Yh:t, mitä teette kun olette kuolemanväsyneitä raskaan työpäivän jälkeen?
Tää on ihan kamalaa... Ei jaksaisi kättä nostaa ja olisi polttava tarve päästä päikkäreille. Lapsi vaan on alle 2 v ja ihan pirteä tähän aikaan päivästä kun on hoidossa nukkunut kunnon unet.
Huoh. Huoh. Huoh. Lastenohjelmiinkin vielä vartti :((
Kommentit (22)
kaikki on menny jo :(
Ääh... Kai sitä jossain horroksessa jaksaa kaheksaan asti ja sit vääntäytyä suihkuun ja kaatua sänkyyn :(((
Lapsi kainaloon katsomaan. Ja itse nukuin. Siihen olisin herännyt jos lapsi olisi kainalosta pois lähtenyt.
jos olen kertakaikkiaan niin väsynyt etten mitään jaksa työpäivän jälkeen, lapsi yleensä on siinä samassa huoneessa minun kanssa, en ihan nukkumaan ala mutta tovin lepäilen ja sitten taas jaksaa loppupäivän. töihin menin vasta kun lapsi oli yli kaksivuotias ja silloin kun vielä oltiin kotona nukuinkin usein päiväunet lapsen kanssa jos yö oli mennyt huonosti tms.
No, se siitä, en siis ole yh mutta olen ollut kuolemanväsynyt ja mies ei korvaansa lotkauta sellaselle.
Eiks teillä ole mitään teletappeja tai postimies pate dvd:tä tms?
Meillä ainakin jaksoi rakentaa palikoilla ja samalla katsoa jotain piirrettyä.
aina välillä mutisen vastauksia ja osallistun leikkeihin, auttaa pääsemään pahimmasta väsystä.
Joskus lapsi suostuu köllimään vieressäni ja lukemaan kirjoja.
Näin se meni melkeen joka päivä. Sellaset pienet piristävät 15-30min unet ni jakso sit illalla valvoa vähä myöhempään ja nauttia vielä siitä kuuluisasta omasta ajasta ku lapsi oli nukkumassa.
Tsemppiä ja ymmärryshali :)
Kuulostaa mahdottomalta, kun on kuolemanväsynyt. Mutta toimii. Pakotat itsesi vetämään "tuulipuvun" niskaan, puet lapsen rattaisiin ja ei muuta kuin kävelylle vaikka vaan 20min ja pahin väsy on pois.
teen ruoan, syömme, puuhaamme jotain mielekästä, iltapala, iltapesu, iltasatu, jonka aikana yleensä itse nukun ennen lasta. Aamulla ylös ja uusi päivä samalla kaavalla läpi.
Kirjoitan nettiin jollekin palstalle miten rankkaa minulla on.
Tää mun lapsi ei vaan palikoilla rakentele, vaan kiipeilee sohvalla, tuoleissa, kiipeää jääkaapille(!!), kiipeää vessan vesihanalle jne. Välillä istuu minuutin kattomassa pikku kakkosta (jossa oli muuten tänään tosi tönkkö juontaja).
Kai tästä on vaan selvittävä :( Väsyttää vaan ihan älyttömästi. Tosin niin väsyttää lastakin, hoitoviikon jäljiltä on taas tummat silmänaluset. Tänään nukutaan aikaisin.
ap
Ja vierekkäin sohvalle makaamaan/istumaan. Olen siihen joskus ihan nukahtanutkin.
Tää mun lapsi ei vaan palikoilla rakentele, vaan kiipeilee sohvalla, tuoleissa, kiipeää jääkaapille(!!), kiipeää vessan vesihanalle jne. Välillä istuu minuutin kattomassa pikku kakkosta (jossa oli muuten tänään tosi tönkkö juontaja). Kai tästä on vaan selvittävä :( Väsyttää vaan ihan älyttömästi. Tosin niin väsyttää lastakin, hoitoviikon jäljiltä on taas tummat silmänaluset. Tänään nukutaan aikaisin. ap
tiedän tuon tunteen, mutta meillä ainakin helpotti kun lapsi kasvoi vähän vanhemmaksi nyt 3 vee niin alkoi keskittymään siihen pikkukakkoseenkin ja itse sai hengähdystauon ja silloin kun muksu oli alle 2 vee niin minäkin aina makasin siinä lattialla muka touhuten jotain lapsen kanssa, välillä kommentoin juttuja jne.. ja se aikaisin nukkumaan meneminen auttaa aina. Itse olen ollut koko lapsen elämän ajan yh, välillä on ollut helpompaa ja välillä vaikeampaa mutta hätä keinot keksii. Yleensä minulla siihen pahimpaan väsymykseen riittää muutama minuutti max.15 minsaa paikallaan oloa ja rauhottumista sen jälkeen jaksaa taas ulkoilla ja touhuta.
