Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kanssa Pietariin?

Vierailija
23.09.2011 |

Mitä mieltä olette, onko Pietariin turvallista matkustaa lasten kanssa? Lähtisimme viikonloppumatkalle Allegrolla.

Kannattaako ottaa ylimääräisiä rokotteita lyhyelle matkalle? Meillä on kaikilla rokotusohjelmaan kuuluvat rokotukset kunnossa, mutta ei muita.

Onko kellään kokemuksia Pietarin-matkasta lasten kanssa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö eläintarhaan älkääkä juoko hanavettä. Pietari on mahtava kaupunki, pitäkää hauskaa!

Vierailija
2/4 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa tulee käveltyä paljon. Metropysäkit on harvassa ja teillä kaahataan ihan hulluna (vaikka olis millainen liikenneruuhka, kaistoista katsos kun ei siellä välitetä). Eli ehkä joo, jos lapset on vähän isompia, jaksaa kävellä ja osaavat olla tosi varovaisia liikenteessä. Siellä saa oikeesti henkensä uhalla ylittää kadut vaikka olis suojatie ja vihreä valo (toki Suomessakin on näin, mutta liikennemäärät on ihan erilaisia).

Täytyy myös pitää huoli, että lapset ei vahingossakaan niele yhtään kraanavettä. Aikuisellekin tämän muistaminen on aika vaikeaa. Muutenkin pitää olla todella tarkka sen kanssa, mitä syö. Ei jääpaloja, ei majoneesia jne. Siellä saa vatsavaivoja tosi helposti ja voin sanoa, että jättiläispaskatin kanssa ei ole kiva matkustaa esim junalle ja junalla kotiin.

Ottaisin itse hepatiittirokotuksen Pietariin ehdottomasti, jos mulla ei olis niitä jo.

Käyn Pietarissa joka vuosi, puhun venäjää ja rakastan sitä kaupunkia, mutta osaan silti kertoa mitä kannattaa ottaa huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään tähän vielä, että lasten kanssa voisi harkita myös laivamatkaa, jos ette asu helposti itäradan varressa vaan pääkaupunkiseudulla ettekä käy liian usein laivalla.

Pietarissa tulee käveltyä paljon. Metropysäkit on harvassa ja teillä kaahataan ihan hulluna (vaikka olis millainen liikenneruuhka, kaistoista katsos kun ei siellä välitetä). Eli ehkä joo, jos lapset on vähän isompia, jaksaa kävellä ja osaavat olla tosi varovaisia liikenteessä. Siellä saa oikeesti henkensä uhalla ylittää kadut vaikka olis suojatie ja vihreä valo (toki Suomessakin on näin, mutta liikennemäärät on ihan erilaisia). Täytyy myös pitää huoli, että lapset ei vahingossakaan niele yhtään kraanavettä. Aikuisellekin tämän muistaminen on aika vaikeaa. Muutenkin pitää olla todella tarkka sen kanssa, mitä syö. Ei jääpaloja, ei majoneesia jne. Siellä saa vatsavaivoja tosi helposti ja voin sanoa, että jättiläispaskatin kanssa ei ole kiva matkustaa esim junalle ja junalla kotiin. Ottaisin itse hepatiittirokotuksen Pietariin ehdottomasti, jos mulla ei olis niitä jo. Käyn Pietarissa joka vuosi, puhun venäjää ja rakastan sitä kaupunkia, mutta osaan silti kertoa mitä kannattaa ottaa huomioon.

Vierailija
4/4 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaupunki ei ole mitenkään lapsiystävällinen. Ja juurikin niistä syistä, mitä yksi vastaajista jo kuvasikin.

Pietarissa ei näy lapsia, vanhemmat eivät tuo lapsiaan sinne vaan heidät pidetään asuinalueilla isovanhempien hoivissa.

Olen työni puolesta juossut Pietarissa kymmeniä kertoja ja olen nähnyt pieniä lapsia alle 5. Liikenne on hirveä, siis todella kammottava. Tien ylitys on aikuisillekin aina oma suorituksensa, saati sitten pienten lasten kanssa.

Taksit (kannattaa varata ennakkoon joku luotettava) ajavat kuin heikkopäiset. Julkinen liikenne yleensä toimii hyvin, mutta ei sielläkään ole mukavaa lasten kanssa.

Kuten tuossa mainittiin, ruokailu on oma kuvionsa. Saa olla todella tarkkana. Myöskään paikallinen ruoka ei ole useimpien lasten mieleen. Mäkkäri siellä on, mutta niitä majoja ja salaatteja ja jääpaloja on siellä vaikea vältellä.

Kaunis ja upea kaupunki, mutta aikuisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi