G: Löytyisikö arkullesi helposti 6 kantajaa, jos kuolisit juuri nyt?
Kommentit (66)
enpä ole miettinyt eikä kiinnostakaan koska haluan joka tapauksessa polttohautauksen jahautajaisiin vain ne jotka musta oikeasti välittävät.
mutta elinluovutuksen jälkeen tuskin olisi enää jäänteitä arkkuun asti, joten tuhkaksi vaan.
Ehkö naispuoliset ystäväni suostuisivat kantajiksi.
Ollut huono kausi pitemmän aikaa eikä ole energiaa pitää yhteyttä.
Hassua kun mietin tätä asiaa juuri pari pv sitten :)
10 vuoden päästä voisi löytyäkin, kun omat pojat alkaa olla isompia..
Nyt ei kyllä oikein taitaisi löytyä, ellei ystävien miehiä otettaisi apuun..
Ei minulla ole läheisiä aikuisia miehiä kuutta. Oma mies, oma isä, appiukko, miehen veli vaan. Omia veljiä ei ole.
Mies, veli, siskon mies, appi, miehen veli, lasten kummisedät.
Mutta haluaisin polttohautauksen joten ei arkunkantajia tarvittaisi.
Olen jopa heidät miehelleni nimennyt. Yksi heistä olisi jopa exäni, tärkeä ihminen, joka oli elämässäni kauan ennen nykyistä. Muutkin tärkeitä elämän eri vaiheista.
Kuuluuko niiden tavallisesti olla miehiä? Löytyisi ihan helposti.
Kai sitä voi pyytää polttamaan heti? Ettei sitä arkkua tarvii roudata kirkkoon?
sitten pitäisi olla setiä ja ystäviä..
tätä koskaan aiemmin, mutta joo, kyllä löytyisi ja helpostikin vielä. Mikä sinällään on hyvä, sillä veikkaan, että kuusi ihmistä ei vielä meikäläisen ruhoa ilman hautajaisten luonteeseen epäsopivaa irvistystä nosta. Mutta ne kahdeksankin löytyisi.
Btw. Pappani kuoltua, hänen arkulleen oli 8 kantajaa vaikka hän painoi kuollessaan vain n. 40 kg (ja mitä se arkku nyt sitten painaakaan siihen päälle). Vaihteleeko kantajien määrä jostain ulkoisesta asiasta riippuen vai muuten vaan?
Ei helpolla löytyis. No isä ja lapsen isä olis melko varma. Lähtiskö exän isä mun hautajaisiin? En tiiä. No mut on mulla sitten monta miespuolista serkkua, vaikkei läheisiä ollakaan. Siskon exä saattas olla kans yks mahdollinen.
No ehkäpä sit löytyiskin. Jos nyt haluaisivat mun hautajaisiin tulla. Mut tosiaan haluan polttohautauksen.
Usko, että löytyisi. Ehkä siskojen miehet ja veljeni sitten. En tiedä suostuisiko lasteni isä. Sit tarvis vielä pari..
Miesystävää en ehkä haluaisi, hänellä on sellainen fyysinen rajoite.
Joskus, kun vietin railakasta sinkkuelämää, ja tapasin monenlaista luuseria, ajattelin, että heistähän saisi värikkään kantajajoukon..
Mutta joo, kun en kuulu kirkkoonkaan, niin eiköhän se ole sama, kuka sieltä kärryiltä kuoppaan nakkaa parin metrin matkan? Vaikka olisi naisia, ja kävisi kai se miesystäväkin, jos matka on sen pari metriä.
Arkku pitää saada kirkkoon paikalleen ja toisaalta pois kirkosta, krematoriota ei ole ihan joka kappelin nurkalla.
Kertoo jotain nykypäivästä, että ei löydy kantajia. Ennen oltiin tekemisissä suvun kanssa, sieltä löytyi apua kaikkeen. Nyt suku on hylätty ja eletään vain kavereille. Niistä taas ei taida olla hautajaisiin, koska se ei ole mikään ryyppyjuhla.
Arkku pitää saada kirkkoon paikalleen ja toisaalta pois kirkosta, krematoriota ei ole ihan joka kappelin nurkalla.
Kertoo jotain nykypäivästä, että ei löydy kantajia. Ennen oltiin tekemisissä suvun kanssa, sieltä löytyi apua kaikkeen. Nyt suku on hylätty ja eletään vain kavereille. Niistä taas ei taida olla hautajaisiin, koska se ei ole mikään ryyppyjuhla.
tätä koskaan aiemmin, mutta joo, kyllä löytyisi ja helpostikin vielä. Mikä sinällään on hyvä, sillä veikkaan, että kuusi ihmistä ei vielä meikäläisen ruhoa ilman hautajaisten luonteeseen epäsopivaa irvistystä nosta. Mutta ne kahdeksankin löytyisi. Btw. Pappani kuoltua, hänen arkulleen oli 8 kantajaa vaikka hän painoi kuollessaan vain n. 40 kg (ja mitä se arkku nyt sitten painaakaan siihen päälle). Vaihteleeko kantajien määrä jostain ulkoisesta asiasta riippuen vai muuten vaan?
eli aika ahdasta kantamista on ollut.
Miehiä on, mutta kaikki ova jalkapuolia tai muuten raihnaisia.
kantajia, niin kylläpä se kirkko jonkun keinon järjestää, että saadaan silti vainaa maahan pantua. Tai uuniin.
Ja se, ettei kantajia löydy, ei ainakaan asianomaista itseään luulisi vaivaavan, joten eipä ole tarvetta muuttaa elämäntapaa sukukeskeisemmäksi vain kantajien toivossa. Itselläni on kyllä hyvät välit sekä sukuun, että ystäviin ja varmasti kantajat löytyis - osa suvusta, osa kavereista.
Mies, isä, veli, siskon mies - nuo aika selvät. Appiukosta ei ole kantajaksi. Setiä ja enoja mulla ei ole, eli ehkä ne olis sitten kahden tätini miehet tai kaksi miespuolista serkkuani.
Jos sossu ostaa ventovieraat kantajat, niin ok, muuten haluan polttohautauksen.