mutta tiedän kyllä mitä SE väsymys on!
Sain toisen lapsen ensimmäisen ollessa 1v 6kk 1pvä. Sain synnäriltä (TAYS) bakteeritulehduksen jota ei meinattu ensin löytää. Puoli vuotta meni horteessa.
Neuvona voisin antaa, että tuki käynti olohuoneesta muihin huoneisiin niin että pikkumiehen on pakko pysyä samassa tilassa kuin sinä. Kaikki mihin voi kiipeillä (tuolit yms.) toiseen huoneeseen. Ota jokin mukava peitto + tyyny, levitä lattialle ja siihen muksun kanssa. Itse voit torkahdella ja lapsi voi katsoa telkkaria ja vaikka vaeltelisi huoneessa, ei pääse sieltä pois tekemään "tuhmuuksiaan". 15 min unta tekee ihmeitä!!
Kerrankin paikalla ihmisiä, jotka todella tietävät, miten väsynyt sitä voi olla. Että voi ihan oikeasti olla niin tiltissä, että ehdottomasti viisain ratkaisu on sulkea uloskäynnit huoneesta ja tehdä se muuten turvalliseksi, pistää lapselle dvd pyörimään ja yrittää saada siinä itse edes vartin torkut. Joskus varttikin voi muuttaa suunnilleen koko elämän. Tsemppiä, kova väsymys ilman kunnon mahdollisuutta nukkua ikinä on karmea juttu! Etenkin pitkään jatkuessaan.
Terv. nimim. Viimeiset kolme vuotta univajetta, kaksi lasta ja yh
miten tämä muuten onnistuu, kun olohuoneen "oviaukko" on pari-kolme metriä? sohva siihen eteen? :D
Neuvona voisin antaa, että tuki käynti olohuoneesta muihin huoneisiin niin että pikkumiehen on pakko pysyä samassa tilassa kuin sinä.
Ja tosi hauska varmaan väsyttää ittensä uudestaan siirtämäll kaikki tuolit ym. takaisin paikoilleen...
tai varapappa -toimintaa.
Joka paikkakunnalla on liian yksinäisiä, (lapsen)lapsettomia, enrgisiä ihmisiä, joilla sydän paikallaan ja silti syli tyhjänä lapsista. Esim. Omat lapsenlapset asuvat ulkomailla.
Varamummu -toiminta on vapaaehtoistyötä ja yksinhuoltajille ilmaista. Eikä siihen kuulu uskonnon tuputtaminen. Vaan aito kiva puuhastelu lapsen kanssa. Molemminpuolinen ilo.
Aina on maailmassa ollut tätejä ja mummuja, jotka auttavat äitejä väsymyksen hetkellä. Nykymaailmassa heitä vaan täytyy osata etsiä oikeasta paikasta.
Olen surullinen siitä, etteivät ihmiset tiedä, miten paljon kaikkea hyvää elämäänsä voi saada kristittyjen, elämänkokemusta omaavien mummujen kautta.
Mummupoweria tarvitaan!
mielikuvitusta on lupa käyttää ja kuka sanoo että tavarat pitää heti siirtää takaisin paikoilleen.
Silloin kun on riittävän väsynyt ei tavaroiden järjestyksellä ole niin väliä, vaan sillä että itse saa sen verran lepoa, että jaksaa taas panostaa siihen jälkikasvuun. Priorisointia + järkeä saa ja pitää käyttää.
Mutta paras tapa saada rauha on antaa joku oma tavarani tutkittavaksi. Vanha cd soitin, kasa paplareita, työpaikan kulku kortti. Näillä on pari kertaa pärjätty pikku 2 asti.