Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

saako museoiduilla autoilla ajella ympäri vuoden?

Vierailija
23.09.2011 |

ja mitä se museoiminen tarkoittaa käytännössä? Onko siihen jotain vaatimuksia,es. tietyn ikäinen auto tai jotain muuta?

Kommentit (15)

Vierailija
2/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ...JFG!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä museoimisessa,onko sitten jotain erityisoikeuksia tai rajoituksia?

Vierailija
4/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on linkkejä. Lue sieltä. Ei jaksa selostaa

Vierailija
5/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museorekisteröidyllä/-vakuutetulla ajoneuvolla saa ajaa ympäri vuoden, mutta ajopäivät on rajattu kolmeenkymmeneen (30) vuodessa, näistä täytyy pitää vapaamuotoista ajopäiväkirjaa.



Auton kyseessäollessa ikä täytyy olla vähintään 25 vuotta ja kunto alkuperäinen. Moottoripyörästä minulla ei ole tietoa. Museoajoneuvot on vapautettu vuotuisista ajoneuvoveroista ja mahdollisista käyttövoimamaksuista.



Kun ajoneuvo museokatsastetaan, paikalla on museotarkastaja (vaimikäsenytoli), joka toteaa ajoneuvon täyttävän museoajoneuvolle asetetut vaatimukset ja sen, että auto vastaa alkuperäiskuntoista sen merkin ja vuosimallin edustajaa.

Vierailija
6/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museorekisteröidyllä/-vakuutetulla ajoneuvolla saa ajaa ympäri vuoden, mutta ajopäivät on rajattu kolmeenkymmeneen (30) vuodessa, näistä täytyy pitää vapaamuotoista ajopäiväkirjaa.

Auton kyseessäollessa ikä täytyy olla vähintään 25 vuotta ja kunto alkuperäinen. Moottoripyörästä minulla ei ole tietoa. Museoajoneuvot on vapautettu vuotuisista ajoneuvoveroista ja mahdollisista käyttövoimamaksuista.

Kun ajoneuvo museokatsastetaan, paikalla on museotarkastaja (vaimikäsenytoli), joka toteaa ajoneuvon täyttävän museoajoneuvolle asetetut vaatimukset ja sen, että auto vastaa alkuperäiskuntoista sen merkin ja vuosimallin edustajaa.

Museoajoneuvovakuutushan on sitten sikahalpa, johtuen vähistä ajopäivistä. Lisäksi taisi olla vapautus talvirengaspakosta, mutta en ole varma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tajusin idean,ja senkin miksi niitä vanhoja autoja näkyy vaan kesällä:D

Vierailija
8/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tajusin idean,ja senkin miksi niitä vanhoja autoja näkyy vaan kesällä:D


"toimii" Suomen talvessa vaikka ei oliskaan museokatsastettu..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tajusin idean,ja senkin miksi niitä vanhoja autoja näkyy vaan kesällä:D


"toimii" Suomen talvessa vaikka ei oliskaan museokatsastettu..

mulla kun ei muihin ole ennen ollut varaa,mut nyt ei niihinkään.

Vierailija
10/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tajusin idean,ja senkin miksi niitä vanhoja autoja näkyy vaan kesällä:D


"toimii" Suomen talvessa vaikka ei oliskaan museokatsastettu..

On sitä talvisin ennenkin ajettu, joskus tuntuu, että varmempia kulkupelejä talvella ne wanhat autot on.

Hox: jos jollekkin jäi epäselväksi, niin tuota kolmeakymmentä päiväähän ei ole pakko käyttää putkeen, vaan ajaa vaikka parina päivänä kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Hox: jos jollekkin jäi epäselväksi, niin tuota kolmeakymmentä päiväähän ei ole pakko käyttää putkeen, vaan ajaa vaikka parina päivänä kuukaudessa.

Kukapa sitä haluaisi hienoa museoautoaan suolapaskassa pilatakkaan, joten tämä lienee suurempi syy talvikäytön vähyyteen.

Vierailija
12/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Hox: jos jollekkin jäi epäselväksi, niin tuota kolmeakymmentä päiväähän ei ole pakko käyttää putkeen, vaan ajaa vaikka parina päivänä kuukaudessa.

Kukapa sitä haluaisi hienoa museoautoaan suolapaskassa pilatakkaan, joten tämä lienee suurempi syy talvikäytön vähyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen, että auto on museokamaa, tarvitse tarkoittaa sitä, että tulpatkin ovat samaa vuosikertaa. ;)

Vierailija
14/15 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuperäiskunnossa muttei tietenkään 30v vanhoilla osilla



toimii ne talvessa mutta ajaminen on hirveää. ikkunat huurustuu yms ihan kiva joskus kokeilla niin huomaa kuinka kehittyneitä nykyautot onkaan





Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
24.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Lapissa silloisilla uusilla eli nykyisillä museoautoilla.



Ihan hyvin tarkeni, ja kyllä ne kulkivat. Varsinkin Lada oli suosittu kulkupeli, ei vain hintansa vaan myöskin talvikäytön vuoksi. Oli vissiin Siperiaa varten valmistettuja.



Museoautot ovat yleensä enemmän vapaa-ajan harrastus kuin varsinainen kulkuneuvo. Siksi niitä käytetään enemmän loma-aikaan, ja sitä useimmilla työssäkäyvillä on kesäisin.