Millä käyrällä oma lapsenne kasvaa?
Millä käyrällä lapsenne kasvaa? Oletteko kiinnostuneita kasvukäyristä vai annatteko mennä vaan? Itse vasta ensimmäistä kertaa kunnolla tutkin ja vertailin kun silmään osui..
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/id=631/sprog=4/grp=9/menu=1/
Kommentit (22)
mennään myös täällä. Pienestä aloitettiin ja pikkuhiljaa on kiivetty sinne keskikäyrän tuntumaan.
sekä pituudelta että painolta, yksi hujoppi ja yksi lyhyt jonka painoa pitää tarkkailla.
ja toinen keikkuu siellä yläpäässä :roll:
Poika on myös lyhyenläntä, mutta sen verran pulskempi, että painokäyrillä etenee ihan normaalisti nollakäyrää.
nuorimmat ovat aina olleet hyvin pieniä. Olisivatko nyt -2 ja -3 välillä.
mutta en stressaa. meillä tyttö painon puolesta pienempi kuin taulukon "pieni lapsi", ja pituuden osalta kuuluu pieni lapsi -osastoon.
käyrällä +15. Ei suuremmin huoleta tai kiinnosta, semminkin kun vauva on aika tarkkaan kasvanut samaa tahtia kuin oma veljeni eli vauvani eno aikoinaan. Ihan hyvä ja normaali mies siitäkin tuli. :)
En siis tiedä, mitä se +15 tarkoitti, mutta niin kuulin neuvolan terkan kerran sanovan pilttimme kasvukäyrää näyttäessään.
pituudessa ja +5% painossa. Vanhempien pituuksien mukainen odotuskäyrä on +1,7 SD, joten aika odotuspituuksissa siis mennään.
-20 käyrällä, viime vuonna vielä -14 käyrällä ja nyt tokaluokalla "enää" -10 käyrällä. On siis laiha.
mutta meillä poika juuri 5v. täyttänyt ja painoa on 30 kg/pituutta 119 cm. Terveydenhoitaja antoi hieman sapiskaa :(
Lapsen kasvukäyrän voi piirtää osoitteessa: www.kasvukayrat.fi
Tuolla on jo käytössä ns. uudet kasvukäyrät (eli ne jotka otetaan käyttöön neuvoloissa pikkuhiljaa talven aikana).
Meidän poika kasvaa pituuden puolesta -1 käyrällä ja paino käyrällä -1,4 eli hiukan keskikoista pienempi ja hoikka.
oli "keskikokoinen" lapsi. Täytyy myöntää että seuraan kaikessa hiljaisuudessa kasvukäyriä aika tarkkaan (lapselle sitä näyttämättä), sillä olen itse ylipainoinen enkä missään tapauksessa halua että lapsi pääsee lihomaan. Siksi tarkkailen muutoksia käyrissä. Tähän mennessä lapsi on kasvanut hyvin tasaisesti omalla käyrällään, joka sattumoisin on myös aivan keskiviivalla yleisten käyrien suhteen.