MIKSI ihmiset EI USKO jos niille sanoo että mulla ei nyt mee hyvin?
Miksi ne vaan sanoo että no kyllä se siitä kun alat ajattelemaan eri tavalla, tai että eihän nyt teillä tollasta voi olla.
Mikä siinä on niin vaikeeta käsittää jos toinen sanoo että näin on nyt asiat mitä mä teen, niin toinen sanoo että sä vaan kuvittelet. ??????????
Kommentit (21)
...kun et kerro millaisista vaikeuksista olet puhunut kun ihmiset eivät ota uskoakseen. Että onko uskottavaa ulkopuoliselle...
Ihmisten on vaikea joskus ottaa vastaan toisen ongelmia, ja ne pyritään selittämään pois ihan vaistomaisesti juuri jollain "no ei se nyt varmaan noin synkkää oikeasti ole" (ja sen jälkeen itse voi olla rauhallisella mielellä).
Voi myös olla että juttusi kuulostavat siltä että olet ylireagoinut johonkin.
persettä, että mies alistaa mua ja minä olen kotiorja, ettei mies ota mua tai lapsia huomioon missään asioissa yms...
Jos näistä alan avautumaan niin kukaan ei usko, mä vaan kuvittelen. KAi mä sit tosiaan kuvittelen, pitänee varmaan vaan alistua kohtaloon vai onko parisuhde oikeesti tällästä???
Keksiikö ne toiset ihmiset sitten niitä juttuja että mies just imuroi ja mä sain lähtee lenkille ihan yksin, mies lupas laittaa ruuan ku tuun takas. Mies oli hommannu lapsille hoitopaikan ja vei mut hääpäivänä syömään ja hotelliin yöksi. Mies ehdotti et jos mentäis elokuviin tms tms...
Lähdetään perheen kanssa yhdessä huvipuistoon/retlkelle/laivalle... Mennään lenkille ja käydään yhdessä kaupassa, sovitaan lastenhakuvuoroista yhdessä, sovitaan yleensäkin menoista ja tekemisistä yhdessä...
Onks toi kaikki ihan keksittyä??? vai onko tollasia miehiä olemassa?
Mies maksoi mulle kuntosalin vuosikortin kun huomas että olen niin onnellinen siellä käynnin jälkeen tai että mies hommas mulle jonkun laitteen kun huomas että tarviin sitä.
Mies rakensi taloomme terassin kun sanoin että vanha on vähän pieni, mies osti mulle kuivausrummun kun olin sellaisesta puhunut.
Mies lähti lasten kanssa mummolaan että saan olla hetken yksin rauhassa kotona.
Mies tekee ruokaa sisällä ei mulla oo mikään kiire tästä minnekään.
Joo mennään vaan lenkille mies hoitaa tänään lapset.
Meillä on sovittu niin että mies saa nukkua lauantai aamuisin ja minä sunnuntai aamuisin niin kauan kuin tahtoo...
Ja nämä kaikki siis tullut ystävieni suusta onko toi totta vai täyttä paskaa?
ap
Ehkä se tosiaan kuulostaa siltä, että liioittelet.
ja toinen on pari kertaa eronnut ja muutama vuosi aikaa elämänsä miehen löytänyt ystävä.
Mites se tähän liittyy että kelle avautuu, parhaille kavereille.
ap
Sun pitää alkaa ajattelemaan eri tavalla, ottaa itse asiaksesi parantaa sun elämää. Jos mies on täysi kusipää ja imbesilli, sun pitää miettiä mitä sä voit asialle tehdä. Miestäsi et voi muuttaa, joten sun pitää joko erota tai sopeutua tilanteeseen. Voivottelu ja surkuttelu kun ei auta yhtikäs mitään.
tyhmiä kavereita. Taidat olla itekin vähän yksinkertainen kun et tajua tehdä asialle jotain. Kyllä, mun mies ja minä ollaan tasavertaisia ja tehdään yhtä paljon lapsen ja kodin eteen. Ja hankitaan juttuja joista toinen nauttii (minä ostan miehelle vaikka liput peliin ja hän mulle teatteriin).
Mä en kattelis tuollaista miestä yhtään joka sulla nyt sitten ilmeisesti edelleenkin on (MIKSI????).
Eli aamulla joudun herättämään ettei myöhästy töistä, teen ruuat, laitan pyykit, siivoan, hoidan lapset ja koko kodin ja oman työni.
Mies käy töissä ja lopun aikaa tekee jotain, koko ajan sillä on hommaa muka mutta en tiedä oikein mitä tekee, mitään näkyvää ei ainakaan.
Lasten kanssa kun ovat kotona kun miä iltavuorossa niin täällä kaikki kotihommat oottaa kiltisti mua ja lapset odottaa että joku antais iltapalaa yms...
Tosiaanko tuo on ihan yleinen käytäntö että nainen tekee kaiken?
ap
Eli aamulla joudun herättämään ettei myöhästy töistä, teen ruuat, laitan pyykit, siivoan, hoidan lapset ja koko kodin ja oman työni.
Mies käy töissä ja lopun aikaa tekee jotain, koko ajan sillä on hommaa muka mutta en tiedä oikein mitä tekee, mitään näkyvää ei ainakaan.
Lasten kanssa kun ovat kotona kun miä iltavuorossa niin täällä kaikki kotihommat oottaa kiltisti mua ja lapset odottaa että joku antais iltapalaa yms...
Tosiaanko tuo on ihan yleinen käytäntö että nainen tekee kaiken?
ap
että jos nainen vaan on marttyyri ja aina vaan kaiken tekee, niin miksi mies mitään tekisikään? Tuollaiset asiat sovitaan jo heti alkuun ja suhteesta lähdetään alusta asti rakentamaan tasavertaista. Jos se ei onnistu, niin mitäpä semmosella miehellä tekee? Sä oot menny tollaisen kanssa tekemään vielä lapsiakin, joten kyllä sä nyt voit vähän itseäsikin syyttää tilanteestasi. Edelleenkään sä et voi miestäsi muuttaa, vaan sun pitää tehdä ratkaisusi itse, että miten sä lähdet tilannettasi parantamaan.
Koska mies ei juo ei petä eikä hakkaa???
Tuntuu että mulla ei ole järkevää syytä lähteä kerran muiden mielestä meillä menee ihan hyvin, eihän se ulospäin näy että kaikki on päin persettä, enkä mä sellasta voi sanoa kelleen kun kukaan ei kerran usko, yritetty on!!!
Toisekseen meillä kummallakaan ei ole varaa jäädä yksin tähän taloon ja kukaan ei osta tätä, sitäkin on koitettu useempaan otteeseen.
ap
ap
että jos nainen vaan on marttyyri ja aina vaan kaiken tekee, niin miksi mies mitään tekisikään? Tuollaiset asiat sovitaan jo heti alkuun ja suhteesta lähdetään alusta asti rakentamaan tasavertaista. Jos se ei onnistu, niin mitäpä semmosella miehellä tekee? Sä oot menny tollaisen kanssa tekemään vielä lapsiakin, joten kyllä sä nyt voit vähän itseäsikin syyttää tilanteestasi. Edelleenkään sä et voi miestäsi muuttaa, vaan sun pitää tehdä ratkaisusi itse, että miten sä lähdet tilannettasi parantamaan.
Vaan muuttui tälläiseksi silloin kun minä menin lapsen jälkeen takaisin töihin.
ap
Yrittäkää jaksaa lukea mitä se kirjoittaa. Ei käsittele enää aborttia vaan elämää ja vaikeita elämäntilanteita. Jotkut kyllä taitavat "hukkua" juuri noista syistä ja niillä ei mene sitten hyvin!
http://www.blogger-index.com/263533-kadun-aborttiani-keskustelua-aborti…
Eihän se sun oloa ja elämää parantaisi mitenkään, vaikka kurjaa toki on, että vähättelevät.
Nykyään on enää harvemmassa perheessä noin tyhmästi asiat, mutta kannattaako jatkaa sallimista? Oletko tehnyt mitään, jotta tilanne muuttuu?
Koska mies ei juo ei petä eikä hakkaa??? Tuntuu että mulla ei ole järkevää syytä lähteä kerran muiden mielestä meillä menee ihan hyvin, eihän se ulospäin näy että kaikki on päin persettä, enkä mä sellasta voi sanoa kelleen kun kukaan ei kerran usko, yritetty on!!! Toisekseen meillä kummallakaan ei ole varaa jäädä yksin tähän taloon ja kukaan ei osta tätä, sitäkin on koitettu useempaan otteeseen. ap
Mitä väliä sillä on mitä muut ovat mieltä teidän asioistanne? Ei voi erota kun kukaan ei usko??
Riittävä syy on jos sinä voit suhteessa huonosti, ihan sama mitä muut luulevat.
Talo menee kaupaksi kunhan laitette hinnan tarpeeksi alas.
Omaan ystäväpiiriin mahtuu monennäköstä miestä ja parisuhdetta. On seurustelevia lapsettomia ja suhteessa eläviä yksinhuoltajia, on kokoikänsä yhdessä olleita ja vasta yksin jääneitä.
Ei voi sanoa, että jos jonkun mies on jonkunlainen niin toisenkin on oltava.
On niitä ajattelevia puolisoita ja sitten noita sun miehen kaltasia lapatossuja.
Jokaisesta varmasti löytyy omat vikansa, joku juo,joku pelaa,joku pettää,joku hakkaa ja joku ei vaan koskaan tiskaa, onhan näitä,pitää vaan itse valita minkä puutteen kanssa haluaa/pystyy elämään ja tehdä sitten päätöksiä.
