Miehen viesti facessa kiehuttaa! Turhaanko?
Mieheni on työssä jossa on kotoa pois puolet kuusta. Asuu silloin työpaikallaan (työ päivystysluonteista).
Kotoa pois ollessaan mies urheilee paljon, rullaluistelee, pyöräilee, käy kuntosalilla jne... ja hän on kieltämättä aika hyvässä kunnossa.
Urheilee myös kotona ollessaan.
Nyt mieheni oli facessa laittanut entiselle työkaverilleen (nainen) viestin jossa kehui: hienossa kunnossa näytit olevan. ja samalla mies kertoi kuinka arvostaa sitä koska tietää kuinka vaikeaa se tällä iällä on (40v).
Voi oksetus sanon minä. Saa kyllä mies illalla kuulla kunniansa.
Tämä nainen on lapseton, avioliitossa ja päivätöissä. Siihen mahtuu hienosti kyllä urheilu.
Minä olen 200 päivää vuodesta yksin lasten (ja kahden koiran) kanssa, käyn töissä 40 tuntia viikko ja siihen päälle avoimessa yliopistossa opiskelu. En todellakaan ehdi urheilla tässä yhtälössä muuta kuin koirien lenkit. En ole lihava vaan ihan näpsäkässä kunnossa oleva nainen, 166cm ja 55kg.
Mutta koskaan en ole kuullut että mies arvostaisi puurtamistani.
Ja nyt hän hehkuttaa toiselle naiselle kuinka arvostaa kun tämä nainen on pystynyt pitämään itsensä hyvässä ja lihaksikkaassa kunnossa.
Hei haloo.... Otanko kiukkua nyt ihan turhaan?
Mulle jotenkin pläjähti miehestä vasten kasvoja mieleen joku ällö-bodari joka arvostaa vaan tiukkoja lihaksia ja kovaa reenaamista. Muulla elämällä mitään väliä...
Kommentit (45)
kovin fiksu miehesi vaikka kuinka pitää itsestään huolta...
Jos oma miehesi tekisi vastaavaa ei tuntuisi missään? Hän on katselemalla katsellut jonkun vanhan työkaverinsa kroppaa ja kehuu sitä julkisesti...
Haloo!!!!
Jos oma miehesi tekisi vastaavaa ei tuntuisi missään? Hän on katselemalla katsellut jonkun vanhan työkaverinsa kroppaa ja kehuu sitä julkisesti...
Haloo!!!!
kun ei niitten ukot ole huolinu niitä kavereiksi fb:ssä ;)
t. lähes 50 v huippukunnossa oleva 5 lapsen työssäkäyvä äiti
Kylmä totuus on se, että urheilijat vain pysyvät paremmassa kuosissa ja nuorekkaina.
Itse olen ikäni urheillut ja ollut valmennusringeissä ja ihan järjestään minua pidetään 10 v nuorempana kuin olen. Eilen viimeksi yksi puolituttu nainen hämmästyi ikääni kun sivusimme sitä keskusteluissa.
Olen myös kuullut tämän usean miehen suusta. En silti kuvittele hetkeäkään, että he olisivat minusta millään tavoin kiinnostuneita; kyse on puhtaasta kohteliaisuudesta.
että hoikka ja hyvässä fyysisessä kunnossa oleva ihminen näyttää nuoremmalta. AP:n aloituksessa nyt onkin kyse siitä että jos mies ihailee (edes viattomasti) hyväkuntoisia ihmisiä, niin hänen (miehen) tulisi järjestää asiansa silleen että vaimonsakin pääsee käymään enemmän punttisalilla ja juoksulenkeillä jne. Tai muuttaa ajatusmaailmaansa niin että vaimonsa se vasta supernainen onkin. Hoitaa puolen aikaa kuusta yksin kodin ja lapset ja siitä huolimatta käy urheilemassa aina kun mahdollista.
Miehen kommentti ei liity ap:en mitenkään, ja silti viitsii siitä loukkaantua. Taitaa vaan olla mustasukkainen.
Minua kyllä ottaisi päähän ja rankasti,jos mies tekisi noin. Mut olenkin ap:n tapaan mustis ja ylireagoin;) enkä ihan oikeasti usko et suurin osa täälläkään ihan olankohautuksella suhtautuisi, jos mies osoittaisi tuollaista huomiota jollekin toiselle naiselle mutta ei omalle puolisolle koskaan.
niin epäsexyä että. Sellaiset naiset, jotka eivät ole varmoja itsestää eivät myöskään osaa nauttia seksistä.
kyllä ensimmäinen kehujen kohde tulee olla oma vaimo (toki puolin ja toisin)
ja kertoo, mitä mies arvostaa (jo hänen oma ajankäyttönsä kertoo että hän arvostaa liikuntaa ja hyvää fyysistä kuntoa, joten se ei liene AP:lle kuitenkaan yllätys)
Mun ei tulisi mieleenikään kieltää edes ajatuksissa mun miestäni käymästä mun facebook-sivuilla tai vaikkapa lukemassa sähköposteja. Vaikka kehuskelenkin joskus muita miehiä ja lähetän ystävällisiä viestejä - saahan mulla olla miehiäkin ystävinä ja hulluahan olisi, jos ei voisi kirjoittaa muuta kuin asiatekstiä.
Vasta sunlaiset ihmiset, jotka pitävät parisuhteen avoimuutta kyyläämisenä, tekevät sen, että ihmiset alkaa sairaasti pitää kiinni "omasta yksityisyydestä" ja sen kautta nauttia melkeinpä siitä, että voi pitää yllä lukuisia salaisia identiteettejä.
