehkä keskustella aiheesta kollegoiden kanssa ennenkuin hän ehtii liittoutua ja aiheuttaa enemmän harmia.
ja haluaisi tuoda hyvää hyvyyttään uusia ideoita ja ehdotuksia taloon. "uutta verta" niin sanotusti. Mutta ei kuitenkaan ole sosiaalisesti niin kyvykäs, että osaisi ilmaista itseään antamatta vaikutelmaa siitä, että kuvittelee olevansa muita parempi.
Uskon, ärsyttävää varmasti. Mutta yrittäkää ajatella niin, että ihminen tuskin ylemyydentunnettaan tai vittuillakseen käyttäytyy noin. Taustalla on varmasti epävarmuutta ja ehkä sitä sosiaalista kankeutta mikä sitten näyttäytyy viisasteluna.
luoda kontaktia muihin ja tuo on hänen tapansa?
Tai jos hänellä on tarve näyttää, että hänkin osaa.