Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Automaattivaihteinen auto! Kokemuksia????

Vierailija
23.09.2011 |

Tarvitsen auton ja olen niin huono vaihteiden kanssa! Ajattelin ostaa käytetyn automaattivaihteisen. Onko jollain kokemuksia? Kiitos!!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kokemusta siinä pitää olla, että osaa painaa jarrua ja kaasua?

Minulla on ollut auto 22 vuotta ja viisi autoa. Vain ensimmäinen oli manuaali.

Vierailija
2/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ihana helppo ajaa ruuhkassa... En aja enää manuaalisella. En keksi mitään negaa sulle kerrottavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaatti. En vaihtaisi enää ikinä manuaaliin. On se niin helppoa, senkun ajaa vaan ei tartte koko ajan ropeltaa jotain. Kaasulla ja jarrulla pärjää:D

Vierailija
4/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä kokemusta siinä pitää olla, että osaa painaa jarrua ja kaasua? Minulla on ollut auto 22 vuotta ja viisi autoa. Vain ensimmäinen oli manuaali.

kehittely on hiukkasen huimaa noista ajoista, joten kokemuksesi ei kelpaa

t. tyytäväinen automaattiajaja

Vierailija
5/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaatti. En vaihtaisi enää ikinä manuaaliin. On se niin helppoa, senkun ajaa vaan ei tartte koko ajan ropeltaa jotain. Kaasulla ja jarrulla pärjää:D

Vierailija
6/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on vain niin ihqu! Etenkin jos paljon kaupunkiajoa, ruuhka-ajoa tms. On se maantielläkin kiva.

Mutta niissä on kauhiasti eroja, Volkkarin automaatista pidän, mutta toyotan en, koska se oli hellälläkin kaasulla töks töks töks

nimin. 20v automaattivaihteisilla hurrutellut 20-30t km vuodessa

Vierailija
7/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vähän arka kuski, kun olin ajokortin saamisen jälkeen 10 v ajamatta. sitten ostin aut.vaiht.auton ja aloin ajamaan. auto ei sammu vahingossa, vaihteiden käytön sijasta voi keskittyä liikenteeseen, ei nykytä jne. olen tosi tyytyväinen (honda jazz).

Vierailija
8/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla huono vaihteiden kanssa, mutta itse ajan automaatilla ja helppoa on. Parisen viikkoa yrittää hamuilla vaihdekeppiä ja kytkintä, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.

Tosin jos vaihdelaatikkoon tulee joku vika niin korjaus taitaa olla automaatille kalliimpaa, mutta kyllä vaihderemontti manuaaliinkin varmaan ihan kivasti maksaa.

9/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, että automaatti on etenkin kaupungissa ruuhka-aikana ehkä miellyttävämpi ajaa. Tämä tietysti makuasia!

Manuaalivaihteistakin varmasti oppisit ajamaan ilman ongelmia kun vaan ajelisit tapreeksi=)

Polttoaineen kulutus on yleensä automaateissa hieman korkeampi kuin manuaaleissa. Uudemmissa autoissa kuitenkin myös automaattivaihteisen kulutus on suht alhainen.

En oikein osaa muuten vastata kun en tiedä, millaisia kokemuksia kaipaat.

Vierailija
10/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut muuten mäkään en vaihtais enää takas manuaaliin! Ihan kuin vaihtais karkkikaupasta karapuuroon tai sisäfileestä maksalaatikkoon :)

Vierailija
11/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa juoda kaffea ja puhua puhelimeen kun ei tarvi vaihtaa vaihteita..

Ei mutta oikeasti on ihan mahtava juttu, kyllä se totuttelua vaatii mutta kun pääset jyvälle niin et vaihda pois enää ikinä

Vierailija
12/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua puhelimeen kun ei tarvi vaihtaa vaihteita..

Eihän puhelimeen puhumiseen mitään kättä tarvita, kun käytät toki handsfreetä. Muutenhan se olisi laitonta....

Vierailija
13/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhua puhelimeen kun ei tarvi vaihtaa vaihteita..

Eihän puhelimeen puhumiseen mitään kättä tarvita, kun käytät toki handsfreetä. Muutenhan se olisi laitonta....

en tarvitse handsfreetä koska ajan automaatilla.

Toki se on laitonta -so what?

Vierailija
14/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä sitten uskallan ostaa sellaisen! Olen huono vaihtelemaan vaihteita ja auto töksyttää turhan usein, se on noloa.

t. ap

Vierailija
15/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatti on aivan ihana!

Vierailija
16/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki se on laitonta -so what?

No katsos kuin toisilla menee lapsellinen kapinointihenki jo murrosiän jälkeen pois.

Vierailija
17/17 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samahan se on kummalla ajaa.

Automaatti töksähtelee mulla enemmän kun manuaali, mutta onhan se kätevää kun jää yksi käsi vapaana että voi vaikka juoda siinä samalla vaikka aamukahvit :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan