Kaveri syyttää 7-vuotiasta poikaani tavaran varastamisesta - miten toimisitte.
POikani tuskin koskaan kertoo mistään konflikteista, mutta tänään ei meinannut uni tulla, koska kaveri oli koulussa väittänyt poikani varastaneen häneltä legoukon pään.
Annoin neuvoksi, että täytyy vain sanoa, että hän ei ole varastanut. Jos toinen poika ei usko tätä, niin poikani ei asialle oikein mitään voi.
Tuli järkyttävän paha mieli, koska näin miten ahdistunut poikani oli. Tällaisia konlikteja hänellä ei ennen ole ollut. Kai nämä sitten kuuluvat koulupojan elämään.
Miten toimisitte vai onko tämä ihan pikku juttu oikeasti?
Kommentit (4)
Poikaa ahdisti kuulemma turha syytös. Sanoin hänelle, että uni kyllä tulee jos on puhdas omatunto. Ja tulihan se.
Mutta tietenkään en voi olla täysin varma. Näytti minulle sen legoukon ja pään joka siihen kuuluu. Kaveri väitti poikani varastaneen häneltä pelkän pään, mutta kyllä se vartalo ja pää näyttivät kuuluvan yhteen.
Sen takia uskoin poikaa, koska hän ei konflikteista kerro koskaan. Tämä oli itse asiassa eka kerta. On sellaista tyyppiä, joka itse nuolee haavansa.
ap
vanhempien kanssa, hyvässä hengessä. Kertoa omalle pojallesi, että uskot ettei hän ole varmasti tahallaan ottanut sitä, ja ehkä ukkelin pää on kadonnut yhteisessä leikissä ja siksi toinen luulee että poikasi on vienyt sen.
Jos asia ei selviä niin soittamaan pojan vanhemmille heti huomenna ja selvittämään asia. Lapset nyt on tuollaisia, ja on ymmärrettävää järkyttyä syytöksistä mutta toisaalta myös ymmärrettävää tulkita väärin tuollainen katoaminen.
Älä nyt sinä ainakaan ota tuollaista raskaasti, tai välität tunnelman myös lapsellesi.
Taidan ottaa liian raskaasti tämän. Nämä tällaiset ovat niin uusia asioita minulle, etten osaa edes käsitellä niitä. Siksi tänne kirjoittelenkin.
ap
Tuskin siitä yöunet menettää, jos ei ole syyllinen.