Narttukoiran virtsankarkailusta...
5 vuotias narttukoirani on tenhnyt tätä joskus juoksun aikana, muttan nyt on juoksusta jo 3 kk.
Viikon aikana oon huomannu 3 kertaa pissatippoja ja pieniä lätäköitä ympäri kämppää, mistä vois johuta? Onko muilla ollu vastaavaa?
Koira pääsee pihalle/lenkille vähintään 3 kertaa päivässä, yhteensä vähintään 1½ tuntia päivässä...
Kommentit (3)
hormonihäiriöltä juoksun jälkeen. Käy toki lääkärillä näyttämässä, saattaa olla että korjaantuu nopsakkaan estrogeenikuurilla.
käykää lääkärissä.
Mulla on sakuja, ja kerran on sakunartulla ollut juoksusta 15 kk, ja se alkoi pissailla sisälle, vaikka oli normaalisti todella tarkka tyttö. Sai hormonipiikin ja vaiva loppui siihen. Teillä ei nyt varmaan ole siitä kyse, vaan pissatulehdus voisi olla mahdollinen.
Toisella kerralla nuori uros ei millään oppinut sisäsiistiksi, ja diabetes löytyi. Piti lopulta lopettaa :(
Diabeteksen takiako lopetettiin, vai oliko muutakin taustalla?
Arvelen kans että vois olla joku hormonihäiriö kyseessä, viime juoksut on vähä viivästyny ja niitä on saanu odotella melkeinpä pari kuukautta odotetun alkamisen jälkeen...
Voiko syöpä oireilla näin? Vaikka kohdussa tai virtsasysteemissä?
No, selviääpäs visiitillä! Tällänen nyt vielä puuttuuki allergioiden ja kroonisten tassu- ja korvatulehdusten liskukkeeksi!
käykää lääkärissä.
Mulla on sakuja, ja kerran on sakunartulla ollut juoksusta 15 kk, ja se alkoi pissailla sisälle, vaikka oli normaalisti todella tarkka tyttö. Sai hormonipiikin ja vaiva loppui siihen. Teillä ei nyt varmaan ole siitä kyse, vaan pissatulehdus voisi olla mahdollinen.
Toisella kerralla nuori uros ei millään oppinut sisäsiistiksi, ja diabetes löytyi. Piti lopulta lopettaa :(