Ja jos puoliso on täysi juntti, mutta ero ei ole vaihtoehto, niin silloin on vaan tehtävä omasta elämästään mahdollisimman hyvää, hommata tukiverkot muualta ja alkaa toteuttaa omia juttujaan, miehestä siis viis.
Omaan ystäväpiiriin mahtuu monennäköstä miestä ja parisuhdetta. On seurustelevia lapsettomia ja suhteessa eläviä yksinhuoltajia, on kokoikänsä yhdessä olleita ja vasta yksin jääneitä.
Ei voi sanoa, että jos jonkun mies on jonkunlainen niin toisenkin on oltava.
On niitä ajattelevia puolisoita ja sitten noita sun miehen kaltasia lapatossuja.
Jokaisesta varmasti löytyy omat vikansa, joku juo,joku pelaa,joku pettää,joku hakkaa ja joku ei vaan koskaan tiskaa, onhan näitä,pitää vaan itse valita minkä puutteen kanssa haluaa/pystyy elämään ja tehdä sitten päätöksiä.Ja jos puoliso on täysi juntti, mutta ero ei ole vaihtoehto, niin silloin on vaan tehtävä omasta elämästään mahdollisimman hyvää, hommata tukiverkot muualta ja alkaa toteuttaa omia juttujaan, miehestä siis viis.
Juurikin jotain tuollaista halusinkin kuulla!
AP
Jos ei kerran saa mitään aikaan.
Muakin vituttaa, kun kaverit vain kohauttavat olkiaan, kun kerron heille jostakin ongelmastani tai mielipahastani. Itse kuitenkin osoitan empatiaa, vaikka kaveri valittaisi vain siitä, että tekisi mieli karkkia, mutta pitäisi olla syömättä. Kummasti joidenkin kanssa se menee vaan toiseen suuntaan.
Ei aikuista ihmistä pitäisi joutua herättelemään ja passaamaan. Jos myöhästyy, sitten myöhästyy, mitäs ei huolehtinut itseään tarpeeksi aikaisin sängystä ylös.
Eli aamulla joudun herättämään ettei myöhästy töistä, teen ruuat, laitan pyykit, siivoan, hoidan lapset ja koko kodin ja oman työni. Mies käy töissä ja lopun aikaa tekee jotain, koko ajan sillä on hommaa muka mutta en tiedä oikein mitä tekee, mitään näkyvää ei ainakaan. Lasten kanssa kun ovat kotona kun miä iltavuorossa niin täällä kaikki kotihommat oottaa kiltisti mua ja lapset odottaa että joku antais iltapalaa yms... Tosiaanko tuo on ihan yleinen käytäntö että nainen tekee kaiken? ap
mutta, tähän väliin lisättäköön että kyllä, tiedän, että jokainen on eritavalla masentunut.
Olen itsekin ollut "masentunut" tai mulla se johtui mun vanhasta työstä, ns työuupumus, ahdistuneisuushäiriö/masennus jonkilainen sekava tila kuitenkin, mutta eilti mun oli pakko toimia, hoitaa kaikki aisat kun ei niitä kukaan muukaan hoitanut, silti oli pakko maksaa laskut, tehdä ruoka ja hoitaa lapset ja koti, ei ne siitä mihinkään silti kadonnut, lisääntyi vain jos en tehnyt niin mun on vaikee käsittää sitä että jos masentuu tekemässömistä töistä niin miksi niitä ei sitten ala hoitamaan alta pois, kyllä ne jossain vaiheessa loppuu kun kerran kyse on pihan siivouksesta ja tavaroiden roskiin heittämisestä, auton korjauksesta ja ikkunoiden tiivistämisestä.
Kun noita asioita ei hoida, ne tuo mukanaan vain lisää ongelmia, jos ikkunoita ei korjaa on lämmityslaskut isompia tai jos pihassa makaa 4 autoa joista vain yksi toimii silti niistä muistakin joutuu maksamaan veroja yms... tälläisiä juttuja on paljon, eikä se paraneminen ala ennen kuin ITSE tekee sen aloitteen, toiset voi puhua ja käskeä ja yrittää auttaa mutta loppujen lopuksi se lähtee itsestä. Ja kyllä, tässäpä kirjoittaessa huomasin jo ihan itse ratkaisun ongelmaani, minä itse, siitä se lähtee.
ap
sä kysyt, "mitä mä teen" ja ne sanoo etttä "lkylläse siitä kun ajat ajattelemaan eri tavalla": ne siis kertoo sulle, mitä pitää tehdä, mutta se ei kelpaa sulkke, koska ilmeisesti sä et halua päästä tilanteeseen, jossa sulla menis paremmin, sä haluat vaan velloa siinä, että ei mene hyvin.