Ovatko tyypilliset helsinkiläisnuoret jo näin värikkäitä?
vai eikö nuorisotiloissa enää käy kantaväestöä?
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/nuorten_hyvinvoinniss…
Kommentit (20)
on 8 ei suomessa syntynyttä lasta. Ja me asumme Helsingin hienostolähiössä.
Myös koulussa on varmaan yli 50 mamua. Kivoja lapsia kaikki, jotka tunnen.
Tottukaa, landepaukut!
mutta silti en tytärtäni laittaisi tuohon poikajoukkoon.
on 8 ei suomessa syntynyttä lasta. Ja me asumme Helsingin hienostolähiössä.
Myös koulussa on varmaan yli 50 mamua. Kivoja lapsia kaikki, jotka tunnen.
Tottukaa, landepaukut!
kyllä päästäisin.
Jakomäki taitaa olla muutenkin kaupunginosa jossa asuu paljon mamuja. mutta so?
Ja käyvätkin nuokkarilla. Olen itsekin siellä välillä vapaaehtoishommissa ja nuoriso käyttäytyy hyvin ja noudattaa nuorisotalon sääntöjä. Nuorisotaloilla on paljon maahanmuuttajataustaisia nuoria sen takia, että heillä ei ole tarvetta juoda alkoholia. Monet suomalaiset teinit eivät sinne voi tulla viikonloppuiltaisin koska siellä ei saa olla alkoholia nauttineena.
Ja arvatkaas, miksi äänestin Persuja?
Tämä värikkyys on oikeasti ongelma täällä itä-Helsingissä.
Kaikki kukkahattutädit voivat käydä Tukhoman Skärholmenilla katsomassa, mikä on kontulan ostarin tulevaisuus. Ei yhtään kantasuomalaista.
Ja nimenomaan niissä lähiöissä, joissa on paljon kaupungin vuokra-asuntoja? Valistakaa, viisaammat.
Maahanmuuttajia vastaan minulla ei ole mitään. Lasteni luokilla on heitä paljon, mutta sillä erotuksella, että kyseessä on koulu, johon pitää osata erikseen hakea, ja se karsii populaa huomattavasti. Vaatii siis vanhemmpilta ekstraa.
Omia tyttäriä en päästäisi tuonne poikaporukkaan. Helsingissä nki o perustettu tyttöjen taloja, tytöille tarkoitettuja kerhoja jne. En yhtään ihmettele, että tytöt vaativat itselleen omia harrastuspaikkoja, vrt. poikien skeittiradat.
En päästäisi! Eikä onneksi haluaisi edes mennä.
Kaapelitehtaalla olemme vastaavaan sakkiin törmänneet jossain nuoriso- , lastentapahtumassa.
Aivan hirveää sakkia suurin osa.
Päästäisitkö sinä tyttäresi tuonne?
Mun lasten luokilla on paljon maahanmuuttajia, ihan tavallisia lapsia, ei mitään häiriköitä. Kyllä päästäisin lapseni tuonne, jos olisivat sopivan ikäisiä. :) Erilaisuus on rikkaus, ja jos häiriköistä vielä puhutaan niin niitä löytyy ihan kaiken värisistä.
jos
asuisimme lähellä
tyttöni ei olisi kotona viihtyvää/
harrastuksissaan viihtyvää sorttia
minulla olisi joku mt-häiriö
tai kenties alkoholiongelma.
Mutta näitä ei ole, niin en päästäisi, ja kovasti ihmettelisin, jos tyttöni tuollaiseen paikkaan haluaisi.
Mun lasten luokilla on paljon maahanmuuttajia, ihan tavallisia lapsia, ei mitään häiriköitä. Kyllä päästäisin lapseni tuonne, jos olisivat sopivan ikäisiä. :) Erilaisuus on rikkaus, ja jos häiriköistä vielä puhutaan niin niitä löytyy ihan kaiken värisistä.
jos valkoinen tyttäresi menisi tuonne hän olisi todella se erilainen.
Kuvaaja on ensinnäkin kuvannut juuri poikaporukkaa, ja ehkä valinnut niitä värikkäimpiä.
Mutta totta on, että tässä meidän naapurissakin nuorisotalolla Vuosaaressa varmasti yli puolet vakioporukasta on sellaisia joista heti näkee, etteivät sukujuuret ole suomessa, ja lopuistakin iso osa venäjältä tulleiden lapsia. Mutta on siellä suomalaisiakin. Tytöistä suurin osa on suomalaissyntyisiä.
Päästäisin tyttäreni tuonne, itse asiassa käytiin yhdessä katsomassa paikkaa kun muutettiin tähän niin tyttöjen kuin pojan kanssa. Poika käy silloin tällöin, ohjaajat ovat mukavia ja siellä pääsee pelaamaan korista ja kuuntelemaan musiikkia. Tytöt eivät innostuneet, kun eivät tunteneet sieltä ketään ja heidän pitäisi käydä eri aikaan, koska ala-aste ja yläasteikäisille on eri ajat.
Niin, eikä perheessämme ole mielenterveys- eikä alkoholiongelmaa, keskiluokkaista väkeä olemme äiti sairaanhoitaja ja isä insinööri.
Tarkennan vielä, jos lapseni sinne haluisivat mennä ja siellä viihtyisivät, niin en estäisi heitä sinne menemästä sen perusteella että siellä käy maahanmuuttaja lapsia.
Ainoa ongelma on juopot, narkit ja mielenterveysongelmaiset. Maahanmuuttajista ei ole ollut mitään haittaa.
Ainoa ongelma on juopot, narkit ja mielenterveysongelmaiset. Maahanmuuttajista ei ole ollut mitään haittaa.
Olen kyllä mielestäni suvaitsevainen. Mutta jos kyse omasta tyttärestäni, niin... En.