Pysyisit vanhanapiikana.
Ensinnäkin miten tiedät miehesi Naamassa lähettämistä viesteistä, onko hän näyttänyt ne sulle vai käytkö siellä kyyläämässä? Toisekseen, mitä se sinulta pois on, jos joku on hyvässä kunnossa ja sitä kehutaan? Minulla on 3 lasta, teen enemmän viikkotunteja kuin sinä (myös viikonloppuisin ja iltaisin), mies on 3-4 kuukautta putkeen poissa kotoa ja silti saan sen liikunnankin mahdutettua aikatauluun. En silti kaipaa mieheltä erityisiä huomionosoituksia "puurtamisestani".
Minusta tuo ei ole huomaavaista käytöstä vaimoa kohtaan, millään mittapuulla.
Mies saa ihan vapaasti ihailla tuota naista (ja vaikka muita miehiä), mutta miksi se pitää tehdä julkisesti? Kyllä minä ulkopuolisena ihmettelisin, jos jonkun mies kehuisi naamakirjassa vieraita naisia, varsinkin ulkomuodosta.
Asiaan ei millään lailla liity vaimon oma ulkonäkö tai itsetunto.
niin epäsexyä että. Sellaiset naiset, jotka eivät ole varmoja itsestää eivät myöskään osaa nauttia seksistä.
kyllä ensimmäinen kehujen kohde tulee olla oma vaimo (toki puolin ja toisin)
Jos vaimoa ei voi kehua asiassa X, silloinko ei saa kehua ketään asiassa X? Jos vaimoa kehuu asiassa Y, saako kehua toista asiassa X? Pitääkö kehu vaimolle tulla aina ajallisesti ennen kuin kehu jollekin toiselle? Pidetäänkö kehuista jotain kirjaa, jotta vaimo saa varmasti yhtä monta kehua/kohteliaisuutta kuin kaikki muut ihmiset yhteensä?
Kiva että joku oli osannut lukea rivien välistä mitä ajoin takaa.
En ole mustasukkainen vaan turhautunut!!
Hienoa että mies osaa antaa palautetta... mutta
Olen aina luullut että mieheni ei ole sen tyyppinen että kehuu enkä ole kehuja ja kiitosta odotellut vaikka pääasiassa hoidan lapset, kodin, opiskelen ja olen paljon yksin.
Mutta nyt kun luin kuinka mies osaakin antaa hyvää palautetta muille naisille niin tuli ajatus että voisi sitä joskus kotiinkin päin antaa...
Itsellä se johtuis varmaan just siitä, että olis aihetta kehua vaimoaankin, mutta kehut menee toisille. jos kehuisi myös minua (siis aiheesta) niin ei se sitten häiritsisi jos kehuisi muitakin. nää asiat ei o koskaan mustavalkoisia, vaikka ei mitään ylitsepääsemättömiä olekaan.
olet miehelle vähän itsestäänselvyys ja siksi ei tajua kehua.
piikittelevät toisiaan??? Kyllä minusta ap ihan aiheesta kiukustuu!! On todella loukkaavaa se että huolehtii itsestään, lapsistaan, koirista, kodista, työstä, opiskelusta- ja mies huolehtii ensisijaisesti työstä ja itsestään ja kehuu muita! Tuo kehu olisi ihan ok jos ap;n facebook-sivulla olisi edes yksi vastaavanlainen kehu hänen mieheltään. Minusta ei ole ollenkaan ok että mies pitää vaimoaan itsestäänselvänä kodin ja lasten huoltajana, ja jakelee myönteiset huomionsa ihan toisiin osoitteisiin. Minusta törkeää ja vaimoa aliarvostavaa. ja loukkaavaa. Mutta jos teistä muista on ok olla nöyrä, ylipäätään miehestä kiitollinen kodinkone, niin se on teidän ilonne sitten. mä pahoitin ap.n puolesta mieleni, ehkä siksi, että exäni jaksoi olla aina tosi mukava ja arvostaa naisia, mutta kotona oli täysi paska. joku vamma sekin on. Sittemmin olen tavannut muita, joille koti on kaikki kaikessa, ja se mikä kotoa yli jää jaellaan sitten muille.
Onneksi mieheni ei vielä ole hoksannut eikä omien sanojensa mukaan jaksanutkaan liittyä naamakirjan jäseneksi. Itse liityin monta vuotta sitten ja käyn katsomassa noin pari kertaa kuussa mutta en itse kirjoita mitään. En jaksa. Liian monimutkainen systeemi ja jotenkin niin keskenkasvuista hommaa valtaosin.
ANnoin miehelleni omat tunnarit, mutta ei ole jaksanut käydä hänkään katsomassa mitään siellä. Siispä tätä taustaamme vasten ihmettelen, miksi siellä jotkut nelikymppiset jaksaa roikkua?!? Korreloi kyllä mielestäni vähintäänkin ylisosiaaliseen persoonaan.
mutta mun mielestä miehen puolelta lapsellista käytöstä, siis sitä naista kohtaan. Musta ois jotenkin kiusallista, kun joku ex-duunikaveri tulis kommentoimaan jotain tommoista (ja joo, olen urheilija) mun seinälle... "Näytät olevan hyvässä kunnossa" ja blaa blaa. Ois noloa ja saattaisin jopa poistaa. Ja vaikka mun mies ei ole mitenkään mustasukkainen, niin ihan jo kunnioituksesta häntäkin kohtaan harkitsisin poistamista. Onhan tuossa ehkä vähän turhan imarteleva sävy, siis seinälle laitettavaksi ja kaikkien nähtäville. Inboxiin laitettuna olisin ilahtuneempi. :)