Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtttömien tehtävä cv verkkoon?

Vierailija
19.09.2011 |

Tällaisen jutun luin lehdestä. Et jos on ollut työnhakusuunnitelmassa ja sitä ei tee, niin karenssia pukkaa. Mun mielestä on jotenkin nöyryyttävää jos pitäisi laittaa verkkoon cv kaikkien nähtäville

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tietosuojavaltuutettu sanoo moisesta pakosta?

Vierailija
2/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit valita itse näkyvätkö yhteystietosi

Tekemäsi esittelyn voit laittaa esille haluamallasi tavalla. Yhteystiedoillasi varustettuna tai ilman niitä. Palvelu ohjaa kuitenkin sinulle saapuneet tiedustelut sähköpostiisi, vaikka lähettäjä ei yhteystietojasi tietäisikään.

https://asiointi.mol.fi/cvnetti/cvnetti?retUrl=http://www.mol.fi&kieli=…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein käynyt ilmi siitä lehtijutusta. Verkosta vain ...ap

Vierailija
4/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tietosuojavaltuutettu sanoo moisesta pakosta?

ja sieltä vastattiin, että asia täysin OK. Jokainen työnhakija kun saa ihan itse päättää, mitä tietoja laittaa itsestään siihen CV:en , onko siellä koko nimi ja osoite ja puhelinnumero vai pelkkä anonyymi sähköposti.

Olen töissä, jopa ihan virassa, mutta silti minulla on CV siellä kaikkien päälisteltävänä. Siinä ei ole nimeäni, joten ei löydy uteliaille.

Vierailija
5/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole pakko suostua siihen, että tekee tuollaisen. Mutta jos sitoutuu siihen, se on tehtävä ja jos ei tee, tulee karenssia.

Lehdessä luki näin, mutta sen varmempi tämä tieto ei ole, sillä itse en ole työttömänä viime aikoina ollut.

Vierailija
6/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi ottaa ensin itse selvää asiasta, ei tarvitsisi turhaan vouhkata.

Vierailija
7/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en kyllä kutsuisi ketään nimetöntä ja puutteellisilla tiedoilla olevaa työhaastatteluun.

Pitäähän minun voida kysyä suositukset edellisiltä työnantajilta tms. Ihan on kosmeettinen toimenpide että ollaan hakevinamme töitä ja he ovat välittävinän töitä.

Mieluummin sitten niin että työvoimatoimisto lähettää työnantajalle sieltä täsmä hakijat ettei kaikki olisi kaikille avointa.

Vierailija
8/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä cv-nettiä voi kuka tahansa selata. mutta laita asetukset silleen ettei oma nimesi näy.käy mol.fi katsomassa minkäläisiä muilla on. olen saanut sieltä kautta töitä.

Vierailija
9/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menet sanomaan että teet sen ja et tee. Ei kannata luvata turhia ja kannattaa tarkistaa kenelle näkyy mitä.

Vierailija
10/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi olette työttömiä on se, että ette edes osaa itse lukea ohjeita... hohhoijaa. On niin toooosi vaikeaa.

Vierailija
11/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menet sanomaan että teet sen ja et tee. Ei kannata luvata turhia ja kannattaa tarkistaa kenelle näkyy mitä.

Työkkärissä virkailijat nimenomaan vaativat, että laitetaan cv-netti työnhakusuunnitelmaan. Minullekin tehtiin niin... En ole cv-nettiä tehnnyt. Yhden kerran työkkärissä virkailja kyseli cv-netin perään ja kerroin ilmoitukseni olleen voimassa parin kuukauden ajan ilman tulosta enkä uusinut ilmoitusta sen jälkeen. Ei mitään ongelmia ainakaan minulle ole seurannut cv-netin tekemättä jättämisestä.

Vierailija
12/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä suostu sitä laittamaan työnhakusuunnitelmaan, on virkailijalla oikeus epäillä koko työnhakuasi. Silloin ohjataan ensin työnhakuryhmään (siellä tehdään CV!) ja sen jälkeen karenssia. Asiakas ei hae töitä!

Vierailija
13/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAMPERE. Työvoimahallinto kannustaa työnhakijaa tekemään verkkoon vapaaehtoisen työnhakuilmoituksen CV-netin. Työttömälle voi tulla yllätyksenä, että työllistymissuunnitelmassa sovitun CV-netin unohtaminen voi tuoda kaksi kuukautta karenssia.

Jos asiakas sitoutuu tekemään CV-netin, sille asetetaan takaraja. Kaikki työnhakijat eivät ymmärrä, että CV-netti pitää silloin todella tehdä määräajassa, koska se on periaatteessa vapaaehtoinen.

Lain mukaan henkilö voi saada karenssia, jos hän laiminlyö työllistymissuunnitelmansa toteuttamista. Se koskee myös CV-nettiä. Asiasta kerrotaan henkilökohtaisessa ja verkon työnhakuinfossa, jota esimerkiksi kaikki pitkäaikaiset pätkätyöläiset eivät kuitenkaan käy uudestaan läpi.

"Jos työnhakija ei noudata suunnitelmaa, häneltä pyydetään kirjallista selvitystä, jonka jälkeen asiasta annetaan työvoimapoliittinen lausunto maksajalle. Karenssi ei ole automaattinen", toteaa Tampereen työ- ja elinkeinotoimiston johtaja Taisto Tuominen.

Tuomisen mukaan CV-netti on hyvä työllistymisväylä. Sitä käyttävät myös sellaiset työnantajat, jotka eivät muuten ilmoita paikkoja avoimiksi TE-toimistoon.

Vierailija
14/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei sitä vaadittu täyttämään. Eli mun ei siis ole sitä pakko täyttää.

Mutta aattelin nyt kuitenkin ennen marraskuun työkkärikäyntiä sen sinne tekasta.

Vierailija
15/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

cv: tekeminen ei ole pakollista, mutta jos sen lupaa tehdä virjailijalle niin se on tehtävä.

Vierailija
16/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

cv: tekeminen ei ole pakollista, mutta jos sen lupaa tehdä virjailijalle niin se on tehtävä.

Vierailija
17/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:n teksti. Ja jos sen tekee oikein, menee se myös ministeriön järjestelmään.

Vierailija
18/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:n teksti. Ja jos sen tekee oikein, menee se myös ministeriön järjestelmään.

mutta ei voi vaatia ilmoituksen aktiivisena pitoa...

CV-netti vanhenee kahden kuukauden välein ja ilmoitus on pakko uusia säännöllisesti jos haluaa ilmoituksen olevan aina aktiivisena...CV-netin sisällyttäminen työnhakusuunnitelmaan velvoittaa pakollisena työttömän tekemään itsestään ilmoituksen cv-nettiin vain kerran.

Vierailija
19/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syynä lienee se, että olen ns. omaehtoisessa koulutuksessa (opiskelen siis uutta alaa työttymyysturvalla). CV-nettiä ilmeisesti markkinoidaan vain sillä hetkellä aktiivisesti töitä hakeville.

Vierailija
20/20 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curriculum vitae eli ansioluottelo. Monellakin pitkäaikaistyöttömällä on ehkä parempi jättää se tekemättä, koska ei se mielestäni ole ansioluettelo jos suurin osa pätkätöistä on erilaisia tukitöitä ja kuntouttavia työtomintoja sekä työharjoitteluja. Sehän kertoo työnantajille jo paljon työnhakijasta ja se tieto ei todellakaan ole positiivista tietoa. Tämä on totuus, sanokoon työvoimaneuvojat ja muut "suojatyöntekijät" mitä haluavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi