Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viekö äitiys itsetunnon

Vierailija
21.09.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla se on vaan kasvanut lapsilukumäärän myötä

Vierailija
2/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiysloman aikana "syrjäytyi" siten, että jännitti sosiaalisia tilanteita enemmän kun palasi työelämään. Oli kaiken kaikkiaan epävarmempi olo itsestä eikä uskoa omiin tekemisiin, ehkä se oli sellaista herkkää mielialaakin. Kun sosiaalinen elämä palautui taas normaaliksi, itsetuntokin oli entistä vahvempi. Kaiken kaikkiaan kuitenkin hyvä perhe-elämä vahvistaa itsetuntoa. On elämän pohja kunnossa.

Vierailija
4/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Lapsi on ihana, olen hänestä niin ylpeä.

Vierailija
5/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on naisen perimmäinen tehtävä!

Nyt kun olen pienen vauvan äiti, tunnen että elän unelmaani. Tämän takia synnyin, ikinä en ole ollut näin onnellinen, näin tarpeellinen jollekin ihmiselle.

Vierailija
6/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyllisyyden tunne kun käy töissä vaikka pieniä lapsia

Vierailija
7/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes kotiäitinä, silloin olin parhaimmillaan ja ehdin hoitaa itseäni, lapsia, kotia ja ystävyyssuhteita.

Nyt työelämässä ja arki on melko kiireistä, silti olen onnellinen. Koen ylpeyttä siitä, että perheemme on onnellinen, elämä sujuu mukavasti ja pystymme tarjoamaan kaikille lapsillemme onnellisen ja tasapainoisen lapsuuden.

Vierailija
8/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään itsetunto?

Onko itsetunto vakio? Minusta ei, ajattelen niin, että se on eri osa-alueilla tilanteesta riippuen erilainen. Esimerkiksi sosiaalinen itsetunto, tiedollisiin kyvykkyyksiin liittyvä itsetunto, naiseuteen liittyvä itsetunto, äitiyteen liittyvä itsetunto ja niin edelleen.

Tämän pohjalta sanoisin, että pitkä kotonaoloaika varmaan heikentää työelämässä tarvittaviin taitoihin liittyvää itsetuntoa siksi, että harjaantumisen tunne katoaa.

Muihin elämän osa-alueisiin liittyvä itsetunto, kuten naiseuteen tai äitiyteen (tietysti) liittyvä luultavasti paranee. Tämä sillä edellytyksellä, että odotukset äitiyslomaa kohtaan on olleet realistisia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan