Käyttekö nyt syksyllä mökillä? Mitä tekemistä siellä on?
Mua ei millään saa lähtemään mökille kun alkaa olla pimeetä ja sateista. Jotenkin on mukavampaa ja turvallisemman oloista kotona, missä on ihmisiä lähellä ja valaistut väylät.
Kommentit (38)
Mua ei sais tuonne kirveelläkään syyspimeässä. Siis mitä muuta teette kun saunotte ja tuijotatte takkaa?
ronttaan aurinkotuolin, makuupussin, kunnon pipon laiturille ja vaikka minttu-kaakaota termariin.
Kunhan kävellään metsässä. Tykkään tehdä halkoja, sienestää ja kalastaa. TUULASTAA iltaisin. Saunotaan ainakin 4 tuntia päivässä. Pelataan lautapelejä. Perataan rantaa, kun vesi on matalalla. Bongataan lintuja. Tehdään palapelia.
sulle on varmaan turha ryhtyä selittämään mitä me mökillä tehdään. Mutta ei ole kyllä ikinä tullut aika pitkäksi. Saa tehdä tai olla tekemättä mitä haluaa.
Ja - hyi helvata - kuulostat ihmiseltä, jota en mökille käymään haluaisikaan (saatoit ehkä jo arvata, että vessakin on ulkona).
Mua ei sais tuonne kirveelläkään syyspimeässä. Siis mitä muuta teette kun saunotte ja tuijotatte takkaa?
Laitellaan mökkiä talvikuntoon. Keitellään kaffetta ja syödään pullaa, tölkkihernaria ja makkaraa. Saunotaan ja käydään uimassa mökkilammessa, jääkylmä vesi on ihanaa!
Kuunnellaan sateen ropinaa. Pelataan korttia.
Saunottiin, istuttiin takkatulen loimussa, syötiin hyvin, pelattiin lautapelejä, katsottiin leffoja peiton alta ja muhinoitiin. Lasten ollessa ihan pieniä (vauva ja yksivuotias) käytiin vielä syksyisin mökillä koska lapset nukkuivat paljon ja elämä oli siinä mielessä verkkaisaa..mutta nyt kun lapset on leikki-ikäisiä ja koululaisia ei tee enää mieli lähteä..siellä ei vaan ole lapsille tekemistä. Ehkä kerran syksyyn käydään repimässä hermojamme siellä. Ehkä sitten taas kaksin päästään kun lapset kasvaa.
meidän mökillä olemisessa on nimenomaan se viehätys, että siellä ei ole sähköä (tai no, nyt on aurinkosähkö, joka riittää sähkövaloihin ja kännykän lataamiseen) ja juoksevaa vettä. Aika iso osa päivästä menee kaikenlaisiin askareisiin, loppupäivä lööbaillaan ja vaikka pelataan jotain.
En pääse käymään kovin usein mökillä tässä elämäntilanteessa, ehkä tulevaisuudessa. Kyse on lapsuudenperheeni mökistä.
Terv. toinen "alkeellisissa" mökkioloissa viihtyvä.
lämmitetään takkaa, sienestetään, tehdäänhyvää ruokaa, haravoidaan, saunotaan pitkään jne
laitetaan mökkiä talviteloille jne
joka viihtyy syksyllä noilla mukavuuksettomilla mökeillä. Mua ei ainakaan sais sellaiselle kahden kouluikäisen kanssa.
ei kai siitä erikseen pidä mainita
paljussa terassilla miehen kanssa.
seksiä, viinaa ja grillausta. Siis samaa kuin kesällä.
paljon lapsetonta porukkaa. En ole ennen ajatellutkaan.
joka viihtyy syksyllä noilla mukavuuksettomilla mökeillä. Mua ei ainakaan sais sellaiselle kahden kouluikäisen kanssa.
Lapset (leikki-ikäinen ja taapero) tykkäävät kun saavat olla paljon ulkona. Kotona kerrostalossa ulkoilu on aina sellainen varsinainen ohjelmanumero, mutta mökillä kynnys ulkoiluun on huomattavasti matalampi :)
Syksyisin marjastetaan ja sienestetään sekä laitellaan mökkiä pikkuhiljaa talviteloille. Muutoin ollaan kun kotonakin, luetaan ja katsellaan telkkaria. Ja tietysti saunotaan pitkän kaavan mukaan.
tehdään syysistutukset, tyhjennetään kompostit ja käännetään, laitetaan katteet kasveille, kaivetaan uudet istutuspaikat, kerätään risut, poltetaan kokko, huolletaan työkalut, lamput ja moottorit jne.
En tajua nyt ollenkaan mitä tarkoitat, onko ne sisällä telkkaria ja tietokonetta naputtamassa syksyisin kotona vai?
paljon lapsetonta porukkaa. En ole ennen ajatellutkaan.
Miten niin, onko sauna,seksi,viina ja grillaus vanhemmilta kielletty?
saareen, merelle, ilman sähköjä ja juoksevaa vettä. Syksyistä tunnelmaa merellä ei voita mikään! Tuli takassa, maailman parhaat, suolaiset löylyt saunassa ja kaikin puolin rento tunnelma. Oih. Rupesin odottamaan viikonloppua!